AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Jeg er 27 og har drukket 1,5 (noen ganger 2l) liter cola hver dag siden jeg var 12 år og har kun hatt 3 hull i etter jeg mistet melketennene. Det sies jo hele tiden hvor farlig dette er. Husker hos skoletannlegen min var det en plakat som sa at ved ofte coladrikking så får man brune og råtne tenner og er dette jeg er blitt fortaly hele livet inkludert av lærere på skolen. Så hvorfor har jeg ikke noe særlig hull i tennene? Hvorfor er de fortsatt hvite? Hvorfor kjenner jeg ikke til noe helseproblemer? Er ikke overvektig og cola er også det eneste usunne jeg får i meg, spiser sunt ellers. Kanskje det er grunnen? Er cola så farlig som enkelte skal ha det til eller er det kraftig oppskrytt? Anonymkode: 27b97...578
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 Cola er vel verst for emaljen på tennene. Men ikke verre enn annen brus/vann med smak. Hvis cola er det eneste usunne du spiser blir du ikke overvektig. Mengden koffein kan kanskje være en utfordring, sammen med alt sukkeret. Selv om du ikke er overvektig kan du utvikle diabetes. Anonymkode: fb7eb...f3d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 Det blir ikke hull i en tann som er ren;) Du er sikkert flink til å pusse tennene dine og bruke fluor. Resten av kostholdet er jo også viktig. Det er også forskjell om du går å nipper til brus hele dagen, eller stort sett drikker det til måltider. Overvekt handler om kalorier inn versus forbruk, så man trenger absolutt ikke bli overvektig bare fordi man drikker brus. Anonymkode: 51271...fee
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 Så mye sukker hver dag er jo ikke bra. Det vet vi jo idag. Selvom man ikke er overvektig stjeler den jo kaloriene til næringsrik mat siden mye av kaloriene går med til sukker. Sukker fortrenger også næringsopptaket. Så det er jo en langtidsvirkning som du kanskje ikke ser nå, men når du blir eldre. Anonymkode: fa344...156
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 Coca Cola har ikke vært FARLIG siden det var kokain i den, og det er lenge siden. Anonymkode: 25480...fec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå