AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Skulle lage granola barer, klarte å brenne all havregrynet ved å ha det i Ovnen i over 7 min på 250 grader. Jeg tok de ut fra brettet og la de ved siden av. Disse skulle nå kastes, men sønnen min spiste opp sa 50 gram av de. Skjønner ikke hvordan han klarte det, men han syntes det var godt. Har lest at brent mat er kreftfremkallende og er litt urolig nå:-/ Anonymkode: 985f0...bd1
Belima Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 Ikke farlig i det hele tatt. Ingen får kreft av å spise brent mat en gang. Enig med deg, hvordan klarte han å spise det?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 Det kan være noe i brent mat som kan forårsake kreft ja, men man må ha det i mye større mengder enn det han har spist og gjerne hver dag over lang tid for at det skal bli et problem. Det er også mange andre miljøgifter vi omgir oss med som er knyttet til kreft, disse finnes i rengjøringsprodukter, såper, kremer og sjampoo, klær og andre tekstiler som soveposer og telt, sprøytemidler på mat, medisiner etc.etc. Om man er bekymret for kreft bør man redusere alle toksiner, ikke bare dem i brent mat. Anonymkode: d36fb...0f5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 Kreftfaren knyttet til akrylamid som ble hypet opp på slutten av 90-tallet var sterkt overdrevet. Dette går fint. Anonymkode: 247a1...c87
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 Du skal spise MYE brendt mat for å i det hele tatt være i bittelitt fare. Hysteri... Anonymkode: f2981...0cf
Pultost Skrevet 20. mai 2018 #6 Skrevet 20. mai 2018 Han er ikke kresen iallefall, når han får i seg brente havregryn, smaker jo aldeles grusomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå