AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Jeg prøver å finne ut hva jeg er allergisk mot og ikke og nå sto kasein for tur, så jeg testet for et par dager siden ut en bit med ost etter fem måneder helt uten melk. Og det gikk ikke så bra, for å si det sånn og massevgamle ekle symptomer som nå har vært borte lenge kom rasende på. Jeg kan ikke tenke normalt, jeg kan ikke sove normalt, jeg kan ikke bevege meg normalt og i hvertfall ikke gå normalt... Så nå lurer jeg på hva slags symptomer dere andre (eller barna deres) får av å få i dere kasein? Og hvor fort kommer symptomene og hvor lenge varer de? Hvor mye melk må dere få i dere før dere virkelig merker det? Anonymkode: 12807...1b8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 En drikke melken. En spiser den ikke Anonymkode: c3b2f...aa4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 DrikkeR skulle det være Anonymkode: c3b2f...aa4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: En drikke melken. En spiser den ikke Anonymkode: c3b2f...aa4 Takk for det ikke så veldig relevante innspillet ditt. Jeg er forøvrig uenig med deg. Man kan selvfølgelig drikke melk, og mange gjør det, men det meste av melk inntas som mat. Som ost, yogurt eller smør, i sauser, is, dressinger, sjokolade, brød, kjeks, kaker og gratenger eller i ren form på frokostblandinga. Men dette er altså langt utenfor temaet. Anonymkode: 12807...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 Er det virkelig ingen andre melkeallergikere her? Anonymkode: 12807...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #6 Skrevet 23. mai 2018 Hvorfor i verdens land og rike kaller du det "kaseinallergi"? På norsk heter det melkeproteinallergi eller enkelt nok melkeallergi. Jeg har mild melkeallergi og kan innta ganske mye melkeprodukt før jeg blir dårlig. Før ble jeg dårlig av et glass melk, men det var fordi jeg har cøliaki og da jeg spiste gluten fikk jeg sekundær laktoseintoleranse som jeg da ikke har lengre siden jeg spiser glutenfritt. Pleier å bli dårlig om jeg spiser en hel porsjon grøt eller en kopp kakao fordi jeg tåler dårligst oppvarmet melk. Skjer ingenting annet enn at jeg blir kvalm en times tid. Anonymkode: ba79e...0c5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #7 Skrevet 23. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i verdens land og rike kaller du det "kaseinallergi"? På norsk heter det melkeproteinallergi eller enkelt nok melkeallergi. Jeg har mild melkeallergi og kan innta ganske mye melkeprodukt før jeg blir dårlig. Før ble jeg dårlig av et glass melk, men det var fordi jeg har cøliaki og da jeg spiste gluten fikk jeg sekundær laktoseintoleranse som jeg da ikke har lengre siden jeg spiser glutenfritt. Pleier å bli dårlig om jeg spiser en hel porsjon grøt eller en kopp kakao fordi jeg tåler dårligst oppvarmet melk. Skjer ingenting annet enn at jeg blir kvalm en times tid. Anonymkode: ba79e...0c5 Takk for svar Jeg kalte det kaseinallergi fordi ernæringsfysiologen på sykehuset kalte det det og fordi «folk flest» pleier å bruke ordet melkeallergi om laktoseintoleranse og jeg dermed ville gjøre det tydelig at det er melkeproteinet jeg snakker om allergi mot, ikke laktosen eller melkefettet. Men du har rett og jeg skal kalle det melkeproteinallergi fra nå av. Er det melkeproteinet du reagerer på nå etter cøliakidiagnosen og ikke laktosen? Spiser du altså fortsatt melk, bare ikke veldig store mengder? Anonymkode: 12807...1b8 1
Missfitness Skrevet 23. mai 2018 #8 Skrevet 23. mai 2018 (endret) På 5/20/2018 den 13.20, AnonymBruker skrev: Så nå lurer jeg på hva slags symptomer dere andre (eller barna deres) får av å få i dere kasein? Og hvor fort kommer symptomene og hvor lenge varer de? Hvor mye melk må dere få i dere før dere virkelig merker det? Jeg får diare i 2 dager. Skal ikke mer en 1dl til før jeg ligger rett ut i 2 dager. Veldig små mengder gir vondt i magen, og generell uvell følelse. Hvis du har brukt melk opp til nå, er det mest sannsynlig at du har mye vondt i magen om natten, sover dårlig, ujevn avføring etc. Endret 23. mai 2018 av Missfitness
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg kalte det kaseinallergi fordi ernæringsfysiologen på sykehuset kalte det det og fordi «folk flest» pleier å bruke ordet melkeallergi om laktoseintoleranse og jeg dermed ville gjøre det tydelig at det er melkeproteinet jeg snakker om allergi mot, ikke laktosen eller melkefettet. Men du har rett og jeg skal kalle det melkeproteinallergi fra nå av. Er det melkeproteinet du reagerer på nå etter cøliakidiagnosen og ikke laktosen? Spiser du altså fortsatt melk, bare ikke veldig store mengder? Anonymkode: 12807...1b8 Ja, jeg har alltid hatt melkeproteinallergi. Dette er påvist ved blodprøver. Det er dog ikke en sterk allergi, og jeg tåler kald melk helt fint, så kan drikke et stort glass uten problemer. Spiser vanlig ost og smør. Anonymkode: ba79e...0c5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #10 Skrevet 23. mai 2018 1 minutt siden, Missfitness skrev: Jeg får diare i 2 dager. Skal ikke mer en 1dl til før jeg ligger rett ut i 2 dager. Veldig små mengder gir vondt i magen, og generell uvell følelse. Hvis du har brukt melk opp til nå, er det mest sannsynlig at du har mye vondt i magen om natten, sover dårlig, ujevn avføring etc. Takk for svar Jeg får ingen magesymptomer av melkeprotein, men derimot veldig kraftige nevrologiske symptomer. Jeg håpte å finne andre som har samme problem. Anonymkode: 12807...1b8
Missfitness Skrevet 23. mai 2018 #11 Skrevet 23. mai 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Jeg får ingen magesymptomer av melkeprotein, men derimot veldig kraftige nevrologiske symptomer. Jeg håpte å finne andre som har samme problem. Anonymkode: 12807...1b8 Det er jo så forskjellig, vet om en som får astmasymtomer av melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå