Kattejenta Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Hei Jeg fikk somac 20 mg av legen min på fredag fordi jeg sliter en del med at jeg ikke får i meg nok mat. Når jeg spiser så får jeg vondt i magen og kvalm. Dette skjer nesten med en gang maten har fått lov til å synke. Så jeg kan føle meg helt fin når jeg spiser , men så spiser jeg og da kommer kvalmen og magesmertene tilbake. Jeg har nå gått på somac siden fredag. Jeg merker at jeg ikke får like vondt og blir ikke like kvalm, men jeg blir det. Lurer derfor på om det er noen som har noe erfaringer med somac og hvor lang tid det skal ta før det funker. Fikk tatt masse prøver og de fleste var normale , de som vi ikke vet enda er cølialki og en prøve i forhold til magesår. Håper noen av dere har noen tips
Anna Maria Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 20 minutter siden, Kattejenta skrev: Hei Jeg fikk somac 20 mg av legen min på fredag fordi jeg sliter en del med at jeg ikke får i meg nok mat. Når jeg spiser så får jeg vondt i magen og kvalm. Dette skjer nesten med en gang maten har fått lov til å synke. Så jeg kan føle meg helt fin når jeg spiser , men så spiser jeg og da kommer kvalmen og magesmertene tilbake. Jeg har nå gått på somac siden fredag. Jeg merker at jeg ikke får like vondt og blir ikke like kvalm, men jeg blir det. Lurer derfor på om det er noen som har noe erfaringer med somac og hvor lang tid det skal ta før det funker. Fikk tatt masse prøver og de fleste var normale , de som vi ikke vet enda er cølialki og en prøve i forhold til magesår. Håper noen av dere har noen tips Cirka en uke tok det før det begynte å virke skikkelig for meg tror jeg. Brukte det i to måneder. Så var jeg frisk. Hadde et relativt lite sår i spiserøret. Ellers er det vel bare å følge det som står på bruksanvisningen. Lykke til!
Kattejenta Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2018 2 minutter siden, Anna Maria skrev: Cirka en uke tok det før det begynte å virke skikkelig for meg tror jeg. Brukte det i to måneder. Så var jeg frisk. Hadde et relativt lite sår i spiserøret. Ellers er det vel bare å følge det som står på bruksanvisningen. Lykke til! Jeg har fått beskjed om å bruke det i 2 uker, da vi ikke vet enda hva som gjør at jeg er kvalm og har magesmerter
Anna Maria Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 4 minutter siden, Kattejenta skrev: Jeg har fått beskjed om å bruke det i 2 uker, da vi ikke vet enda hva som gjør at jeg er kvalm og har magesmerter Ja du må gjøre det som legen din har anbefalt deg å gjøre. Håper du finner ut av det.
GammelKaktus Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 Jeg måtte bruke det en uke før jeg kjente bedring, gi det litt tid. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #6 Skrevet 20. mai 2018 Jeg kjente bedring etter noen dager Du sier jo at det fungerer, og at du blir mindre kvalm - kanskje legen setter deg på en høyere dose (hvis alle andre prøver er fine) Anonymkode: 98cb7...a3a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #7 Skrevet 20. mai 2018 Jeg merket bedring etter et par dager på halsbrann. Magesmertene tok det lenger tid på, sår må få gro først. Nå brukte jeg Nexium, men det går ut på det samme. Anonymkode: d8c84...3de
Severin Skrevet 20. mai 2018 #8 Skrevet 20. mai 2018 Jeg hadde betennelse i spiserøret og fikk kun Somac som behandling. Det er godt over et halvt år siden, og jeg har ikke hatt verken smerter eller kastet opp siden da. Har blitt anbefalt en tablett daglig i to år, før jeg skal gjøre en ny sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå