Nera Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Noen som vet om en dyrebutikk der man får kjøpt dyr. Jeg spør fordi det var slik før, men vet ikke om det er sånn lenger. Finnes det slikt i Olso. Da mener jeg ikke hund og katter, men hamstre, fugler osv. Noen som vet hvorfor det ikke finnes lenger i Buskerud?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 Finnes flere i mitt nærområde, er desverre ikke hvor du befinner deg da. Men der må da finnes flere dyrebutikker i område. Mente du Oslo (olso...)? For dette er et bilde av kartet over oslo med mange dyrebutikker... Er enda ganske vanlig å ha dyr i en dyrebutikk. Ikke alle av dem har alle dyr, men du burde finnes hamstere, fugler i minst en av disse Anonymkode: a5024...8d3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 Et bilde over dyrebutikker i Drammen. Bare å søke kart dyrebutikk i x område (hvor enn du ønsker å finne...) Igjen kan ikke se for meg at ingen av disse har hamster og lignende dyr i seg... har to katter, så er av den grunn ofte innom dyrebutikker, både her og på tur. Har nesten aldri opplevd å ikke finne dyr i dem. Eneste jeg kommer på er den lokale butikken som kun har ~10kvm å rutte med, og har da ikke plass til noe annet enn ting til dyr. Anonymkode: a5024...8d3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 10 minutter siden, Nera skrev: Noen som vet om en dyrebutikk der man får kjøpt dyr. Jeg spør fordi det var slik før, men vet ikke om det er sånn lenger. Finnes det slikt i Olso. Da mener jeg ikke hund og katter, men hamstre, fugler osv. Noen som vet hvorfor det ikke finnes lenger i Buskerud? På Slemdal har de en utmerket en. Innerst på Slemdalsenteret. Anonymkode: c5b8f...e57
Katana Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 Det er ikke svar på spørsmålet ditt, men fugler i bur er triste greier. 6
Tvist Skrevet 20. mai 2018 #6 Skrevet 20. mai 2018 Synes ikke dyr bør kjøpes i butikk. Søk heller opp en oppdretter. 7
Filicia Skrevet 20. mai 2018 #7 Skrevet 20. mai 2018 Kanskje du kan finne dyret du ønsker på Finn.no? Mange som savner ett hjem der og som må omplasseres. Ellers så driver dyrebeskyttelsen ofte omplassering for dyr. Søk også på Stines dyrehjelp som holder til i Buskerud. Hun er veldig flink. Er dessverre mange som kvitter seg med dyra sine nå rett før ferietiden dessverre.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #8 Skrevet 20. mai 2018 Grunnen til at man ikke finner så mange dyr i butikker lenger er fordi dyrene ikke har det bra der og flere og flere dyrebutikker innser dette og har bare dyreutstyr i butikkene. Du kjøper ville, utrygge dyr som ikke er vant til å bli håndtert av mennesker. Dyrene lever også i små bur og har mye folk/ kaos rundt seg mye av dagen. Kjøper du hamster eller undualt av en oppdretter får du gjerne noen som er vant til menneskehender fra de er barn og er mye tryggere og lettere å ha med å gjøre. Det er sannsynligvis også bedre kontroll mtp sykdom og lynne. Om du vil ha et dyr som allerede er tamt, søk på finn og finn en oppdretter. Det er nok mange av de i nærheten. Husk også å lese minst en liten bok mo dyret du tenker skaffe deg. Hamster og fugler krever like mye stell og aktivitet som hunder og katter, selv om det ikke virker sånn. En hamster må få lov å ha et bedre liv enn i et knøttlite bur med et løpehjul og ingenting annet Anonymkode: 03872...895 4
Nera Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2018 13 timer siden, Katana skrev: Det er ikke svar på spørsmålet ditt, men fugler i bur er triste greier. Men om den ikke er i buret vil den fly rundt å prøve å kommme seg ut, dermed skadde seg på ting. Vegg foreksempel. Alt i alt så er det ikke en fugl jeg skal skaffe meg, hadde jeg gjort det hadde den vært mye utafor buret, og vært i en tom rom isteden for ett bur.
Nera Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #10 Skrevet 20. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at man ikke finner så mange dyr i butikker lenger er fordi dyrene ikke har det bra der og flere og flere dyrebutikker innser dette og har bare dyreutstyr i butikkene. Du kjøper ville, utrygge dyr som ikke er vant til å bli håndtert av mennesker. Dyrene lever også i små bur og har mye folk/ kaos rundt seg mye av dagen. Kjøper du hamster eller undualt av en oppdretter får du gjerne noen som er vant til menneskehender fra de er barn og er mye tryggere og lettere å ha med å gjøre. Det er sannsynligvis også bedre kontroll mtp sykdom og lynne. Om du vil ha et dyr som allerede er tamt, søk på finn og finn en oppdretter. Det er nok mange av de i nærheten. Husk også å lese minst en liten bok mo dyret du tenker skaffe deg. Hamster og fugler krever like mye stell og aktivitet som hunder og katter, selv om det ikke virker sånn. En hamster må få lov å ha et bedre liv enn i et knøttlite bur med et løpehjul og ingenting annet Anonymkode: 03872...895 Det er jo egentelig ikke stor forskjell. Dyrene er jo uansett inne i buret om det er hjemme eller på en dyrebutikk. Da tenker jeg på små dyr. Som hamster osv. De har jo vann og mat i buret.
Tvist Skrevet 20. mai 2018 #11 Skrevet 20. mai 2018 (endret) 2 timer siden, Nera skrev: Det er jo egentelig ikke stor forskjell. Dyrene er jo uansett inne i buret om det er hjemme eller på en dyrebutikk. Da tenker jeg på små dyr. Som hamster osv. De har jo vann og mat i buret. De bør ikke være i bur hele tiden hjemme, uansett hvilket dyr. Og hva skjer med de voksne dyrene i dyrebutikken som ingen vil ha? Vil også tro at seriøse oppdrettere undersøker litt mer før de selger et dyr, og ikke lar enhver tiåring kjøpe et dyr. Endret 20. mai 2018 av Tvist 1
Katana Skrevet 20. mai 2018 #12 Skrevet 20. mai 2018 2 timer siden, Nera skrev: Men om den ikke er i buret vil den fly rundt å prøve å kommme seg ut, dermed skadde seg på ting. Vegg foreksempel. Alt i alt så er det ikke en fugl jeg skal skaffe meg, hadde jeg gjort det hadde den vært mye utafor buret, og vært i en tom rom isteden for ett bur. Jo, men jeg synes ikke en fugl har noe i verken et bur eller i et rom å gjøre. Hvis du var en fugl med vinger, og skapt for å fly, hvordan ville du likt å være innestengt i et bur eller i et rom hele livet? 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #13 Skrevet 20. mai 2018 Syns ikke du skal ha dyr Ts. Anonymkode: 5ccef...69f 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #14 Skrevet 20. mai 2018 2 hours ago, Nera said: Det er jo egentelig ikke stor forskjell. Dyrene er jo uansett inne i buret om det er hjemme eller på en dyrebutikk. Da tenker jeg på små dyr. Som hamster osv. De har jo vann og mat i buret. Det er noe helt annet at privatpersoner vanskjøtter dyr, enn større butikker. Men uansett burde man unngå å kjøpe dyr av enkeltindivider som ikke steller dem bra og har bra bur osv. Man er ikke nødt å gi hamster et forferdelig liv i en liten boks Anonymkode: 03872...895
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #15 Skrevet 20. mai 2018 3 timer siden, Nera skrev: Det er jo egentelig ikke stor forskjell. Dyrene er jo uansett inne i buret om det er hjemme eller på en dyrebutikk. Da tenker jeg på små dyr. Som hamster osv. De har jo vann og mat i buret. Alle dyr trenger mer enn vann og mat, uansett hva slags dyr det er snakk om... Anonymkode: 068b2...ef6 2
Nera Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #16 Skrevet 20. mai 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle dyr trenger mer enn vann og mat, uansett hva slags dyr det er snakk om... Anonymkode: 068b2...ef6 Nå plukket jeg bare ut noen av tingene, de får også kos og stell.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #17 Skrevet 21. mai 2018 7 hours ago, Nera said: Nå plukket jeg bare ut noen av tingene, de får også kos og stell. Små bur er dårlig dyrehold uansett om de får mat og kos. Dyr fortjener å ha plass å bevege seg på, samt stimuli. Tenk hvor frustrerende det hadde vært å være innelåst på soverommet ditt hele livet. Anonymkode: 03872...895 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #18 Skrevet 21. mai 2018 8 timer siden, Katana skrev: Jo, men jeg synes ikke en fugl har noe i verken et bur eller i et rom å gjøre. Hvis du var en fugl med vinger, og skapt for å fly, hvordan ville du likt å være innestengt i et bur eller i et rom hele livet? Det samme kan du si om hunder. Hvis du var skapt til å løpe fritt i naturen, jakte, leke med flokken osv, hvordan ville du likt å bli fratatt friheten din til å leve det livet du av naturen var ment å leve? Alle domestiserte dyr lever et ufritt liv sammenlignet med hva de gjør i naturen. Anonymkode: 067ce...b83
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #19 Skrevet 21. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det samme kan du si om hunder. Hvis du var skapt til å løpe fritt i naturen, jakte, leke med flokken osv, hvordan ville du likt å bli fratatt friheten din til å leve det livet du av naturen var ment å leve? Alle domestiserte dyr lever et ufritt liv sammenlignet med hva de gjør i naturen. Anonymkode: 067ce...b83 Hunder lever nok generelt bedre liv enn burdyr. Med mindre man stapper bikkja i bur i tide og utide også, da. Så lenge hunden får løpe fritt innimellom, har noen firbente venner, og er en del av familien så har de det helt topp, så og si alle behov dekket. Anonymkode: 068b2...ef6 1
Guppy88 Skrevet 21. mai 2018 #20 Skrevet 21. mai 2018 Det er uhorvelig mange dyrebutikker i Buskerud som selger dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå