AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Hei, Jeg har vært på 1 amatørmatkurs og 1 profesjonelt. Følte lite utenom råvareUTVALG (ikke kvalitet) og profesjonelle lokaler vs. ''ikke-profesjonelle'' var den eneste forskjellen. Rent reellt sett følte jeg ingen verdi fra noen av kursene. Det skal vel understrekes at HVA SLAGS kurs det er snakk om vil påvirke kvaliteten? Det er vel vanskelig å få et pizzakurs bra, for hvem kan ikke lage pizza? Det er vel vanskelig å gi verdi via et sushikurs, siden det krever så mye prøving og feiling på egenhånd uansett i ettertid. Har dere erfaring med noen tilbydere av matkurs? Tenkte meg å melde meg på til forskjellige aktører innenfor samme type kurs, for å se forskjeller, og se hva som gir ren verdi. Jeg har dårlig tid, så for meg ville enkle ''Life Hacks at Kitchen'' YouTube-videoer, gratis. vært av samme kvalitet, for har ikke tid til å forberede i flere timer. Anonymkode: 32acb...513
Antoinette Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg har vært på 1 amatørmatkurs og 1 profesjonelt. Følte lite utenom råvareUTVALG (ikke kvalitet) og profesjonelle lokaler vs. ''ikke-profesjonelle'' var den eneste forskjellen. Rent reellt sett følte jeg ingen verdi fra noen av kursene. Det skal vel understrekes at HVA SLAGS kurs det er snakk om vil påvirke kvaliteten? Det er vel vanskelig å få et pizzakurs bra, for hvem kan ikke lage pizza? Det er vel vanskelig å gi verdi via et sushikurs, siden det krever så mye prøving og feiling på egenhånd uansett i ettertid. Har dere erfaring med noen tilbydere av matkurs? Tenkte meg å melde meg på til forskjellige aktører innenfor samme type kurs, for å se forskjeller, og se hva som gir ren verdi. Jeg har dårlig tid, så for meg ville enkle ''Life Hacks at Kitchen'' YouTube-videoer, gratis. vært av samme kvalitet, for har ikke tid til å forberede i flere timer. Anonymkode: 32acb...513 Du skriver forferdelig klønete, det er vanskelig å egentlig begripe hva du forsøker å si. Jeg ser ingen verdi av matkurs når man har YouTube. 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1189545-hvor-kjøper-du-olivenolje/ https://forum.kvinneguiden.no/topic/1191558-hvor-kjøper-du-kaffe/ T.O. Anonymkode: 9c565...123 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Ok, lykke til. Anonymkode: 9c565...123 Eh... takk? (Tror jeg?). 6 hours ago, Antoinette said: Du skriver forferdelig klønete, det er vanskelig å egentlig begripe hva du forsøker å si. Jeg ser ingen verdi av matkurs når man har YouTube. For å stille spørsmålet annerledes: Har du tatt matkurs før? Hvis nei: hvorfor? Hvis ja: ga det verdi? Anonymkode: 32acb...513
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #6 Skrevet 20. mai 2018 Har aldri vært på noe matkurs nei. Liker ikke å lage mat sammen med andre. Foretrekker å prøve og feile med oppskrifter jeg finner på nettet hjemme på mitt eget kjøkken. Anonymkode: 1c4aa...498
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #7 Skrevet 20. mai 2018 Enda en....?????? Anonymkode: 3ab2b...c15 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #8 Skrevet 20. mai 2018 Kan du roe ned puppene dine plis? Anonymkode: 4b56c...b41
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #9 Skrevet 20. mai 2018 Du har dårlig tid og foretrekker YouTube, og derfor vil du ta mange forskjellige «fysiske» matkurs innen ett og samme tema? Dette skjønner jeg null og nix av! Anonymkode: 8eaad...36e 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #10 Skrevet 20. mai 2018 Eneste bra matkurs ville vært de som lærer deg å tenke for å forstå hvordan du skal kombinere og bruke smaker. Hvordan sette sammen smaker som passer sammen. Å lære noen lage en god pizza er verdiløst. Men å lære noen hvordan de kan finne ut hvordan lage en pizza er gull verdt Anonymkode: 9655f...bee
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #11 Skrevet 20. mai 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Eneste bra matkurs ville vært de som lærer deg å tenke for å forstå hvordan du skal kombinere og bruke smaker. Hvordan sette sammen smaker som passer sammen. Å lære noen lage en god pizza er verdiløst. Men å lære noen hvordan de kan finne ut hvordan lage en pizza er gull verdt Anonymkode: 9655f...bee Det kurset heter "Livets Harde Kjøkkenskole". Det koster lite penger, men mye tid... Anonymkode: cc3e9...7f7 3
Zienna Skrevet 20. mai 2018 #12 Skrevet 20. mai 2018 I dag finner man både ideer og detaljerte oppskrifter på nett, så finner det unødvendig å gå på kurs for å lære. Jeg liker også å se på matkanalen på TV, og synes jeg lærer mye av det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #13 Skrevet 20. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: Det kurset heter "Livets Harde Kjøkkenskole". Det koster lite penger, men mye tid... Anonymkode: cc3e9...7f7 Høres ut som det er 10 ganger verdt alle fancy matkurs der man skal pugge, ikke lære forstå. Puggekulturen er ganske fin for å oppdra en befolkning til ikke stiller spørsmål, da, men som bare gjør som de blir fortalt Anonymkode: 9655f...bee 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #15 Skrevet 20. mai 2018 Jeg har vert på matkurs og hadde god nytte av det. Kurset var vegansk så jeg fikk noen ideer jeg tok med videre selv om jeg ikke er hverken vegetarianer eller veganer selv. Jeg lærte mye om hvordan mat påvirker vekt og energi. Feks at frukt skal spises på tom mage og det ene tipset der har hjulpet meg til å gå ned i vekt pluss at jeg er midre søthungrig nå. Anonymkode: 29d23...e81
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #16 Skrevet 20. mai 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Har aldri vært på noe matkurs nei. Liker ikke å lage mat sammen med andre. Foretrekker å prøve og feile med oppskrifter jeg finner på nettet hjemme på mitt eget kjøkken. Anonymkode: 1c4aa...498 Åh! Skjønner! Det er personlighetsbasert, altså? 4 hours ago, AnonymBruker said: Enda en....?????? Anonymkode: 3ab2b...c15 ? 4 hours ago, AnonymBruker said: Kan du roe ned puppene dine plis? Anonymkode: 4b56c...b41 ? 4 hours ago, AnonymBruker said: Du har dårlig tid og foretrekker YouTube, og derfor vil du ta mange forskjellige «fysiske» matkurs innen ett og samme tema? Dette skjønner jeg null og nix av! Anonymkode: 8eaad...36e Jeg har prøvd YouTube. Jeg ønsker å foretrekke YouTube. Fungerer det? Nei. Jeg vil prøve ut fysiske. Jeg foretrekker ikke fysiske. Fungerer det? Vet ikke. Fungerer det for dere? DET er hva jeg spør om. Ja, jeg har dårlig tid, og trodde matkurs skulle gi verdi. Jeg var på et sushikurs, men det matcher ikke livsstilen min. Jeg har ikke tid til å bruke 1 time på bare risen, når bussen går om 10 minutter. Så pizzakurs går vel raskere, ell? 4 hours ago, AnonymBruker said: Eneste bra matkurs ville vært de som lærer deg å tenke for å forstå hvordan du skal kombinere og bruke smaker. Hvordan sette sammen smaker som passer sammen. Å lære noen lage en god pizza er verdiløst. Men å lære noen hvordan de kan finne ut hvordan lage en pizza er gull verdt Anonymkode: 9655f...bee Hvilke andre kurskategorier enn pizza anbefaler du? 3 hours ago, Zienna said: I dag finner man både ideer og detaljerte oppskrifter på nett, så finner det unødvendig å gå på kurs for å lære. Jeg liker også å se på matkanalen på TV, og synes jeg lærer mye av det. Hvorfor er det fortsatt et marked for så utrolig mange forskjellige matkurstilbydere da? Det koster jo nesten ingenting heller, og råvarene er dyre. Kan de gå i minus hele karrieren? 4 minutter siden, Guidet Kvinne said: Hvorfor har du så dårlig tid? Jeg er en person med overlappende avtaler døgnet rundt. F.eks. tar forelesninger på høyskole 3 timer av tiden min jeg må ta igjen. Og tid kan ikke tas igjen. Så da blir det tøft! Anonymkode: 32acb...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå