AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Jeg er alenemor og sliter å få endene til å møtes.Jeg har en venninne som spørsmål etter penger ganske ofte.Jeg lånte henne 200 kr forrige mnd å vet jeg får dem tilbake. Men jeg synes det er uhørt når hun og mannen har nedbetalt leilighet og har greit med innkomst samlet.Hun har bestilt 2 reiser til sommeren som tilsvarer ca 6 uker ferie.Når hun skulle på laser operasjon på sine øyne ringte hun meg å spurte meg om å få låne 700 kr.Den dagen skulle jeg ut med 15000 kr å hadde kun til mat igjen til meg å barnet mitt.Jeg sa hun kunne spørre mannen sin om å få penger. Så ble det stille en uke, så ringer hun meg å sier jeg hadde lånt deg penger hvis det var deg jeg da!!!Jeg sa til henne at jeg har kun en inntekt å hadde ikke penger å låne bort.Hadde dere blitt irritert? Anonymkode: 96b2c...7e3 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 Jeg hadde blitt forbannet! Frekkhetens nådegave heter det. Bra du sa ifra. Anonymkode: b52ff...e8f 27
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 Slutt å lån bort penger hele tiden. Si at du rett og slett ikke har råd og at mat til ungen faktisk kommer øverst på prioriteringslista. Anonymkode: ee438...65d 21
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 Bare fortsett å si at du ikke kan låne bort noenting fordi du tross alt bare har én inntekt og et barn å ta deg av, sånn som du gjorde. Og ikke lån bort selv om du har noe til overs, for da kommer hun bare til å fortsette å spørre. Anonymkode: 13413...143 12
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 Jeg har mistet lysten å Være med henne fordi hun hele tiden sier hva feil jeg Gjør. Og hun bare vil låne penger når hun bruker dem opp på tull. Anonymkode: 96b2c...7e3 6
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. mai 2018 #6 Skrevet 20. mai 2018 Hun er ingen venninne, men en snylter.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #7 Skrevet 20. mai 2018 Aldri lån bort penger til venner. Anonymkode: 38daa...f05 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #8 Skrevet 20. mai 2018 Jeg hadde blitt irritert. Hun er jo kjempefrekk! Ikke lån bort penger til henne Anonymkode: e2758...73c 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #9 Skrevet 21. mai 2018 Spør om det ikke er på tide å snakke med sjefen hennes om en lønnsforhøyelse, siden hun hele tiden må låne penger. Så sier du at du ikke har råd til å låne bort penger og at hun bare kan slutte å spørre deg om det. Anonymkode: f3c34...885 4
Million Skrevet 21. mai 2018 #10 Skrevet 21. mai 2018 Jeg synes du gjorde helt rett, ikke lån penger til en slik person! Har hun råd til å reise på ferie i ukesvis, har hun råd til å sørge for seg selv og ikke drive og låne småbeløp av deg hele tiden. Takler hun ikke å få høre det at hun ikke får låne mer, var hun vel strengt tatt ingen god venninne i utgangspunktet, vel...? 4
matrobot Skrevet 21. mai 2018 #11 Skrevet 21. mai 2018 Det høres ut som hun har ikke kontroll på økonomien hennes. Ikke lån henne mer penger. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #12 Skrevet 21. mai 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mistet lysten å Være med henne fordi hun hele tiden sier hva feil jeg Gjør. Og hun bare vil låne penger når hun bruker dem opp på tull. Anonymkode: 96b2c...7e3 Jeg ville avsluttet kontakten med henne. Hun bruker deg dessuten som om du var kredittkortet hennes. Anonymkode: 38e0c...7c0 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #13 Skrevet 21. mai 2018 Spør om hun er helt seriøst her, på om valget stod mellom å gi deg penger så du slapp å bruke briller eller gi barnet sitt mat, så ville hun gitt pengene til deg. Her hadde jeg bare sagt nei hver gang, så gir hun seg nok. Anonymkode: 2402c...71f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #14 Skrevet 21. mai 2018 "innkomst"? Mener du "inntekt"? Anonymkode: 51634...774
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #15 Skrevet 21. mai 2018 På 20.5.2018 den 19.27, AnonymBruker skrev: Jeg er alenemor og sliter å få endene til å møtes.Jeg har en venninne som spørsmål etter penger ganske ofte.Jeg lånte henne 200 kr forrige mnd å vet jeg får dem tilbake. Men jeg synes det er uhørt når hun og mannen har nedbetalt leilighet og har greit med innkomst samlet.Hun har bestilt 2 reiser til sommeren som tilsvarer ca 6 uker ferie.Når hun skulle på laser operasjon på sine øyne ringte hun meg å spurte meg om å få låne 700 kr.Den dagen skulle jeg ut med 15000 kr å hadde kun til mat igjen til meg å barnet mitt.Jeg sa hun kunne spørre mannen sin om å få penger. Så ble det stille en uke, så ringer hun meg å sier jeg hadde lånt deg penger hvis det var deg jeg da!!!Jeg sa til henne at jeg har kun en inntekt å hadde ikke penger å låne bort.Hadde dere blitt irritert? Anonymkode: 96b2c...7e3 Gi beskjed at du har ikke penger å låne bort. Du trenger pengene dine selv. Gir hun seg ikke, så får du dra det enda lenger og gi beskjed om at du ikke låner penger bort til venner eller familie eller andre fordi det skaper uvennskap, dårlig stemning og du trenger pengene dine selv. En tøff beskjed å gi, men vil du ha slutt på pengemas så får du kvinne deg opp. Anonymkode: 29306...147
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #16 Skrevet 21. mai 2018 Et familie medlem spurte meg nylig om å låne 1000kr. Familiemedlemmet har aldri spurt meg om noe slikt før så jeg antok at det var veldig viktig. Neste uke møter jeg familie medlemmet med flotte nye vipper tar man seg råd til falske vipper så spør man kkke om å låne penger fordi det er «nød» altså! Fortalte dette til min mor som igjen kunne fortelle meg at dette familiemedlemmet ofte låner penger av både min mor og mormor! Nå har jeg bare svart nei på alle meldinger jeg får om x kan låne penger. Synes det er frekt å låne penger til «tull». Evt sløse bort penger på tull sånn at man må låne penger til barnehagen osv.. Anonymkode: ec78e...0b8 1
Gjest BearMama Skrevet 22. mai 2018 #17 Skrevet 22. mai 2018 På 20.5.2018 den 19.27, AnonymBruker skrev: Jeg er alenemor og sliter å få endene til å møtes.Jeg har en venninne som spørsmål etter penger ganske ofte.Jeg lånte henne 200 kr forrige mnd å vet jeg får dem tilbake. Men jeg synes det er uhørt når hun og mannen har nedbetalt leilighet og har greit med innkomst samlet.Hun har bestilt 2 reiser til sommeren som tilsvarer ca 6 uker ferie.Når hun skulle på laser operasjon på sine øyne ringte hun meg å spurte meg om å få låne 700 kr.Den dagen skulle jeg ut med 15000 kr å hadde kun til mat igjen til meg å barnet mitt.Jeg sa hun kunne spørre mannen sin om å få penger. Så ble det stille en uke, så ringer hun meg å sier jeg hadde lånt deg penger hvis det var deg jeg da!!!Jeg sa til henne at jeg har kun en inntekt å hadde ikke penger å låne bort.Hadde dere blitt irritert? Anonymkode: 96b2c...7e3 Si at om hun trenger et lån så kan hun gå i banken som andre mennesker. Av prinsipp og for å ikke ødelegge vennskap så låner jeg aldri til eller av penger av venner. Låner aldri penger punktum for har jeg ikke penger så sparer jeg eller venter til jeg har råd ti det jeg vil bruke penger på. Hun burde lære seg det samme. Si at du fra nå av ikke vil låne pengerot til henne igjen. Du har egne utgifter å dekke. Om du mister henne som venn pga det så er nok like greit at dere ikke er venner.
Gjest O.G. Skrevet 22. mai 2018 #18 Skrevet 22. mai 2018 På 20.5.2018 den 19.27, AnonymBruker skrev: Jeg er alenemor og sliter å få endene til å møtes.Jeg har en venninne som spørsmål etter penger ganske ofte.Jeg lånte henne 200 kr forrige mnd å vet jeg får dem tilbake. Men jeg synes det er uhørt når hun og mannen har nedbetalt leilighet og har greit med innkomst samlet.Hun har bestilt 2 reiser til sommeren som tilsvarer ca 6 uker ferie.Når hun skulle på laser operasjon på sine øyne ringte hun meg å spurte meg om å få låne 700 kr.Den dagen skulle jeg ut med 15000 kr å hadde kun til mat igjen til meg å barnet mitt.Jeg sa hun kunne spørre mannen sin om å få penger. Så ble det stille en uke, så ringer hun meg å sier jeg hadde lånt deg penger hvis det var deg jeg da!!!Jeg sa til henne at jeg har kun en inntekt å hadde ikke penger å låne bort.Hadde dere blitt irritert? Anonymkode: 96b2c...7e3 Ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå