Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei min datter er snart 3 år og jeg trenger å kjøpe ansiktsvask til henne (facewash).

Jeg lurer på om hva dere bruker til å vaske ansiktet med når barna er små? Har prøvd å lete etter på nettet men finner ingen ting til barn. Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig norsk vann fra krana har fungert utmerket til fire barn. Hvorfor må du ha såpe i ansiktet på ungen?

Anonymkode: feccc...09e

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

VAnn? 

Anonymkode: 0b456...a4e

• Liker 6
Skrevet

Vann. Ikke bruk såpe på barn annet enn om det er strengt nødvendig. (Håndvask tenker jeg er nødvendig.)

Såpe tørker ut huden. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, sadia skrev:

Hei min datter er snart 3 år og jeg trenger å kjøpe ansiktsvask til henne (facewash).

Jeg lurer på om hva dere bruker til å vaske ansiktet med når barna er små? Har prøvd å lete etter på nettet men finner ingen ting til barn. Kan noen hjelpe meg?

Vaskeklut og vann. Barns sarte hud skal ikke ha waskeprodukter. 

Anonymkode: 4e826...c71

• Liker 6
Skrevet

Vann bør da være godt nok men matsøl, sikkel etc. da kan du bruke hudvask. Spør på apoteket om hva de anbefaler. 

AnonymBruker
Skrevet

Kun vann er det beste :) 

Anonymkode: 6b426...25e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Antoinette skrev:

Vann bør da være godt nok men matsøl, sikkel etc. da kan du bruke hudvask. Spør på apoteket om hva de anbefaler. 

Hva slags type sikkel forsvinner ikke med vann? :klo:

Anonymkode: 6b426...25e

• Liker 10
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig norsk vann fra krana 

Anonymkode: feccc...09e

Du trenger da ikke trekke inn nasjonalisme?!

Endret av Antoinette
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts her  takk til dere som svarte. Hva syns dere om denne ansiktsvasken?legger ved bilde

Screenshot_20180521-112738.jpg

Anonymkode: 7f783...635

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her  takk til dere som svarte. Hva syns dere om denne ansiktsvasken?legger ved bilde

Samtlige har svart at du ikke bør bruke såpe i ansiktet til barn. 

Anonymkode: ca488...ba6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er til håndvask og ikke daglig eller hyppig ansiktsvask. Du skalder barnet hud om du bruker vaskeprodukter ved ansiktsvask. Eksem og hudplager blir resultatet livet ut for barnet i verstefall.

Anonymkode: 4e826...c71

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Klut og vann. 

Anonymkode: 1f674...b92

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fint å se at de fleste på forumet vet at man ikke burde bruke masse såpe på barn. Vi ser jo en økende tendens til ekstrem allergi mot diverse kjemikalier brukt i hudkremer, sminke, såpe, vaskemidler osv. Dette kommer sannsynligvis av en overdreven bruk av skadelige kremer og såper. 

Anonymkode: 459fa...70e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Klut og vann!

Anonymkode: 73ba4...fba

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet
På 20.5.2018 den 13.22, sadia skrev:

Vann og litt olje.

Skrevet
10 minutter siden, BearMama skrev:

Vann og litt olje.

Olje? Vann er helt godt nok!

Skrevet

Bruk klut med vann. Ved veldig vanskelig søl (størknet rester etter mat som ketsjup feks) kan det brukes litt nøytral olje i vannet. Men unngå helst produkter i det. Vask helst kort tid etter søl, da unngår du å gnikke huden sår.

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet
29 minutter siden, Leselusa skrev:

Olje? Vann er helt godt nok!

Jeg vet det, men jeg liker å bruke litt olje for ekstra fukt.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker kun vann med mindre det er hårvask. Ville ikke begynt å tulle med huden til en småtiss. 

Anonymkode: 379bb...dcb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...