AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Noen som har fått utbetaling fra dette? Oppdaget plutselig på fredag kveld at jeg hadde fått en utbetaling/overførsel på kr 5993,- Ante ikke hvor det kom fra. Har vært sykemeldt og er nå på aap, så tenkte det kanskje kunne være feriepenger av sykepenger fra 2017. Men fant ingenting under mine utbetalinger på nav.no. Tenkte det kunne være barnebidrag, far til mitt eldste barn har en del bidragsgjeld, det har vært litt nå og da som har kommet inn på kontoen min via tvangstrekk fra nav. Så tenkte det kanskje var nav som hadde mortegnet han i noe. Men så oppdaget jeg at det er fra fagforbundets gruppeforsikring. Jeg meldte inn kravet da jeg gikk over til AAP, men pga muskelsykdom trodde jeg ikke jeg skulle få noe der. Så hadde slått drt fra meg. I kontooversikten i nettbanken står det "GRP.L RETURPREMIE Fra:Sparebank 1 forsikring as. I innbetalingsoversikten ligger det et dokument der det står GRPLIV FAGFORB. - FAGFORBUNDET - GRUPPELIV - NAVN NAVNESEN Navn navnesen er mitt navn. Står altså ingenting mer. Har ikke mottatt noe vedtaksbrev i posten. Chattet med sparebank1 sin kundeservice lørdag morgen, men rådgiveren kunne ikke finne noe, annet at det gjaldt en personforsikring, og for å vite mer må jeg kontakte LO over pinse. Forsikringssummen ved varig uførhet er på 300K Utbetales fra 13.måned (ved overgang til aap) , i månedlige beløp på kr 3000,- inntil endelig vedtak om ufør, da kommer evt resterende beløp som engangsbeløp. Blir man ikke ufør blir resterende beløp stående til evt senere krav. Noen som har erfaring med utbrtalinger fra denne forsikringen? Jeg meldte inn kravet i høst, men nav somlet helt til april med å sende inn dokumentasjonen forsikringsselskapet trengte. Jeg orket ikke purre, da jeg ikke trodde jeg ville få noe utbetaling pga at jeg har vært mye sykemeldt i mange år. så hva kan dette beløpet være? Kan jeg ha fått gjennomslag? Hvorfor er det kommet 5983 kr, og ikke noe mer hvis jeg har fått det godkjent? Noen med peiling? Anonymkode: 576a6...43d
petterm Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: "GRP.L RETURPREMIE Farlig å gjette... For meg høres det ut som om du har fått igjen det du har betalt i premie. (Fra i høst?). I så fall er det en indikasjon på at du kan ha fått gjennomslag, og at det kommer vedtak og mere penger siden. Grunnen til at jeg tror det kan være noe sånt er at så vidt jeg husker får man premiefritak når man får medhold. Du kan se om det kan stemme med noe av det du har betalt siden i høst. Ikke ta "seieren" på forskudd. Jeg prøver bare å hjelpe, men det kan jo hende at jeg tar feil.. Eneste jeg stusser over er at pengene kommer fra Sparebank 1 forsikring. Går fagforeningens forsikring gjennom Sparebank 1 forsikring?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 4 timer siden, petterm skrev: Farlig å gjette... For meg høres det ut som om du har fått igjen det du har betalt i premie. (Fra i høst?). I så fall er det en indikasjon på at du kan ha fått gjennomslag, og at det kommer vedtak og mere penger siden. Grunnen til at jeg tror det kan være noe sånt er at så vidt jeg husker får man premiefritak når man får medhold. Du kan se om det kan stemme med noe av det du har betalt siden i høst. Ikke ta "seieren" på forskudd. Jeg prøver bare å hjelpe, men det kan jo hende at jeg tar feil.. Eneste jeg stusser over er at pengene kommer fra Sparebank 1 forsikring. Går fagforeningens forsikring gjennom Sparebank 1 forsikring? Premiefritak får man når man ikke får lønn lengre men går over på aap eller andre ordninger. Alderspensjonistene har fritak for både medlemstrekk og betaling av obligatorisk forsikringspremie. Har du husket å melde krav til pensjonskassen i kommunen eller staten? Anonymkode: c7d61...c6e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå