Gå til innhold

Kroppsvask og lukt

Gjest anonym

Hvor ofte vasker du hele kroppen med tilnærma full innsåping?  

1 stemme

1. 1. Hvor ofte vasker du hele kroppen med tilnærma full innsåping?

• Oftere enn en gang per dag
      5
    • Omtrent en gang per dag
      14
    • Mellom en gang per dag og annenhver dag
      12
    • Omtrent annenhver dag
      11
    • Sjeldnere enn annehver dag
      7

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Serien om hygiene fortsetter :-o

Hvor mange er det som vasker seg uforholdsmessig mye? Jeg vil hevde at hygienisk sett er kroppsvask utover en gang annenhver dag unødvendig eller tilogmed mindre hygienisk, siden fettlaget på huden kan forsvinne med mye såpebruk, og huden kan bli tørka ut.

Jeg dusjer stort sett hver morgen, med litt såpe i armhulene, skrittet og på føttene. Etter trening såper jeg inn hele kroppen. Jeg bruker aldri sjampo eller såpe på hodet, og svært sjeldent deodorant eller anti-perspirant og uansett kun uparfymerte.

Det er nok mer kroppslukt av meg enn de som såper seg inn hver dag og bruker deodorant, og det synes jeg er bra. Jeg synes kroppslukt kan lukte skikkelig godt.

Etter at jeg slutta med sjampo har jeg ikke hatt noe problem med flass eller tørr hodebunn. Jeg har rimelig kort hår, 3-4 cm eller kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dusjer hver morgen - men såper ikke inn hele kroppen. Kun en spesialgele for ansiktet dessuten bruker jeg såpe under armene og etter råd herfra har jeg gått over til Dr. Greve intimvask i skrittet ... Og så bruker jeg shampo når jeg vasker håret 1-2 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Oi...fikk ikke med meg det med såpa. Nei altså jeg dusjer hver dag, men såper bare inn under armer og sånt. Tar ikke full kroppsvask med såpe hver dag, nei...

I skrittet bruker jeg også dr.greves intimsåpe.

Håret vaskes annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært, svært sjelden jeg såper inn hele kroppen, for da blir jeg fryktelig tørr og får eksem (atopisk hud). Jeg dusjer hver morgen, og da bruker jeg shampo/balsam, ansiktsvask, dr.greve dusjgel under armene i på brystet og en eller annen intimsåpe. I "tørre" perioder bruker jeg også dusjolje på underarmer, legger og av og til lår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg dusjer hver morgen.

Noen ganger blir det to ganger per dag, om jeg trener el.l.

Når jeg dusjer såper jeg automatisk inn hele kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg dusjer hver eller annen hver dag, bruker såpe over hele kroppen (dr greve i skrittet) og vasker stort sett håret med sjampo og balsam. Har ingen problemer med tørr hud/hodebunn. Tror det er biktig at man bruker produkter tilpasset sin type. +at jeg bruker babyolje etter hver dusj! Bare litt, på fuktig hud. Virker utrolig bra på meg iallfall, jeg er babymyk over hele kroppen og det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer nesten hver dag, noen ganger såper jeg inn hele kroppen, andre ganger ikke (det er jo strengt tatt ikke nødvendig å vaske ryggen og leggene hver dag f.eks., mens underlivet, under armene og føttene vaskes hver dag). Har jeg helt fri en dag og ikke skal ut kan jeg godt hoppe over dusjingen, og tar evt en kattevask med klut. Vasker håret hver dag, men som med kroppsvask hopper jeg gjerne over de dagene jeg er bare hjemme. Bruker selvsagt deodorant hver dag. Bodylotion har jeg aldri hatt bruk for, er ikke plaget med tørr hud, den er myk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hverdagen dusjer jeg hver dag, jeg bruker shampo og såpe annenhver dag, den andre dagen bare skyller jeg meg i dusjen i varmt vann.

bruker kun dr.greve/intimsåpe som såpe, over hele kroppen.

bruker deo hver dag og en dæsj parfyme.

unntaket er i helger hvor jeg ikke skal ut å treffe folk, da blir det som oftest litt vann i ansiktet, håret i hestehale og loffe rundt i koseklær. lar hud og hår få en velfortjent pause fra vann og såpe. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hele kroppen såpes inn når jeg dusjer, og håret vaskes med shampo. I ansiktet bruker jeg ansikstvask og i skrittet lactacyd.

Men jeg dusjer ikke mer enn ca 3 ganger i uka da, om morgenen vasker jeg med meg en vaskeklut der det trengs, og såper altså ikke inn hele kroppen spesielt ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hm. Og jeg som trodde jeg skilte meg ut og vaska meg mindre enn andre :o - ser ut til at de fleste ligger på omtrent samme linje :P Hurra, jeg er normal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer annenhver dag og bruker såpe på kroppen, ellers føler jeg meg ikke ren. Men er mer forsiktig med å bruke såpe på underlivet, der vaskes det oftere med lang tid heller med varmt vann på høyt trykk (nei det er ikke for å masturbere med dusj) da lukter det greit, det går ann for en mus å lukte fint uten at den lukter såpe :tunge1: For ikke svarten om jeg skal få sopp flere ganger nå huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer hver dag. Vasker armhuler, skritt og føtter hver dag, annen hver dag vasker jeg hele kroppen. Bruker nesten alltid intimsåpe på hele kroppen.

Håret vasker jeg 2-3 g pr uke med sjampo og balsam/ kur. 1-3g pr uke tar jeg et bad med olje i. Føler ikke at jeg har noe særlig tørr hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer omtrent hver dag, og vasker vitale deler da. Håret vaskes omtrent annenhver dag, noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere.

Bruke såpe over hele kroppen hver gang man dusjer er oppskriften på tørr hud. ...ikke rart folk får behov for bodylotion hver gang de dusjer. Det er veldig få som fra naturens side har så tørr hud at det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer hver dag, og av og til to ganger pr dag. Men jeg har tørr hud, og bruker bare såpe på vitale kroppsdeler, og i tillegg dusjer jeg relativt kort, og i vann som ikke er glovarmt. Nå om vinteren har jeg skiftet til dusjolje i stedet for dusjsåpe; jeg er født med skikkelig tørr hud, og uten klør jeg meg til blods.

Et annet tips: jeg har laget min egen dusjkrem, av en dusjgele jeg ikke helt likte, og litt olivenolje. Ristes kraftig, og blir en nydelig dusjkrem som tar bort behovet for bodylotion etter dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver morgen og såper inn hele kroppen og vasker håret. Bruker også deodorant og litt parfyme.

Jeg synes ikke kroppslukt er noe godt i det hele tatt, og hadde helst sett at alle dusjet like ofte som meg så jeg slapp å kjenne noe hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig få som fra naturens side har så tørr hud at det er nødvendig.

Jeg har :( Og det er ikke lite fete kremer jeg må bruke heller, akkurat.. Uten blir særlig leggene mine helt hvite, og jeg klør til jeg får sår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer stort sett hver morgen, med litt såpe i armhulene, skrittet og på føttene.

Sånn er min daglige dusj også. Det er kun dersom jeg er svett etc hvor hele kroppen blir såpet inn. Men jeg vasker håret med shampo hver dag da. Og bruker deo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...