Gjest Kakemestern. Skrevet 27. februar 2005 #1 Skrevet 27. februar 2005 Jeg er flink til å lage mat, men går for å være en elendig kakebaker.. Av en eller annen grunn blir de fleste kakene jeg lager lettere mislykket, iallefall sånn rent utseendemessig. Tirsdag skal jeg servere en kake i forb. med egen bursdag. Ingen har større forventninger til kakeserveringen og jeg verker etter å overraske med en vellykket kake som er litt imponerende å se på! Har noen en god og velprøvd oppskrift? Det kan være hva som helst, men det er viktig at den er flottå se på!
Scheherazade Skrevet 27. februar 2005 #2 Skrevet 27. februar 2005 Hva med en fruktkake med vaniljekrem? Det eneste som kan gå galt her, er at geleen ikke blir stiv. Og kaken er definitvit imponerende og kjempegod. Eventuelt kan du lage et sukkerbrød, dele i to og fylle med en pakke ferdiggele blandet med en kartong pisket kremfløte. Deretter pynter du på samme måte med bær/frukt i gele som beskrevet i tråden over.
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #3 Skrevet 27. februar 2005 Oj oj, den hørtes både flott og god ut! Mener å ha hørt at det er enkelte frukter som man bør unngå i forb. med gele? Kiwi? Eller vet du kanskje om andre? Du har ikke tilf. en god oppskrift på nøttebunn? Tusen takk for hjelpen!
Ingeborg Skrevet 27. februar 2005 #4 Skrevet 27. februar 2005 Styr unna kiwi og ananas hvis du skal få geleen stiv!
Scheherazade Skrevet 27. februar 2005 #5 Skrevet 27. februar 2005 Jeg pleier å bruke denne: 4 eggehviter 150 g melis 170 g hasselnøtter Eggehvitene stivpiskes og melis blandes i. Nøttene hakkes halvfint i foodprocessor, med kjevle eller kniv. (Du kan velge hvor grovhakket du vil ha, personlig liker jeg grov nøttebunn) Stekes ved 160 grader i 30-35 minutter. Som ingeborg sier, er stort sett ananas og kiwi du bør holde deg unna. Nå er forresten druene kjempegode også
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #6 Skrevet 27. februar 2005 TAKK! Rapport følger tirdag kveld!!
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #7 Skrevet 2. mars 2005 Kaka ble kjempegod! Brukte jordbær, blåbær og multer, veldig dekorativ kake som falt i smak hos alle! De ble definintivt imponert og jeg skal nok lage den igjen senere!
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #9 Skrevet 2. mars 2005 Glemte å takke deg - tusen takk! :kysse:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå