Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger noen treningstips nå. 

Pr idag veier jeg 63kg og er 162 høy. Har mest fett rundt lårene, magen og ryggen (vinger). 
Tenker jeg skal slå over på en diett hvor torsk og laks er hovedinnholdet i middagen, og frokost havregryn med melk, og hjemmelagde knekkebrød med MYE fiber.

For mange år siden trente jeg masse styrke. Jeg ble strammere, men gikk ikke ned i vekt - fordi jeg bygde muskler.
Nå er planen å gå ned i vekt for å bli tynnere, så fokuset er ikke å bygge muskler i første omgang her.
Jeg vurderer å jogge meg en tur på 1t dagen eller 4 ganger uka, men fordi jeg har slimpose-betennelse i hofta og litt dårlig korsrygg (løp mye på asfalt i yngre alder), er jeg usikker på om dette er noe jeg bør ta opp igjen. Har noen innspill til dette? For jeg har opplevd mindre smerte på tredemølla, men jeg vet ikke om det vil ta kiloene like bra (?). Eller kan jeg like godt satse hard styrke og få bedre resultater enn jogging?

PS: Hvis noen har tips til ''skogsområder'' eller løpebaner (ute) i Oslo hvor man kan løpe litt ''alene'' hadde jeg blitt glad!

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville trent kardio i utgangspunktet og lagt inn styrke som det passer (f.eks kortet ned løpeturen noen dager til fordel for litt egenvekt/yoga f.eks dager) Men ville prøvd å variere kardiotreningen. Løping 4-7 dager i uken gir raskt betennelse for alle hvis man ikke er vant til det. Sykling, svømming, lange fjellturer osv.

Anonymkode: 7e0cb...97d

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, enavdem skrev:

Kan jeg spørre om hva du spiser til frokost ? :) 

Jeg spiser mest knekkebrød, men er også mange brød og rundstykker som er uten melk ( står veldig godt merket om det skulle være melk i matvarer, mysepulver er fra melk forresten). I havregryn bruker jeg bare vann.
Du kan bruke "rise dream" eller "rise original" (finner de i vanlig matbutikk, ved allergi hyllen) som er erstatning for melk som kan brukes i matlaging :)  Smaker ikke forskjell i mat syntes jeg, men smaker kanskje litt merkelig om du drikker det reint. 
Bruker også majones på knekkebrød eller så bruker jeg smør uten melk ( er blå pakning i butikken og står tydelig merket). 

Anonymkode: b405c...afb

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser mest knekkebrød, men er også mange brød og rundstykker som er uten melk ( står veldig godt merket om det skulle være melk i matvarer, mysepulver er fra melk forresten). I havregryn bruker jeg bare vann.
Du kan bruke "rise dream" eller "rise original" (finner de i vanlig matbutikk, ved allergi hyllen) som er erstatning for melk som kan brukes i matlaging :)  Smaker ikke forskjell i mat syntes jeg, men smaker kanskje litt merkelig om du drikker det reint. 
Bruker også majones på knekkebrød eller så bruker jeg smør uten melk ( er blå pakning i butikken og står tydelig merket). 

Tusen takk! :) Når du sier havregryn med vann, så mener du vel ikke at du blander det i en skål, og spiser det som frokostblanding?:klo:  regner med at du koker det? :laugh:

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, enavdem skrev:

Tusen takk! :) Når du sier havregryn med vann, så mener du vel ikke at du blander det i en skål, og spiser det som frokostblanding?:klo:  regner med at du koker det? :laugh:

Ja, eller jeg tar det i mikrobølgeovnen :)

Skrevet

Jeg ser du ber om treningstips, men jeg klarer ikke å la være å kommentere dietten din. For å unngå feilernæring og kjedsomhet, spis mer variert.

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, Pringle skrev:

Jeg ser du ber om treningstips, men jeg klarer ikke å la være å kommentere dietten din. For å unngå feilernæring og kjedsomhet, spis mer variert.

Nå ga jeg en veldig tynn beskrivelse av kosten min, altså 😂 blir nok mye grønt, lam, kylling og annet bra i tillegg. 

Skrevet
5 minutter siden, enavdem skrev:

Nå ga jeg en veldig tynn beskrivelse av kosten min, altså 😂 blir nok mye grønt, lam, kylling og annet bra i tillegg. 

Åh, det var godt å høre. Da tenker jeg du kommer til å fikse treninga, også. :)

Skrevet
5 minutter siden, Pringle skrev:

Åh, det var godt å høre. Da tenker jeg du kommer til å fikse treninga, også. :)

Håper det altså! Blir interessant å se, tror det blir bra! 😊 

Tipper jeg satser på litt styrketrening fremover, også mye jogging på tredemøllen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Slimposen på hofta kan nok dessverre fort bli mye verre om du begynner med jogging. Jeg måtte operere pga dette og opptreningen er lang og kjedelig. Og du vil ikke kunne trene like hardt som du ønsker på lenge. Så ville valgt mer skånsom cardio😉

Anonymkode: c058f...544

Skrevet

Ville valgt sykling framfor jogging med tanke på betennelsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...