AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Del Skrevet 20. mai 2018 Jeg har en kompis som har lyst til å begynne å date igjen etter at et av og på forhold han har hatt i to år har tatt slutt. Grunnen til at det forrige forholdet gikk dårlig er fordi han har et rusproblem. Han er selv åpen for at han er rusavhengig(snakk om hasj). Omtrent alle vennene hans røyker hasj og omtrent alle vennskapene hans utenom det han har med meg går ut på å røyke hasj. Uansett. Kan jeg si til han at han ikke bør date når han røyker såpass mye hasj? De fleste synes jo det er en belastning å ha en kjæreste med rusproblem. På den ene siden er det ikke en sak som angår meg, men på den andre siden så angår det jo ikke bare han helle. Damene han dater vet jo ikke hva de går til, for han kommer jo ikke på date til å si "interessene mine består av å ruse meg". Anonymkode: c6a85...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almond Skrevet 20. mai 2018 #2 Del Skrevet 20. mai 2018 Ja det syntes jeg fint du kan. Hvis dere er skikkelige venner som jeg antar siden du ikke er et dophue, så syntes jeg det er innafor å si «du skal ikke bli nykter før du drar med dame inn i det her da?» 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Del Skrevet 20. mai 2018 Ja, please gjør det. Jeg har datet/vært i forhold med to tilsynelatende veldig oppegående menn der det viste seg at de røykte hasj relativt ofte. Det kom ikke frem før såpass langt ut i datingen at jeg allerede var knyttet følelsesmessig. Det var jo mye jeg hadde stusset på - f.eks at de plutselig «gikk under jorden» et par dager i uken (stort sett i helgene). Viste seg etter en stund at de da brukte hele dagene (evt ettermiddag) på å røyke seg fjerne. Merket også at de begge var mer følelsesmessig likegyldig til tider og nedprioriterte meg og avlyste avtaler til fordel for «fotballkamper» og «besøk av kompiser» - noe som viste seg var skalkeskjul for å røyke seg hinsides. Jeg ble naturligvis både bekymret og veldig usikker (mistenkte utroskap) før jeg fikk vite den egentlige grunnen. Heldigvis kjente jeg igjen mønsteret fra nr 1 når jeg traff mann nr 2 som hadde lik oppførsel. Det gikk noen mnd før jeg fikk mistanken bekreftet men jeg kom meg heldigvis ut mye kjappere enn med den første. Overhodet ikke noe kjekt å være med noen som prioriterer rus over kjæresten Anonymkode: a8dda...38f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Del Skrevet 20. mai 2018 Ja si ifra. Damer som ikke bruker selv er ikke interessert i dophuer. Anonymkode: 7fe5c...573 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Del Skrevet 20. mai 2018 Evnt om han finner en som også er veldig glad i hasj? Anonymkode: a8fb7...e55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #6 Del Skrevet 20. mai 2018 Ja det kan du!! Å om han ikke forstår, så går det an å informerer de damene han blir sammen med om hans problemer. Har selv opplevd å nesten bli sammen med en mann som skjulte at han var alkoholiker. Men det fant jeg fort ut. da jeg oppdaget at han hadde tisselaken i senga og skjulte drikkevarer. Pluss helt idiotiske forklaringer på hvorfor han solgte unna møbler og ting i huset. Han trengte penger til alkohol. Ble brått avsluttet på vennskapet som var på vei til å bli forhold. Orket ikke lygingen. skjønte hvordan det kom til å bli. Så jeg bare forlot han til seg selv. Nå mange år etter så har jeg hørt han har dame og fortsatt drikker... Anonymkode: 5577d...cdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #7 Del Skrevet 20. mai 2018 Finnes jo beklageligvis damer som har en dragning til slike, og vil "fikse" dem. Anonymkode: 49707...950 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #8 Del Skrevet 20. mai 2018 Ja, han er heldig som har deg som venn hvis du kan si din ærlige mening. Hvis han vil date damer som ikke ruser seg, er det nødvendig at han slutter helt. Så kanskje han må bruke litt tid på bare segselv en periode for å bli rusfri. Anonymkode: 184d5...c4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #9 Del Skrevet 20. mai 2018 Jeg syns det er greit at du sier ifra at han ikke burde date. At han burde jobbe med seg selv først, og at han faktisk potensielt kan dra med seg en fremtidig kjæreste ned i hasjhølet. Det er ikke sikkert han blir så glad for å høre det, men jeg syns venner skal ha lov til å si ifra Anonymkode: c61bf...ed4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #10 Del Skrevet 20. mai 2018 Går det ikke an å tromme sammen slekt og venner til en sånn intervensjon for å vise at dere bryr dere om ham, og at dere er villige til å hjelpe ham ut av hasj-helvete. Anonymkode: 49707...950 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 20. mai 2018 #11 Del Skrevet 20. mai 2018 4 timer siden, Almond skrev: Ja det syntes jeg fint du kan. Hvis dere er skikkelige venner som jeg antar siden du ikke er et dophue, så syntes jeg det er innafor å si «du skal ikke bli nykter før du drar med dame inn i det her da?» Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 20. mai 2018 #12 Del Skrevet 20. mai 2018 Hei TS! Jeg synes det er helt innafor å si hva du mener om at kompisen tenker å date. Folk som ruser seg, enten det er hasj, alkohol eller andre ting, har som regel noen "issues" som er årsaken til rusbruk. Når slike ting ikke blir ordnet opp i, blir det dratt med inn i parforholdet sammen med rus - det blir gjerne mange problemer til sammen, som gjør det umulig å ha et godt forhold. Noen nevnte at det finnes en del kvinner med dragning mot "problemmenn", kvinner som ønsker å fikse dem. Det er sant - men det finnes også hos mange slike menn, et ønske om at en kvinne skal fikse ham, redde ham ut av en traurig tilværelse slik at "alt blir bra". Da jeg leste HI, tenkte jeg at det kanskje egentlig er derfor kompisen din ønsker å date? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #13 Del Skrevet 20. mai 2018 Synes det er litt fascinerende hvordan en person som røyker weed i Norge er et dophue, men enkelte andre steder er det så normalt at selv dommere, politi, advokater, bedriftsledere osv røyker weed i hverdagen, uten at noen stempler de som noen som er mindre verd enn andre i samfunnet. Anonymkode: b9e58...a97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #14 Del Skrevet 20. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes det er litt fascinerende hvordan en person som røyker weed i Norge er et dophue, men enkelte andre steder er det så normalt at selv dommere, politi, advokater, bedriftsledere osv røyker weed i hverdagen, uten at noen stempler de som noen som er mindre verd enn andre i samfunnet. Anonymkode: b9e58...a97 Det står at han er åpen om at han er rusavhengig. Selv om hasj som regel ikke fører til avhengighet så er det fremdeles mulig å være en av dem som faktisk opplever negative konsekvenser av det Anonymkode: 12053...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #15 Del Skrevet 20. mai 2018 Si fra! Folk som røyker hasj er uglamorøse og stinker. Bokstavelig talt. Anonymkode: d5058...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #16 Del Skrevet 20. mai 2018 Takk for svar. Håper jo også på at dette skal være motivasjon for at han skal slutte med hasjen. TS Anonymkode: c6a85...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 20. mai 2018 #17 Del Skrevet 20. mai 2018 (endret) 7 hours ago, AnonymBruker said: Selv om hasj som regel ikke fører til avhengighet så er det fremdeles mulig å være en av dem som faktisk opplever negative konsekvenser av det Det er naturligvis mulig det, men det er heldigvis ikke det som er mest vanlig. Endret 20. mai 2018 av Miklo Velka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå