BareMegUfør Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 (endret) Hei! 😊 Jeg er midt i en prosess med uførsøknaden hos NAV, og lurer på om det er normalt/akseptert å laste opp egne skrevne vedlegg til søknaden som jeg mener har betydning for utfallet? Det står vel sånn ca det skrevet under "Mine saker" og "last opp vedlegg" men jeg vet ikke om noen har gjort dette før eller vet om der er innafor med egne ord? Mvh M Endret 20. mai 2018 av BareMegUfør Fartsfeil
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 10 minutter siden, BareMegUfør skrev: Hei! 😊 Jeg er midt i en prosess med uførsøknaden hos NAV, og lurer på om det er normalt/akseptert å laste opp egne skrevne vedlegg til søknaden som jeg mener har betydning for utfallet? Det står vel sånn ca det skrevet under "Mine saker" og "last opp vedlegg" men jeg vet ikke om noen har gjort dette før eller vet om der er innafor med egne ord? Mvh M Og hva skulle disse dokumentene vise? Anonymkode: 85c64...496 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 Jeg fikk nylig beskjed om å skrive om hvordan hverdagen min var og sende det inn til nav, men usikker på om de tenker søke ufør eller forlenging av aap (eller begge) Anonymkode: 36d13...209 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 Ja selvsagt er det normalt. NAV påpeker jo gang på gang at søkere må informere om forhold som kan ha betydning for saken. Det gjelder også egne redegjørelser. Anonymkode: 31ab3...75a 3
BareMegUfør Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk nylig beskjed om å skrive om hvordan hverdagen min var og sende det inn til nav, men usikker på om de tenker søke ufør eller forlenging av aap (eller begge) Anonymkode: 36d13...209 Ok. Jeg har vært på AAP lenge og både psykolog og NAV mener at ufør er rette veien å gå. Saksbehandleren min opplyste aldri om ung ufør tillegg på aap så dette taes da opp til vurdering nå på Ufør søknaden. Jeg vet ikke om de anser traumer fra barndom som har ødelagt både skolegang og arbeidsmuligheter som et uførtidspunkt før fylte 26 (jeg er over 30 nå) eller om jeg evt skal legge ved et vedlegg og forklare hvor mye det ødela før jeg ble 26 for at de skal skjønne det selv om jeg ikke startet terapi før alt ABSOLUTT raknet da jeg var 31.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #7 Skrevet 20. mai 2018 1 minutt siden, BareMegUfør skrev: Ok. Jeg har vært på AAP lenge og både psykolog og NAV mener at ufør er rette veien å gå. Saksbehandleren min opplyste aldri om ung ufør tillegg på aap så dette taes da opp til vurdering nå på Ufør søknaden. Jeg vet ikke om de anser traumer fra barndom som har ødelagt både skolegang og arbeidsmuligheter som et uførtidspunkt før fylte 26 (jeg er over 30 nå) eller om jeg evt skal legge ved et vedlegg og forklare hvor mye det ødela før jeg ble 26 for at de skal skjønne det selv om jeg ikke startet terapi før alt ABSOLUTT raknet da jeg var 31. La det være. Du kan lettere skade enn hjelpe på søknaden din. Behandlerne har skrevet det som trengs. Anonymkode: 85c64...496 3
BareMegUfør Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva skulle disse dokumentene vise? Anonymkode: 85c64...496 Har du noe med det? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #9 Skrevet 20. mai 2018 2 minutter siden, BareMegUfør skrev: Har du noe med det? Du, nå blir dette for dumt! Du har svart over, jeg har svart deg og så kommer du med denne? Du har opprettet en tråd der du ber om hjelp. Jeg har brukt av tiden min til å prøve å hjelpe deg, og hva kommer du så tilbake med? Ja send inn alt, du måtte ønske. Jeg bryr meg ikke om hva du gjør. Hvorfor har du egentlig bedt om hjelp? Anonymkode: 85c64...496 4
BareMegUfør Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #10 Skrevet 20. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du, nå blir dette for dumt! Du har svart over, jeg har svart deg og så kommer du med denne? Du har opprettet en tråd der du ber om hjelp. Jeg har brukt av tiden min til å prøve å hjelpe deg, og hva kommer du så tilbake med? Ja send inn alt, du måtte ønske. Jeg bryr meg ikke om hva du gjør. Hvorfor har du egentlig bedt om hjelp? Anonymkode: 85c64...496 Anså svaret ditt som spydig I og med at jeg allerede hadde redegjort for hva jeg ville legge til av informasjon i søknaden, men jeg ser jo nå at du svarte lenger opp.. så beklager svaret 😊
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #11 Skrevet 20. mai 2018 9 minutter siden, BareMegUfør skrev: Har du noe med det? Jeg blir helt overrasket over hvor frekke noen trådstarter kan svare, og likevel forvente å få god hjelp. Anonymkode: f47ea...7d4 6
BareMegUfør Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #12 Skrevet 20. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: La det være. Du kan lettere skade enn hjelpe på søknaden din. Behandlerne har skrevet det som trengs. Anonymkode: 85c64...496 Det er en del sider som bevisstgjør at traumene skyldes ung barndom - men det er ikke påpekt at jeg slet før jeg startet med terapi. Vil jo gjerne belyse det, hvorfor skulle det skade søknaden? 2
Gjest Anonym Bruker Skrevet 20. mai 2018 #13 Skrevet 20. mai 2018 Kanskje vært å minne om at " Alt som blir sagt kan blir brukt mot deg " både i negativ og positiv forstand. Er du god til å markedsføre / utrykke deg godt skriftleg eller muntlig så er det selvsagt en god egenskap. NAV leser selvsagt mellom linjene om hva du legger frem, og hvordan du takler kvardagen,din , og utifra den gjir en vurdering av restarbeidsevnen.
BareMegUfør Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #14 Skrevet 20. mai 2018 1 minutt siden, Anonym Bruker skrev: Kanskje vært å minne om at " Alt som blir sagt kan blir brukt mot deg " både i negativ og positiv forstand. Er du god til å markedsføre / utrykke deg godt skriftleg eller muntlig så er det selvsagt en god egenskap. NAV leser selvsagt mellom linjene om hva du legger frem, og hvordan du takler kvardagen,din , og utifra den gjir en vurdering av restarbeidsevnen. Ja. Restarbeidsevnen er satt til null. Men dette jeg tenker på her gjelder selve uførsøknaden som skal behandles av andre. Om det da har noen nytte å tilføye eget skriv for å forklare at dette ikke plutselig oppsto som 31-åring men har fulgt meg fra jeg var liten - og videre om det vil ha noe å si på ung ufør biten eller ikke. Jeg ønsker jo ikke å sende masse personlige opplysninger om hvor vondt alt var, at det ødela hele arkitekt utdannelsen og at jeg slet så ille at jeg ikke kom meg vekk ifra voldelige forhold og aldri klarte en jobb lenger enn bittelitt - OM det ikke er til noe hjelp. Det tar på å sette seg ned å skrive alt dette også, det gjør ikke bare vondt men alle minnene kommer jo opp igjen og da ptsd reaksjonene også.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 20. mai 2018 #15 Skrevet 20. mai 2018 3 minutter siden, BareMegUfør skrev: Ja. Restarbeidsevnen er satt til null. Men dette jeg tenker på her gjelder selve uførsøknaden som skal behandles av andre. Om det da har noen nytte å tilføye eget skriv for å forklare at dette ikke plutselig oppsto som 31-åring men har fulgt meg fra jeg var liten - og videre om det vil ha noe å si på ung ufør biten eller ikke. Jeg ønsker jo ikke å sende masse personlige opplysninger om hvor vondt alt var, at det ødela hele arkitekt utdannelsen og at jeg slet så ille at jeg ikke kom meg vekk ifra voldelige forhold og aldri klarte en jobb lenger enn bittelitt - OM det ikke er til noe hjelp. Det tar på å sette seg ned å skrive alt dette også, det gjør ikke bare vondt men alle minnene kommer jo opp igjen og da ptsd reaksjonene også. NAV er mest sansynleg ikkje så intrs. å høre historen om en ødelagt arkitet utdannelse m.v . NAV er selvsagt intrs. i å danne seg et bilde av korleis du takler kvardagen 2018. Dersom NAV har konkludert med at restarbeidsevnen din er satt til null ,så skjønner eg ikkje vitsen med å be om råd her. Eller kanskje er det du selv som har satt restarbeidsevnen til null. ?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #16 Skrevet 20. mai 2018 Spør heller inne på NAV spørsmål på Facebook du!Anonymkode: 1a307...941 3
BareMegUfør Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #17 Skrevet 20. mai 2018 4 minutter siden, Anonym Bruker skrev: NAV er mest sansynleg ikkje så intrs. å høre historen om en ødelagt arkitet utdannelse m.v . NAV er selvsagt intrs. i å danne seg et bilde av korleis du takler kvardagen 2018. Dersom NAV har konkludert med at restarbeidsevnen din er satt til null ,så skjønner eg ikkje vitsen med å be om råd her. Eller kanskje er det du selv som har satt restarbeidsevnen til null. ? Ja selvsagt, jeg alene ✌ Jeg valgte alt helt frivillig, misbruk fra jeg var spedbarn til jeg var 12 - skikkelig stas. Spm var ang ung ufør tillegget, ikke om jeg er ufør eller ikke.
BareMegUfør Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #18 Skrevet 20. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør heller inne på NAV spørsmål på Facebook du! Anonymkode: 1a307...941 Jeg sjekket der i stad men eneste siden jeg fant var NAV hjelpen og den driftes vel bare av vanlige folk og ikke NAV ansatre?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #19 Skrevet 20. mai 2018 5 minutter siden, Anonym Bruker skrev: NAV er mest sansynleg ikkje så intrs. å høre historen om en ødelagt arkitet utdannelse m.v . NAV er selvsagt intrs. i å danne seg et bilde av korleis du takler kvardagen 2018. Dersom NAV har konkludert med at restarbeidsevnen din er satt til null ,så skjønner eg ikkje vitsen med å be om råd her. Eller kanskje er det du selv som har satt restarbeidsevnen til null. ? Selvfølgelig er de ikke interessert i å danne seg et bilde av hverdagen i 2018 når de skal finne ut hvordan hverdagen og helsa var i barndom, ungdom og tidlig voksenliv. Det er det de skal danne seg et bilde av og det kan de ikke gjøre uten opplysninger. Anonymkode: de8d1...1ee 1
Elaine Marley Skrevet 20. mai 2018 #20 Skrevet 20. mai 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå