Gå til innhold

Fri bar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal høyst sannsynlig ha fri bar i bryllupet, og håper vi ikke blir sittenden med en overraskende stooor regning etter festen :wink:

Hvor mange drinker pleier man å ta etter middag?? Er mye vin til maten....

Videoannonse
Annonse
Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Vi skal ha fri bar men feirer ikke festen på hotell. vin til maten regner jeg sånn grovt sett ca. 4-5 glass tilsammen...

Til festen er det litt vanskelig egentlig for det spørs hvordan gjestene er... Vet at i vårres vennekrets drikkes det mye øl og wisky mens de eldre kanskje drikker mer cognac. Noen drikker mer vodkabaserte drinker og noen drikker ikke idet hele.

grovt regnet har jeg tenkt å kjøpe inn ca. 4 flaske wisky, 6 flaske cognac og 5 flaske vodka. og noen kasser øl til selve festen. Vin skal vi ha masse av både kjøpte og hjemmelaget for det vet jeg kommer til å gå mye av på festen. Dessuten legger vi ikke opp til en gedigent fyllefest :ler::ler:

Skrevet

Vi skal også ha fri bar i vårt bryllup - synes det er så teit med drikkebonger. Men nå skal det sies at vi skal ha bryllupet vårt på et grendehus, så det er jo mye billigere det enn om du skal ha det på et hotell eller annet sted.

Vanskelig og beregne alkohol sånn synes jeg, så vi skal ta en prat med polet, og hun som skal være bartender hos oss

Skrevet
Dessuten legger vi ikke opp til en gedigent fyllefest :ler::ler:

Nei, satser ikke på noe rølpelag :ler:

De har sagt der vi skal ha det at det i snitt pr gjest går 4 drinker/øl etter maten.. Det vil jo selvfølgelig være noen som drikker mer, mens andre er fornøyd etter middagen..

Skrevet

off ja, er ikke lett det der å beregne hvor mye drikke en trenger. vi skal og ha fri bar, men må nok ta en prat med bartenderen ja. men heldigvis så slipper vi å kjøpe inn så mye drikke, fordi svigerfar har en del hjemme som vi kunne bruke. men kjøper selvfølgelig inn vin og øl og div. har litt selv også... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei snuppa!

Du kan ordne med stedet at dere gir en viss sum det kan drikkes for. Når denne grensen evt blir nådd, så kommer de og spør dere eller din far e.l. om de skal legge på endag en whisky, cognac etc. Ganske greit da dere hele tiden vil beholde kontrollen.

Ganske kjedelig dersom folk setter fra seg halvfulle glass og henter seg nye. I hvertfall mye lettere å "ikke tenke" når baren er fri.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei snuppa!

Du kan ordne med stedet at dere gir en viss sum det kan drikkes for.  Når denne grensen evt blir nådd, så kommer de og spør dere eller din far e.l. om de skal legge på endag en whisky, cognac etc.  .

LURT!!!! :klappe:

Skrevet

Vårt selskapslokale har lang erfaring med dette og sier at det i snitt går 3 drinker pr pers etter middagen og cafe avec.

De inkludere 3 drinker i pakkeprisen pr pers og de kunne fortelle oss at èn eneste gang hadde de gått i minus på dette regnestykket.

Gjest Anonymous
Skrevet
Vårt selskapslokale har lang erfaring med dette og sier at det i snitt går 3 drinker pr pers etter middagen og cafe avec.

De inkludere 3 drinker i pakkeprisen pr pers og de kunne fortelle oss at èn eneste gang hadde de gått i minus på dette regnestykket.

tusen takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Mulig jeg misforstår nå, men hvis serveringsstedet kun har gått i minus en gang, så betyr jo faktisk det at de som har hatt selskapene der har betalt for mye alle de andre gangene!!

Høres ut som en veldig dårlig deal for dere!!

Skrevet

Da vi giftet oss sa selskapslokalet at 3 drinker var gjennomsnittet. Og det stemte.

Noen drakk nok 8, men det gikk opp i opp med de som ikke drakk.

Skrevet
Hei snuppa!

Du kan ordne med stedet at dere gir en viss sum det kan drikkes for. Når denne grensen evt blir nådd, så kommer de og spør dere eller din far e.l. om de skal legge på endag en whisky, cognac etc. Ganske greit da dere hele tiden vil beholde kontrollen.

Mulig jeg er rar, men jeg syntes dette hørtes klønete ut. Man sier vel ikke plutselig nei til at gjestene skal få mer å drikke. Det hadde ikke jeg ønsket eller greid.

Jeg ville heller bestemt meg på forhånd hvor mye jeg syntes det var greit at gikk. Da kan man jo tilpasse litt hvordan man legger opp rammen rundt.

Jeg har også hørt det med 3 drinker i snitt.

Skrevet

Mellom to og tre drinker pr pers. er nok riktig ja.

Poenget mitt gikk på at man betaler for tre drinker uansett hvor mange som blir drukket, og spesielt siden serveringstedet sier at DE kun har tapt på det en gang!

Gjest Anonymous
Skrevet

Coria,

Det er da ikke meningen at servitørene skal nekte gjestene mer å drikke. Dersom smurfen f.eks. legger opp til at hver av gjestene konsumerer tre drinker hver, kan sette en takhøyde på det. For økonomiens skyld.

Når man denne grensen er det jo mulig at hjelpen kommer før grensen er nådd og folk blir avvist. Dette kan om mulig en far eller svigerfar ha ansvaret for.

Gjest Lille smurf i.i
Skrevet
Mellom to og tre drinker pr pers. er nok riktig ja.

Poenget mitt gikk på at man betaler for tre drinker uansett hvor mange som blir drukket, og spesielt siden serveringstedet sier at DE kun har tapt på det en gang!

Vi skal ikke kun betale for tre drinker, det e rderfor jeg lurer. Hos oss blir barregningen regnet sammen tilsutt......

Skrevet

Er klar over det, så det blei en avsporing til et av de andre svarene....sorry!

Min erfaring som bartender tilsir at det går ca 2-3 drinker pr pers etter avec..... men det avhenger av mange ting, som feks gjestenes alder.

Jeg personlig mener at bonger er et bedre alternativ en et "tak", som fort kan bli litt sjevt..

Eks: Ola(20) tyller i seg Tyrker til den store gullmedaljen, Taket blir nådd og det blir satt stopp for serveringa.... Gamle tante Olga(89) skulle veldig gjerne hatt en liten likør å nippe til, men blir nektet; Beklager ingen servering. Nå åpner systemet jo for at det kan gjøres et untak for tante Olga..... men lille Ola vil sansynligvis allikevel være dritings....

Skrevet

Ja, og for å unngå slik tull så er det like greit å betale for fri bar som i vårt tilfelle innebærer 3 drinker i en pakkepris, så slipper man å tenke på at barregningen kan bli for høy i løpet av kvelden :wink:

Er ikke redd for at det skal bli en fyllefest ut av det men jeg ønsker at våre gjester kan kose seg med det de ønsker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men hva hvis gjestene dine bare drikker to hver.........

Du må fortsatt betale for 3?

Eliza i.i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...