Gå til innhold

Svigers ignorerer meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i 3 år,  første året ble jeg hjertelig mottatt, men de siste 2 årene, har jeg merkert at den eneste grunnen til at vi snakker sammen, er fordi jeg prater til dem, hvis de i d heletatt svarer.

Jeg har prøvd å ikke si noe, på hele besøket, noe som førte til at de ikke snakker til meg i d heletatt. Jeg kan komme med kommentarer, men noen ganger avbryter de meg eller sier ingenting, når jeg forteller noe. Jeg blir selvfølgelig lei meg, fordi d gjør d mer anstrengt for meg, og jeg blir veldig usikker. De snakker mye sammen, om sitt og sine, slik at d er vanskelig for meg og komme inn i samtalen også...

Kommenterte dette til samboer, der jeg spurte om ikke familien hans liker meg? D skjønte han ikke noe av... 

Hvordan kan jeg løse dette på en fin måte?

Anonymkode: 50668...393

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si at han får snakke med foreldrene sine. Det er ikke sikkert de er klar over hva de gjør. 

Anonymkode: b6db1...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Han burde snakke med foreldrene sine og be dem være litt mer oppmerksomme på å ikke bare snakke om seg selv. Mest sannsynlig gjør de det ikke med vilje, men de er så opptatt av seg og sitt at de rett og slett glemmer deg

Anonymkode: 60957...f59

AnonymBruker
Skrevet

Bare å drite i de fremover, har det ganske likt selv og kommer ikke til å bruke mer tid med de.

Anonymkode: 121fb...de6

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tror du selv at de har endret seg?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvorfor tror du selv at de har endret seg?

Her så er svigers innbydende og kjempe koselige det første 1-2 årene før de plutselig snur. Da er man ikke ny lengre og de blir lei av å dulle eller noe. 

Svigerinne ble behandlet dritbra i starten, så fikk hun dårlig behandling. Så kom jeg og fikk god behandling i starten som nå siste året har vært veldig dårlig. En av de andre brødrene har fått dame og nå er det hun som blir behandlet som ei prinsesse.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å overse det, heller la dem bable for seg selv, ... Men kjæresten din kan bli mer oppmerksom på deg og dere kan stelle med hverandre mens dere sitter der. Prøv å tenk at svigerforeldrene vil være sentrum og at nå får du være i bakgrunnen, bare fordi de er sånn, så trenger det ikke å gå utover din egen selvtillit eller skape stress for deg å prestere. Vær heller ydmyk og interessert i dem to :) Min svigerfar er litt sånn, avbryter i ett sett, Ser min svigerfar viser null nysgjerrighet og interesse i barnebarnas liv (snakker bare om seg selv og alt han kan) Han eier ikke folkeskikk... Blir så oppgitt, ser det så tydelig med dem og andre så tar det ikke personlig. Men synes det er skikkelig slitsomt å være med han. 

Anonymkode: 8e1be...0a1

Gjest BearMama
Skrevet

Jeg tenker at de var opptatt av å gjøre et godt inntrykk på deg i starten like mye som du prøvde med dem.

Nå er du en del av familien og et selvfølge så de tenker ikke på at du trenger like mye dyrking som i starten. Ta det som et godt tegn. De er komfortable med deg. Nå må du stikke hodet ut og ta din del av plassen i familien. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er det samme her, tok brått slutt med preiken. Ser ikke på meg en gang, bare svigermor da. Jeg er så lei at jeg bare lar det seile... trenger ikke kontakten, er mange andre folk å bry seg om! 

Anonymkode: fd115...73d

Skrevet

Kan det være at TS sin samboer har grått og klaget til foremdrene for å få sympati etter en krangel? Og kanskje overdrevet litt? Er i tilfelle ikke første gang det ødelegger et sviger-forhold. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, BearMama skrev:

Jeg tenker at de var opptatt av å gjøre et godt inntrykk på deg i starten like mye som du prøvde med dem.

Nå er du en del av familien og et selvfølge så de tenker ikke på at du trenger like mye dyrking som i starten. Ta det som et godt tegn. De er komfortable med deg. Nå må du stikke hodet ut og ta din del av plassen i familien. 

Derfor forstår jeg ikke vitsen med dyrking i starten jeg da, lettere å være helt seg selv.

Gjest BearMama
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor forstår jeg ikke vitsen med dyrking i starten jeg da, lettere å være helt seg selv.

Noen er sånn. Brenner av all sjarm på et godt førsteinntrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...