Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #21 Skrevet 1. mars 2005 Sånn tenker jeg bare ikke. Vi har fått tak i ett supert selskapslokale som ordner alt for oss. En pakkepris er en pakkepris. Kanskje noen ikke liker forretten vi har valgt, kanskje noen ikke frikker kaffe, kanskje noen ikke drikker vin....nytter ikke å tenke sånn vettu
Gjest Annie78 ikke innlogget Skrevet 1. mars 2005 #22 Skrevet 1. mars 2005 Vi skal ha 3 drikkebonger til hver middagsgjest og 2 til hver kaffegjest. Da kan gjestene bestemme selv om de vil ha brus eller alkohol. De i baren skriver på hva gjesten har fått på bongen, og så regner vi sammen alt til slutt. (Skal ha festen på et hotell) Da betaler vi bare for det gjestene drikker, og ikke for mer enn tre bonger pr. gjest. Alle jeg har snakket med synes det er greit å måtte betale resten selv, og han på hotellet sier det er over gjennomsnittet at brudeparet betaler for så mye drikke, i alle fall på hotellet der. Synes det høres helt utmerket ut, jeg.... :-)
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #23 Skrevet 1. mars 2005 Vi skal ha 3 drikkebonger til hver middagsgjest og 2 til hver kaffegjest. Da kan gjestene bestemme selv om de vil ha brus eller alkohol. De i baren skriver på hva gjesten har fått på bongen' date=' og så regner vi sammen alt til slutt. (Skal ha festen på et hotell) Da betaler vi bare for det gjestene drikker, og ikke for mer enn tre bonger pr. gjest. Alle jeg har snakket med synes det er greit å måtte betale resten selv, og han på hotellet sier det er over gjennomsnittet at brudeparet betaler for så mye drikke, i alle fall på hotellet der. Synes det høres helt utmerket ut, jeg.... :-)[/quote'] Hvorfor får kaffegjestene kun 2 bonger? Kaffegjesten har jo fått minst å drikke så de burde jo få 3? (Hos oss fikk alle gjestene like mange bonger)
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #24 Skrevet 1. mars 2005 Syns hele opplegget med bonger er kjipt jeg....men meg om dèt!
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #25 Skrevet 1. mars 2005 Syns hele opplegget med bonger er kjipt jeg....men meg om dèt!
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mars 2005 #26 Skrevet 1. mars 2005 Vi skal ha 3 drikkebonger til hver middagsgjest og 2 til hver kaffegjest. Da kan gjestene bestemme selv om de vil ha brus eller alkohol. De i baren skriver på hva gjesten har fått på bongen' date=' og så regner vi sammen alt til slutt. (Skal ha festen på et hotell) Da betaler vi bare for det gjestene drikker, og ikke for mer enn tre bonger pr. gjest. Alle jeg har snakket med synes det er greit å måtte betale resten selv, og han på hotellet sier det er over gjennomsnittet at brudeparet betaler for så mye drikke, i alle fall på hotellet der. Synes det høres helt utmerket ut, jeg.... :-)[/quote'] Er middagsgjestene så mye mer verdt enn kaffegjestene? Hvorfor da invitere kaffegjestene? Første gangen jeg skriver det angående kaffegjester, men beklager det der blir for smålig for meg. Er faktisk kaffegjestene som burde fått tre, for de har IKKE fått noe å drikke før, men det har middagsgjestene. Samtidig hadde dere vist at dere setter pris på de, men i stedet viser dere bare enda tydelig, at de faktisk bare er kaffegjester. og ja, nå skrev jeg bare, for det hadde jeg følt med en slik forskjellsbehandling. Når fester er i gang, burde alle bli behandlet likt, men meg om det
Annie78 Skrevet 1. mars 2005 #27 Skrevet 1. mars 2005 U(nnskyld, jeg skrev ikke alt.... Det er en drikkebong inkludert i middagen, og til kaffen får alle gjestene to drikkebonger hver. Hvorfor tror alle at man setter så mye mindre pris på kaffegjestene????!!! Vi hadde ikke råd eller plass til alle, men ville gjerne dele dagen vår med venner og søskenbarn, så vi ba dem til kaffen.... Håper virkelig ikke de tenker at de er "annenrangs" på noen måte, for vi har veldig lyst til å ha dem der, men det hadde ikke gått om alle skulle komme til middag! Klart vi skal gjøre ALT for at kaffegjestene skal føle seg velkomne, har tenkt å "spare" noen taler til kaffen, og stå på trappen og hilse dem velkommen når de kommer. Dessuten er det over 20 stk som er invitert til kaffen, så det blir ikke bare noen få.... Gleder meg veldig til disse kaffe- og festgjestene ankommer, jeg....
Gjest Madam Felle Skrevet 1. mars 2005 #28 Skrevet 1. mars 2005 Du glemte å få med deg en viktig detalj ja, men nå kom den. For jeg trodde faktisk middagsgjestene ville få utlevert tre til festen, og kaffegjestene to. Så all informasjon er veldig bra
Annie78 Skrevet 1. mars 2005 #29 Skrevet 1. mars 2005 Du glemte å få med deg en viktig detalj ja, men nå kom den. For jeg trodde faktisk middagsgjestene ville få utlevert tre til festen, og kaffegjestene to. Så all informasjon er veldig bra Skal huske det.... Er enig i at tre til middagsgjestene og to til kaffegjestene til festen ble litt merkelig, ja..... :oops:
Eliza Doalot Skrevet 2. mars 2005 #31 Skrevet 2. mars 2005 Skulle gjerne hatt mulighet til fri bar, men der strekker ikke økonomien til. Og da synes jeg faktisk det er bedre med et system der alle vet hva de får er bedre, enn et system hvor han som drikker raskest får mest, mens de som ikke drikker så kjapt får mindre...
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2005 #32 Skrevet 2. mars 2005 Skulle gjerne hatt mulighet til fri bar, men der strekker ikke økonomien til. Og da synes jeg faktisk det er bedre med et system der alle vet hva de får er bedre, enn et system hvor han som drikker raskest får mest, mens de som ikke drikker så kjapt får mindre... Det er jeg helt enig i
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2005 #34 Skrevet 2. mars 2005 Men hvordan får du til det uten bonger? Mitt selskapslokale har gitt oss en pakkepris hvor fri bar en inkludert i prisen. De har kalkulert med 3 drinker pr pers etter kaffe avec. Om det drikkes mere eller mindre har ikke noe å si for prisen vi betaler.
Miori Skrevet 2. mars 2005 #35 Skrevet 2. mars 2005 Tror jeg skal ordne oss en slik avtale som Heidi 76 har. Så kan gjestene drikke hvor mye de vil! :-)
Eliza Doalot Skrevet 2. mars 2005 #36 Skrevet 2. mars 2005 Mitt selskapslokale har gitt oss en pakkepris hvor fri bar en inkludert i prisen. De har kalkulert med 3 drinker pr pers etter kaffe avec. Om det drikkes mere eller mindre har ikke noe å si for prisen vi betaler. Ja, stemmer det, var den dealen der ja... :-?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå