AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Del Skrevet 20. mai 2018 Har eksamen om 2 dager og det har oppstått en kjempekrise. Jeg mistet passet mitt på 17. mai og har ingen annen form for legitimasjon tilgjengelig, ikke lappen, banken min har ikke kort med bilder, ikke studentkort. Ingenting. Har sett på nødpass og alle muligheter, og det må man ha dokumentert reise for å kunne få. DET eneste jeg kunne tenke meg at kanskje, kanskje kunne gå er at jeg har studentkort på mobil, men kan aldri se for meg at dette er gyldig som legitimasjon? Tenkte kanskje å ringe fakultet mitt i morgen og høre med dem, men kan virkelig ikke se for meg hvordan dette skal gå. På BI sine sider feks spesifiserer de at legitimasjonen må være på "papir" og ikke mobil, på UIO står det ikke noe om dette, men regner med det er det samme, kan aldri se for meg at det er tillatt å begynne å dille med mobilen for å vise legitimasjonen? Anonymkode: f8e51...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Del Skrevet 20. mai 2018 Nei, du må skaffe deg leg. Anonymkode: b1b81...129 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Del Skrevet 20. mai 2018 Kjøp en billig flybillett til wherever så du kan få nødpass? Anonymkode: e7af7...9c9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Del Skrevet 20. mai 2018 Der hvor jeg studerer er ikke mobilapp gyldig legitimasjon (go figure). I morgen er nok skolen stengt, så jeg ville troppa opp på morgenen i god tid før eksamen og spurt hva jeg skulle gjøre. Regner med dere har en administrasjon, leder for emnet etc. Anonymkode: cd7db...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Del Skrevet 20. mai 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har eksamen om 2 dager og det har oppstått en kjempekrise. Jeg mistet passet mitt på 17. mai og har ingen annen form for legitimasjon tilgjengelig, ikke lappen, banken min har ikke kort med bilder, ikke studentkort. Ingenting. Har sett på nødpass og alle muligheter, og det må man ha dokumentert reise for å kunne få. DET eneste jeg kunne tenke meg at kanskje, kanskje kunne gå er at jeg har studentkort på mobil, men kan aldri se for meg at dette er gyldig som legitimasjon? Tenkte kanskje å ringe fakultet mitt i morgen og høre med dem, men kan virkelig ikke se for meg hvordan dette skal gå. På BI sine sider feks spesifiserer de at legitimasjonen må være på "papir" og ikke mobil, på UIO står det ikke noe om dette, men regner med det er det samme, kan aldri se for meg at det er tillatt å begynne å dille med mobilen for å vise legitimasjonen? Anonymkode: f8e51...f36 Når du mister et pass, så er du pliktig til straks å melde fra til passkontoret/politiet. Da får du beskjed om hvordan du kan forholde deg i slike "kriser". Ergo hadde du gjort det du skulle så hadde du også fått løsninger utenfor denne tråden. Anonymkode: 70876...95d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #6 Del Skrevet 20. mai 2018 Hvorfor har du ikke bankkort? Ellers ville jeg nok kontaktet både administrasjonen, faktultetet og studentservice Anonymkode: 911b5...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #7 Del Skrevet 20. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke bankkort? Ellers ville jeg nok kontaktet både administrasjonen, faktultetet og studentservice Anonymkode: 911b5...41c Det står jo i HI at banken ikke har kort med bilde, da fungerer det heller ikke son ID. Anonymkode: 12638...340 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 20. mai 2018 #8 Del Skrevet 20. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp en billig flybillett til wherever så du kan få nødpass? Anonymkode: e7af7...9c9 Kjøp heller en fullpris billett. Den får du refundert i etterkant. Men i forhold til nødpass regner jeg med at begrunnelsen din er god nok. De har egentlig aldri spurt de to gangene jeg har hatt behov for nødpass. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke bankkort De fleste av bankkortene mine er uten bilder. Så det hjelper lite. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #9 Del Skrevet 20. mai 2018 Hvorfor har du ikke studentkort? Er ikke det nødvendig når man går på universitet? Anonymkode: 1f662...916 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistymya Skrevet 20. mai 2018 #10 Del Skrevet 20. mai 2018 Inngangskortet ditt på UiO er jo student-kortet? Jeg viste det på forrige eksamen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 20. mai 2018 #11 Del Skrevet 20. mai 2018 Kan du høre med en foreleser som kan være villig til å gå god for deg? Har du sittet i en sal med 300 andre så er det kanskje litt vanskelig, da... Send en e-post til foreleserne dine, ikke bare den i dette ene emnet. Forklar situasjonen. Vet ikke om det går altså. Men verdt å prøve. Og nå lærer du at det er lurt å ha flere former for id. Du kan be om å bankkort med bilde. Du kan også få noe som heter postens identifikasjonskort (?). Ellers førerkort osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistymya Skrevet 20. mai 2018 #12 Del Skrevet 20. mai 2018 Fødselsattest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 20. mai 2018 #13 Del Skrevet 20. mai 2018 18 minutter siden, Mistymya skrev: Fødselsattest? Det er vel ikke noe bilde på fødselsattest. I hvert fall ikke av nyere dato. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #14 Del Skrevet 20. mai 2018 3 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Kan du høre med en foreleser som kan være villig til å gå god for deg? Har du sittet i en sal med 300 andre så er det kanskje litt vanskelig, da... Send en e-post til foreleserne dine, ikke bare den i dette ene emnet. Forklar situasjonen. Vet ikke om det går altså. Men verdt å prøve. Og nå lærer du at det er lurt å ha flere former for id. Du kan be om å bankkort med bilde. Du kan også få noe som heter postens identifikasjonskort (?). Ellers førerkort osv. Postens id-kort eksisterer ikke lengre Anonymkode: cd7db...530 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 21. mai 2018 #15 Del Skrevet 21. mai 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Postens id-kort eksisterer ikke lengre Anonymkode: cd7db...530 Nei det gjorde det visst ikke... Men nå går det visst an å få nasjonalt id kort hos politiet 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #16 Del Skrevet 21. mai 2018 2 minutter siden, solmåneogstjerner said: Nei det gjorde det visst ikke... Men nå går det visst an å få nasjonalt id kort hos politiet 😊 Nei, den nye ordningen er ikke kommet enda. Den skulle ha vært kommet nå, men har blitt utsatt gang på gang. Anonymkode: 36e0b...bef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 21. mai 2018 #17 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) 6 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Nei det gjorde det visst ikke... Men nå går det visst an å få nasjonalt id kort hos politiet 😊 Feil, det er utsatt nok en gang. Mulig tidspunkt for innføring er anslått til 2020. Uansett er ikke dette noe man kommer til få utstedt på dagen, som med pass må det bestilles og man får det tilsendt. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/4dJEga/Varsler-lengre-reisevei-for-a-fa-pass--og-ytterligere-utsettelse-av-ID-kort Endret 21. mai 2018 av Christiane_W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanelsnurr Skrevet 21. mai 2018 #18 Del Skrevet 21. mai 2018 Hvorfor har du ikke studentkort? Hvordan kommer du inn på UiO? Hvordan kan man klare seg uten annen legitimasjon enn pass? Har du med pass på byen, på butikken når du skal kjøpe øl, osv? Sånn til senere, så få deg en konto i DnB. Så får du bankkort med bilde, og har plutselig legitimasjon. Studentkort hos DnB koster 0. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå