Gå til innhold

Middager og bakst uten...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg oppskrifter på middager og ulike kaker e.l. som ikke inneholder følgende:

-kumelkprodukter
-nøtter og mandler
-gjær
-sesamfrø
-egg
-sopp

Har du noe å bidra med? :) 

Anonymkode: b0bca...fa5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å surre biter av grønnsaker lett i panna med olje og tilsette litt timian og salt og pepper og blande det inn i nykokt spaghetti. Strør gjerne over ristede pinje- eller gresskarkjerner. 

Bruker litt det jeg har i kjøleskapet, men ofte ulike kombinasjoner av  disse: løk, hvitløk, chili, gulrot, squash, paprika, stangselleri, grønne bønner, asparges, reddiker, neper, svarte oliven og sukkererter. 

Jeg bruker noen ganger ost på toppen, så det er det på bildet, men som oftest lager jeg det uten. 

B1F880F0-A918-43D0-B381-7BCC54CB80A9.png

Anonymkode: c97d2...45c

• Liker 2
Skrevet

Stekt seifilet!

Legg gulrot (broccoli eller hva du har..) i strimler nederst i en ildfast form. Legg fiskefileten over.  Krydre med salt og pepper. Sett på rist i ovnene, grill overvarme og 200 grader.  Følg med, og demp når det bobler nok. 

Skrevet

Kok ris. 

Kutt opp ønsket kjøtt og fres det i olje med salt, pepper og hvitløk. Fres i de oppkutta grønnsakene du vil ha, selv brukes gulrot, bambusskudd, løk, paprika, brokkoli og champignon som du ikke vil ha. Så heller jeg over Østersaus, litt vann og litt maisenna utrørt i kaldt vann. 

AnonymBruker
Skrevet

Søk på veganoppskrifter ;)

Anonymkode: d19ea...e60

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Søk på veganoppskrifter ;)

Anonymkode: d19ea...e60

Har gjort det og notert de oppskriftene som frister. Derfor spør jeg videre her om det er noen som har idéer til meg :) 

Anonymkode: b0bca...fa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...