Gå til innhold

Er dette normal oppførsel hos niåring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Situasjonen har seg sånn at jeg underviser en gruppe med niåringer. I klassen har vi en helt «vanlig» jente, trodde jeg inntil nå nylig. Jenta har tatt med seg en håndkremtube på skolen for å spurte ut krem på gulvet, når jeg har snakket til henne har hun bare satt i gang en hysterisk latter før hun tar opp kremen for å smøre den inn i hendene. Dette har skjedd rundt fem ganger. 

Vi har prøvd å sette i gang ulike tiltak. Blandt annet tok det flere måneder før foreldrene gikk med på å la henne utredes av PPT. PPT mener at det ikke er noe avvikende, mens skoleledelsen mener at hun burde videreutredes. Jenta er forøvrig langt over gjennsomsnttet faglig sterk, og får ekstra oppgaver tilpasset sitt nivå. I tillegg har hun også vært en sjarmerende og utadvendt jente som var godt inn i det sosiale miljøet, men merker at elevene distanserer seg litt fra henne på grunn av håndkremhendelsene. Har prøve å gjøre en rekke tiltak for å styrke klassemiljøet slik at hun ikke skal bli mer ekskludert, men tror ikke noe funker i lengden dersom hun fortsetter slik.

noen som vet hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 280d7...9e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen?

Det har gått 10 min...

Anonymkode: a8945...765

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har gått 10 min...

Ja..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Situasjonen har seg sånn at jeg underviser en gruppe med niåringer. I klassen har vi en helt «vanlig» jente, trodde jeg inntil nå nylig. Jenta har tatt med seg en håndkremtube på skolen for å spurte ut krem på gulvet, når jeg har snakket til henne har hun bare satt i gang en hysterisk latter før hun tar opp kremen for å smøre den inn i hendene. Dette har skjedd rundt fem ganger. 

Vi har prøvd å sette i gang ulike tiltak. Blandt annet tok det flere måneder før foreldrene gikk med på å la henne utredes av PPT. PPT mener at det ikke er noe avvikende, mens skoleledelsen mener at hun burde videreutredes. Jenta er forøvrig langt over gjennsomsnttet faglig sterk, og får ekstra oppgaver tilpasset sitt nivå. I tillegg har hun også vært en sjarmerende og utadvendt jente som var godt inn i det sosiale miljøet, men merker at elevene distanserer seg litt fra henne på grunn av håndkremhendelsene. Har prøve å gjøre en rekke tiltak for å styrke klassemiljøet slik at hun ikke skal bli mer ekskludert, men tror ikke noe funker i lengden dersom hun fortsetter slik.

Hva du skal gjøre? Slutte å meddele taushetsbelagt info du har fått på jobb i all offentlighet. De andre barna og de andre som kjenner til disse episodene vet hvem du er og hvem du bryter taushetsplikten of forteller om. 

Anonymkode: c14f7...e06

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva du skal gjøre? Slutte å meddele taushetsbelagt info du har fått på jobb i all offentlighet. De andre barna og de andre som kjenner til disse episodene vet hvem du er og hvem du bryter taushetsplikten of forteller om. 

Anonymkode: c14f7...e06

Setter pris på at du svarer slik at emne holdes aktivt, selvom det var svært lite hjelpsomt det du hadde å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du jobber som lærer og skriver om en episode som har oppstått i klasserommet, er du klar over at dette er sensitive opplysninger.  Du har taushetsplikt. Kan være elever eller foreldre som leser dette og kjenner jenta. 

Anonymkode: 5cb4a...7a7

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du jobber som lærer og skriver om en episode som har oppstått i klasserommet, er du klar over at dette er sensitive opplysninger.  Du har taushetsplikt. Kan være elever eller foreldre som leser dette og kjenner jenta. 

Det er jeg fullt ut klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nysgjerrig på mer enn andre er vil jeg tro, ei som stiller flere spørsmål til hvordan ting fungerer. Noe som fører til at hun gjør mye rart fordi hun sikkert skulle sjekke ut noe. Hun burde man ha flere eksperiment-timer med, hun lurer nok på mye rart som mange ikke kan svare på. Bruk det at hun er faglig dyktig nå slik at hun lærer mest mulig mens hun er ung. 

Anonymkode: 9a3f5...5ae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jeg fullt ut klar over.

Så du synes det er greit at du bryter taushetsplikten på denne måten? Jeg håper du er klar over at dette er lovbrudd og kan anmeldes, noe som fort skjer hvis f.eks jentas foreldre kommer over tråden.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden burde stenges og slettes. Dette er et barn som blir baksnakket av sin lærer og som kan lett bli gjenkjent av de som kjenner vedkommende. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper for all del at lærerne til mitt barn ikke deler ting som hn gjør og bekymringer til ppt på et offentlig forum. 

Steng tråden umiddelbart! 

Anonymkode: 5c01e...2b2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Verste er vel at jeg kjenner til ei sånn jente på 9 år. Eneste hun har er adhd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verste er vel at jeg kjenner til ei sånn jente på 9 år. Eneste hun har er adhd.

Nettopp! Ting som skjer på skolen har ingenting her å gjøre. 

Hvordan har ts i det hele tatt fått jobben når hun bryter taushetsplikten på et Internettforum?

Anonymkode: 5c01e...2b2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du bryr deg om denne jenta, men dette er så gjenkjennelig for den det gjelder at du virkelig ikke burde diskutere det her. I tillegg har du taushetsplikt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det her er troll - altfor å skape stemning. En lærer som har litt mer vett i hodet og kunnskap vet at slike privat saker skal snakkes om i plenium - ikke deles på internett. Hadde dette vært en sann historie, ville læreren fått sparken på dagen.

Anonymkode: d037a...7b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj, TS er en ekkel pedo som tenner på visse ordkombinasjoner. Har forøvrig vært litt for mange nye emner om 9-åringer her på KG i det siste. Slett!! 

Anonymkode: 2819c...091

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være det er et rop om hjelp det denne 9 åringen gjør. Om dette er en endret adferd som har oppstått nylig. Barn har vanskelig for å si ifra, og sette ord på det om det er omsorgssvikt El. og kan gjøre mange forskjellige påfunn for å få oppmerksomhet. Dette kan ta tolkes som at barnet er et uromoment i klassen, forstyrrer, blir sendt ut. Har vært borti tilfeller før. Veldig sterk faglig, men plutselig endret oppførsel som ble tolket som at det aktuelle barnet fikk adhd ila året. Adhd var det ikke noe jeg heller ikke mente det var. Men var psykisk og fysisk vold hjemme. Men var skolen som pøste på med mulige diagnoser. Jeg er spesialpedagog og ser desverre mye slikt i jobbsammenheng. Voksne som irriterer seg over enkelt barns adferd, men ikke har evnen til å se barnet bak. 

Anonymkode: 0199c...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du blir gjenkjent i tråden og foreldrene anmelder ligger du faktisk tynt ann!! Så detaljert utgreiing om en elev på et forum?? Du kan umulig være utdannet lærer, da hadde du visst liiiitt mer om lover og regler enn dette! 

Anonymkode: 749fc...7aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...