AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Jeg har holdt meg langt unna dating etc for å fokusere på megselv, finne meg selv osv osv. Sliter med angst og depresjon (depresjonen begynner å avta) og føler jeg må klare å akseptere meg selv, og finne ut hvordan jeg skal håndtere meg selv før jeg begynner å date igjen. Men ikke bare det. Har nettopp også fått blandet personlighetsforstyrrelse (litt paranoid og litt emosjonell ustabil, men ikke nok score på noen av de til å kunne si at jeg har begge diagnosene) OG post traumatisk stress lidelse 🙈😅🙊 Altså slik jeg ser det så kan jeg bare glemme forhold, skaffe meg noen katter og fargeglade blafrende plagg og la håret vokse. Skulle jeg fortalt en date om hva som feiler meg hadde jeg vel sett støvskyen etter ham før jeg hadde komt til diagnose nr 3? Jeg har ett lengre forhold bak meg og ett par korte, før jeg gikk på en smell og fortiden innhentet meg..Jeg vet hvilke menn jeg ev. må holde meg unna og hvilke menn som ev. hadde vært bra. Men helt seriøst, hadde dere/noen av dere menn turd i det hele tatt? Anonymkode: 8745b...c9c 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 Diagnoser er jo ikke noe man vifter med når man nettop har møttes. Er ikke sikkert de merker det på deg engang i datingsfasen, men ved et samboerskap så bør man jo snakke om det for da vil han jo komme til å være rundt deg på dine dårlige dager også Anonymkode: 06904...ace
Gjest aell Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 Ville ikke fortalt om diagnosene før forholdet har blitt ordentlig seriøst. Noen vil gjerne reagere litt dårlig om du utbroderer om diverse diagnoser på andre date, men hvis de har blitt godt kjent med deg, og liker deg for den du er, så er det stor sannsynlighet for at de er villige til å være sammen med deg, til tross for dine diagnoser.
Ramona Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 Ikke fortell om sykdom på første date, men vent heller ikke til dere offisielt er et par. Pers.forstyrrelser og ptsd er jævlig krevende greier, så det er dårlig gjort å holde det skjult til han har investert så mye at han MÅ holde ut. Du må la folk ta et informert valg.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 Takk for svar dere Er selvfølgelig ikke aktuelt å fortelle dette på første date.. og det er selvfølgelig ikke noe jeg ville holdt skjult i lengden heller. Er ikke det jeg spørr om..jeg formulerte meg kanskje litt feil. Spm var rettet mot menn og hva tanker de har rundt dette. Etter at jeg fikk vite dette med blandet pf, så ble jeg veldig lei meg og sjokkert og tenkte at shit..jeg må beskytte verden mot megselv på en måte, kan ikke bli sammen med noen mann igjen hvertfall, tenker at ingen mann vil jo noen gang tørre å innlede ett forhold med en med slik(e) diagnose(er). Det er nesten så jeg angrer på at jeg oppsøkte hjelp, for ble veldig uttafor når jeg fikk denne «dommen» for meg har det vært litt verdens undergang. Så poenget med denne tråden var egentlig å få høre fra menn hva tanker de gjør seg rundt dette, om det er slik jeg tror, at alt håp er ute. Anonymkode: 8745b...c9c
Gent82 Skrevet 20. mai 2018 #6 Skrevet 20. mai 2018 Ts sitt spm er nesten som å se en woman-versjon av meg selv ;-) Så kvinner kan kanskje svare litt utpå, når ts evnt har fått oppklart sitt? :-) 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #7 Skrevet 20. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har holdt meg langt unna dating etc for å fokusere på megselv, finne meg selv osv osv. Sliter med angst og depresjon (depresjonen begynner å avta) og føler jeg må klare å akseptere meg selv, og finne ut hvordan jeg skal håndtere meg selv før jeg begynner å date igjen. Men ikke bare det. Har nettopp også fått blandet personlighetsforstyrrelse (litt paranoid og litt emosjonell ustabil, men ikke nok score på noen av de til å kunne si at jeg har begge diagnosene) OG post traumatisk stress lidelse 🙈😅🙊 Altså slik jeg ser det så kan jeg bare glemme forhold, skaffe meg noen katter og fargeglade blafrende plagg og la håret vokse. Skulle jeg fortalt en date om hva som feiler meg hadde jeg vel sett støvskyen etter ham før jeg hadde komt til diagnose nr 3? Jeg har ett lengre forhold bak meg og ett par korte, før jeg gikk på en smell og fortiden innhentet meg..Jeg vet hvilke menn jeg ev. må holde meg unna og hvilke menn som ev. hadde vært bra. Men helt seriøst, hadde dere/noen av dere menn turd i det hele tatt? Anonymkode: 8745b...c9c Diagnoser er et kategoriseringsverktøy som skal gjøre det enklere for helsevesenet å behandle deg, på samme måte som naturvitenskapen snakker om arter, familier og riker med den hensikt å danne premissene for et konsensuelt språk og slik muliggjøre kommunikasjon. Det er ikke dermed sagt at du eller naturen fungerer slik - det er bare snakk om å sette ting i en forståelig, kommunikativ kontekst. Det er jo nettopp det som er det fine med kjærligheten. Den er et avvik fra alle slike arbitrære regelsett fordi den foregår i hjertet og ikke i språksenteret. Anonymkode: 5e2e1...87f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #8 Skrevet 20. mai 2018 Hvis du unngår mindre intelligente menn med lav empati (disse egenskapene går ofte hånd i hånd) er det ingen grunn til at du ikke skal få deg kjæreste. Anonymkode: 18927...855
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #9 Skrevet 21. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Diagnoser er et kategoriseringsverktøy som skal gjøre det enklere for helsevesenet å behandle deg, på samme måte som naturvitenskapen snakker om arter, familier og riker med den hensikt å danne premissene for et konsensuelt språk og slik muliggjøre kommunikasjon. Det er ikke dermed sagt at du eller naturen fungerer slik - det er bare snakk om å sette ting i en forståelig, kommunikativ kontekst. Det er jo nettopp det som er det fine med kjærligheten. Den er et avvik fra alle slike arbitrære regelsett fordi den foregår i hjertet og ikke i språksenteret. Anonymkode: 5e2e1...87f Tusen takk. Ble lettet av å lese dette, veldig fint å få det perspektivet på det. Det fikk meg til å tenke litt anderledes på det, og det trengte jeg..Vi er jo tross alt bare mennesker alle sammen som er helt unike på hver vår måte og som gjør at det naturligvis vil være utfordringer uansett, fordi vi er forskjellige. Bare forskjellen mann og kvinne er nok til å skape utfordringer. Det gjelder vel egentlig bare å finne en match som begge vokser på og som bringer frem det positive fremfor det negative. Anonymkode: 8745b...c9c
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #10 Skrevet 21. mai 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du unngår mindre intelligente menn med lav empati (disse egenskapene går ofte hånd i hånd) er det ingen grunn til at du ikke skal få deg kjæreste. Anonymkode: 18927...855 Jeg har omvendt erfaring. At de mest intelligente har lav empati. De som har høy status, godt betalte jobber etc. Har opplevd enkelte tror de eier hele verden og kan behandle folk akkurat som de vil. Jeg har skjønt den greien der og det har blitt tragisk mye tid og krefter på mind-games. Styrer unna slike, men gjort min erfaring. Men selvfølgelig, det finnes unntak både hos intelligente og de som er mindre intelligente. Anonymkode: 8745b...c9c 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #11 Skrevet 21. mai 2018 Jeg har samme diagnoser som deg. For å være ærlig så går forholdet mitt til helvete pga paranoiaen min, men det finnes menn som ikke løper pga det, jeg fant jo en kanskje jeg skal sende han til degAnonymkode: 9bb11...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #13 Skrevet 21. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme diagnoser som deg. For å være ærlig så går forholdet mitt til helvete pga paranoiaen min, men det finnes menn som ikke løper pga det, jeg fant jo en kanskje jeg skal sende han til deg Anonymkode: 9bb11...bf7 Off ja paranoiaen er noe drit.. Jeg har veldig sterk intuisjon som pleier å stemme. Så er det en syltynn linje der som kan vippe over i paranoia reaksjoner/sterk mistenksom, prøver å stoppe det før det kommer og prøver å bli mer bevisst på det, men ingen enkel sak 😅🤫 Kjipt når jeg oppdager midt i at det bare er meg og hodet mitt 🤐 Haha takk for tilbudet, men tror vi må fordele oss litt Anonymkode: 8745b...c9c
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #14 Skrevet 21. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: H? Anonymkode: 9d0a7...be0 ? Anonymkode: 8745b...c9c 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #15 Skrevet 21. mai 2018 Vi har samme diagnoser, bare å gratulere Også singel, tenker samme som deg...ingen mann som orker dette. Anonymkode: 179ae...491
Cbunke90z Skrevet 29. mai 2018 #16 Skrevet 29. mai 2018 På 20.5.2018 den 17.50, AnonymBruker skrev: Jeg har holdt meg langt unna dating etc for å fokusere på megselv, finne meg selv osv osv. Sliter med angst og depresjon (depresjonen begynner å avta) og føler jeg må klare å akseptere meg selv, og finne ut hvordan jeg skal håndtere meg selv før jeg begynner å date igjen. Men ikke bare det. Har nettopp også fått blandet personlighetsforstyrrelse (litt paranoid og litt emosjonell ustabil, men ikke nok score på noen av de til å kunne si at jeg har begge diagnosene) OG post traumatisk stress lidelse 🙈😅🙊 Altså slik jeg ser det så kan jeg bare glemme forhold, skaffe meg noen katter og fargeglade blafrende plagg og la håret vokse. Skulle jeg fortalt en date om hva som feiler meg hadde jeg vel sett støvskyen etter ham før jeg hadde komt til diagnose nr 3? Jeg har ett lengre forhold bak meg og ett par korte, før jeg gikk på en smell og fortiden innhentet meg..Jeg vet hvilke menn jeg ev. må holde meg unna og hvilke menn som ev. hadde vært bra. Men helt seriøst, hadde dere/noen av dere menn turd i det hele tatt? Anonymkode: 8745b...c9c Jeg hadde ikke sett på d som noe problem om vi ellers fant tonen. Når det er sagt står ikke kvinner akkurat i kø, siden jeg har kroniske smerter. Og også har PTSD etter jeg ble banket mye når jeg vokste opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå