Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet det har vært en del tråder om strømregninger denne måneden, men må bare spørre jeg også. Er det noen som vet hvorfor strømregningen er så mye høyere denne måneden enn månedene før? Enda det har vært så varmt at jeg praktisk talt ikke har brukt noe særlig strøm? Har hatt ovnen av veldig mye den siste tiden, bor alene, lite strømvask, bare jeg som dusjer. Blir det slik fremover i månedene som følger?

Anonymkode: 62190...cb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samma her.. økt med minst 500 kr i mnd..

Skrevet

Du må se på antall kWh du har brukt i forhold til tidligere, ikke bare si du har fått høyere strømregning. I tillegg er prisen på strøm dyrere feks fra kl 15-19 etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Trollmora skrev:

Du må se på antall kWh du har brukt i forhold til tidligere, ikke bare si du har fått høyere strømregning. I tillegg er prisen på strøm dyrere feks fra kl 15-19 etc.

har brukt mye mindre kWh denne måneden enn den forrige. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Heisann1234 skrev:

Samma her.. økt med minst 500 kr i mnd..

Ja, fikk 2000 kr  i regning denne måneden. hadde 1300 kr sist, og da brukte jeg en god del mer strøm også.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fikk 2000 kr  i regning denne måneden. hadde 1300 kr sist, og da brukte jeg en god del mer strøm også.

Hvilke måneder snaker du om? Denne måneden er mai og regningen har ikke kommet for mai enda.

Anonymkode: f644f...51c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant? Hvor stor bolig har du? Er dere mange?

Anonymkode: 03b0c...46e

AnonymBruker
Skrevet

Samma her, forstår ingen ting. Fikk regning på 2500 kr for april, noe som aldri har skjedd før, og det var høyere enn for mars.

Jeg hadde slått av flere ovner i april, likevel var forbruket høyere, forstå det, den som vil.

Anonymkode: 5a2fc...eba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kilowatt brukte du de to mnd? Og hva lå strømprisen på? Du må nesten oppgi vesentlig info om vi skal kunne svare.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samma her, forstår ingen ting. Fikk regning på 2500 kr for april, noe som aldri har skjedd før, og det var høyere enn for mars.

Jeg hadde slått av flere ovner i april, likevel var forbruket høyere, forstå det, den som vil.

Ny strømmåler? 

Anonymkode: ae509...b90

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke måneder snaker du om? Denne måneden er mai og regningen har ikke kommet for mai enda.

Ok, da er det for april da.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ikke noe mer snakk i media om at strømmen har steget? Det bruker jo ofte å komme store oppslag om at nå blir strømmen dyrere og slikt, men har ikke hørt noe slikt i det siste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ikke noe mer snakk i media om at strømmen har steget? Det bruker jo ofte å komme store oppslag om at nå blir strømmen dyrere og slikt, men har ikke hørt noe slikt i det siste.

Strømmen har ikke vært voldsomt mye dyrere enn normalt. Den har ligget på mellom 40 og 55 øre og kwh. Det er helt normalt.

Og nettleien sitt fastbeløp har økt med kr 20 pr måned.

Hvilke andre endringer er det dere mener har vært?

Skrevet

Se på regningen, og på hva den inneholder. Det er f.eks. mulig at du betaler nettleie på regningen fra strømselskapet, det er en endring som er innført nå i senere tid. Jeg fikk det fra min leverandør for et par-tre måneder siden, og strømregningen min er naturlig nok ca doblet etter det selv om jeg bruker like mye strøm som før.

Vi kan ikke vite hvorfor du har fått høyere strømregning, men vi kan hjelpe deg å forstå den regningen du har fått.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strømmen har ikke vært voldsomt mye dyrere enn normalt. Den har ligget på mellom 40 og 55 øre og kwh. Det er helt normalt.

Og nettleien sitt fastbeløp har økt med kr 20 pr måned.

Hvilke andre endringer er det dere mener har vært?

Men jeg har vitterligen ikke skrudd opp den ene ovn jeg bruker denne måneden. Det har jo ikke blitt kaldere nå mot våren akkurat. Jeg har bare en ovn i huset jeg bruker unntatt badet. Den står på moderat varme og varmer opp et helt hus. Så får jeg plutselig 700 kroner mer. Du får si hva du vil, men da er det mer enn 20 kroner i fastbeløp og litt økning i kWh. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har vitterligen ikke skrudd opp den ene ovn jeg bruker denne måneden. Det har jo ikke blitt kaldere nå mot våren akkurat. Jeg har bare en ovn i huset jeg bruker unntatt badet. Den står på moderat varme og varmer opp et helt hus. Så får jeg plutselig 700 kroner mer. Du får si hva du vil, men da er det mer enn 20 kroner i fastbeløp og litt økning i kWh. 

Har du nettopp fått ny strømmåler? Mange av de gamle målte visstnok for lite.

Anonymkode: ae509...b90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det høres rart ut, derfor trenger vi mer info. Les hele regningene nøye.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet det har vært en del tråder om strømregninger denne måneden, men må bare spørre jeg også. Er det noen som vet hvorfor strømregningen er så mye høyere denne måneden enn månedene før? Enda det har vært så varmt at jeg praktisk talt ikke har brukt noe særlig strøm? Har hatt ovnen av veldig mye den siste tiden, bor alene, lite strømvask, bare jeg som dusjer. Blir det slik fremover i månedene som følger?

Du må se på perioden for når fakturaen gjelder. Dernest må du sammenligne prisene med tidligere fakturaer for strøm og nettleie som du har betalt. 

Strømprisene er høyere nå enn de har vært på lenge. Men det kan også være snakk om omregninger eller tillegg fra tidligere. 

Får du virkelig strømregning hver måned? 

Anonymkode: bb9ce...c73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Zzyzx skrev:

Se på regningen, og på hva den inneholder. Det er f.eks. mulig at du betaler nettleie på regningen fra strømselskapet, det er en endring som er innført nå i senere tid. Jeg fikk det fra min leverandør for et par-tre måneder siden, og strømregningen min er naturlig nok ca doblet etter det selv om jeg bruker like mye strøm som før.

Vi kan ikke vite hvorfor du har fått høyere strømregning, men vi kan hjelpe deg å forstå den regningen du har fått.

Fra nyttår av er alle nettleie og strømleverandører pålagt å slå sammen sine fakturaer slik at kunden får en faktura for både nettleie og strøm. 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt både sagt og skrevet, du har gjerne ikke fått det med deg? 

Dyrere vil nok strømmen også bli fremover fordi vi får elektroniske strømmålere, er med i et europeisk strømsamarbeid og skal spare oss til fant på resursen strøm er. 

Husk også på at flere norske fabrikker har lagt ned i norge og flyttet produksjonen til utlandet fordi strøm i norge blir for dyrt. Noe å tenke på neste gang det er valg av politikere?

Anonymkode: bb9ce...c73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrudde av alt av varme og da pleier leiligheten å bruke strøm for knappe 100 kr. Nå har jeg plutselig fått målt forbruk for 239 eller noe, spesielt, da jeg nesten ikke bruker strøm. Har endret avtale og de fjernet noe greier når jeg snakket med de. Så de forklarte litt da, så håper ikke kåken tar så mye kWh da begynner jeg å lure, pluss at det står 75 kWh på den nye måleren de byttet til nå... og nettleie pluss montering av nye måler. 😭

Anonymkode: 0e027...6ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...