Gå til innhold

Hvorfor er folk fra utlandet så mye mer åpne enn nordmenn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke lenger enn til Sverige før folk er mer utadvendt og verdenskjente. I Italia og slik virker folk også veldig utadvendte. Folk kjenner folk, fra de fleste land og har ikke samme fordommene som vi har.

mens mange jeg møter eller omgås i Norge er mer slik "sånne utlandinger " "blir kvalm av norske jenter som blir sammen med utlendinger" "de kommer til og ta over landet!"

men det er ingen som prater slik når jeg er i utlandet! Jeg har blitt kjent med noen fra der, og de er så utadvendte og tøffe på mange måter. 

Mange i Norge er mer slike som bare vil ha et behagelig liv i villaen sin, kjøre en nyere stasjonsvogn, livredde for alle rovdyr og genrelt vil ha det stille og trygt. Nå satte jeg det litt på spissen her da men... kanskje dette er noe jeg føler fordi jeg er fra norge og ikke hører alt i utlandet. Men utlendinger er mer utadvendt likevel. Føler jeg går glipp av en del fordi jeg er oppvokst i norsk bygd. Jeg ser at jeg har vært en veldig dømmende person,

Anonymkode: 410f6...c39

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje litt sannhet i det. Men mye av det du opplever er nok fordi når du er i utlandet, så er det de mest utadvente utlendingene man blir kjent med. De italienerene som er innadvendte og stille eller trangsynte og fordomsfulle er nok ikke de som først begynner å prate med fremmede utlendinger.

Gjest Whiskey hangover
Skrevet

Jeg liker at noen nordmenn er litt innadvendte, jeg.  Det er mer spennende og mystisk, med de som ikke gir alt av seg selv med en gang. Jeg syns det fort kan bli litt slitsomt med de som er fryktelig utadvende, siden de ikke klarer å forstå seg på inadvente folk. Og inadvente har en tendens til å tenke før de prater, og prater når de har noe fornuftig å si. Og det liker jeg. 

Skrevet

»Det er kanskje litt sannhet i det» Hva babler du egentelig om? Jeg mener alle folk er forskjellige med forskjellige personligheter. Du kan finne en nordmenn som er helt gæren, også kan det være motsatt. Jeg personlig pleier å henge med de fra utlandet selvom jeg er fra Norge, jeg synes de er mindre dømmende og mer smarte. Folk har kan ha forskjellige meninger men det er lang ifra sannheten.

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke de deler absolutt alt, men heller forteller litt mer. men det kan virke slik på grunn av de sikkert har opplevd mer ting. Alle har 1 eller flere ting de ikke forteller til noen andre enn seg selv. Jeg vil nok tru de har flere ting kun dem vet.

Endret av Nera
Skrevet
2 minutter siden, Nera skrev:

»Det er kanskje litt sannhet i det» Hva babler du egentelig om? Jeg mener alle folk er forskjellige med forskjellige personligheter. Du kan finne en nordmenn som er helt gæren, også kan det være motsatt. Jeg personlig pleier å henge med de fra utlandet selvom jeg er fra Norge, jeg synes de er mindre dømmende og mer smarte. Folk har kan ha forskjellige meninger men det er lang ifra sannheten.

Oioi, hvorfor ble du så opprørt over at jeg sa meg litt delvis enig med TS? Første del av innlegget ditt er jeg jo helt enig i, og jeg skreiv ikke noe som går imot det?

• Liker 1
Skrevet

😂😂 Hva? «opprørt» hahaah

Skrevet
3 minutter siden, Nera skrev:

😂😂 Hva? «opprørt» hahaah

Eller aggressiv, ufin osv. Man anklager ikke andre for å bable med mindre man har sterke meninger om det de skriver.

Forresten bør du lære deg å trykke på sitatknappen hvis du vil at de du siterer skal se svaret ditt.

Skrevet

Jeg visste du skulle se det så da trenger jeg ikke det.  «aggeressiv, ufin» hahah Jeg tror du må begynne å lære deg noen nye ord😘😘

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ikke lenger enn til Sverige før folk er mer utadvendt og verdenskjente. I Italia og slik virker folk også veldig utadvendte. Folk kjenner folk, fra de fleste land og har ikke samme fordommene som vi har.

mens mange jeg møter eller omgås i Norge er mer slik "sånne utlandinger " "blir kvalm av norske jenter som blir sammen med utlendinger" "de kommer til og ta over landet!"

men det er ingen som prater slik når jeg er i utlandet! Jeg har blitt kjent med noen fra der, og de er så utadvendte og tøffe på mange måter. 

Mange i Norge er mer slike som bare vil ha et behagelig liv i villaen sin, kjøre en nyere stasjonsvogn, livredde for alle rovdyr og genrelt vil ha det stille og trygt. Nå satte jeg det litt på spissen her da men... kanskje dette er noe jeg føler fordi jeg er fra norge og ikke hører alt i utlandet. Men utlendinger er mer utadvendt likevel. Føler jeg går glipp av en del fordi jeg er oppvokst i norsk bygd. Jeg ser at jeg har vært en veldig dømmende person,

Jeg tror du sammenligner det du leser fra noen nordmenn på internett med hva du opplever når du treffer de mest utadvente i andre land. Det gir nok ikke et særlig godt sammenligningsgrunnlag. 

AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn jevnt over er et innesluttet og fiendtlig folkeslag. Jantelov og rasisme går hånd i hånd.

Anonymkode: 977e8...f19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slett ikke enig med deg. Er selv veldig mye i Sverige, og de er slett ikke mer "verdenskjente" enn nordmenn. Egentlig tvert om, jeg opplever nordmenn som langt mer verdensvante. Dette tror jeg har sammenheng med den gang, og i alle den tid, Norge var en av de største sjøfartsnasjonene. Svensker er kanskje marginalt mer åpne, men ikke veldig nevneverdig. Finnene derimot er kanskje mer lukket enn oss, og danskene mest åpne av oss alle. Men igjen, det er stedsavhengig og individuelt. 

Anonymkode: 23910...be9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slett ikke enig med deg. Er selv veldig mye i Sverige, og de er slett ikke mer "verdenskjente" enn nordmenn. Egentlig tvert om, jeg opplever nordmenn som langt mer verdensvante. Dette tror jeg har sammenheng med den gang, og i alle den tid, Norge var en av de største sjøfartsnasjonene. Svensker er kanskje marginalt mer åpne, men ikke veldig nevneverdig. Finnene derimot er kanskje mer lukket enn oss, og danskene mest åpne av oss alle. Men igjen, det er stedsavhengig og individuelt. 

Anonymkode: 23910...be9

ja, det kan kanskje ha å gjøre med at jeg er oppvokst i norsk bygd. For der er folk stort sett ikke verdensvant, reddere for alt som er fremmed og mener sin måte å leve på er den eneste riktige.

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Nordmenn jevnt over er et innesluttet og fiendtlig folkeslag. Jantelov og rasisme går hånd i hånd.

Anonymkode: 977e8...f19

Rasisme? Sist jeg sjekket nyhetene var det nordmenn som blir steinet ned av utlendinger, ikke omvendt. 

Anonymkode: 95c97...546

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si at jeg har truffet en del fra Brasil på reisene, og forlover seg eller vlir sammen med menn fra andre kontinenter. Da mener jeg fra Europa, Tyrkia og lenger. Men har møtt flere nasjonaliteter som finner kjærester i utlandet .

men i Norge synes jeg folk virker så mye mer kritisk til slik. "Nei, finn deg en norsk mann" "finn deg en europeisk i det minste" . Til og med om italienske menn har jeg hørt dårlige ting. En del Norske damer mener at omtrent alle andre land enn Scandinavia har dårlig kvinnesyn?? Jeg har ikke den erfaringen. 

Jeg missunner de andre rett og slett åpenheten, og at de ikke ser dette hinderet over alt. Hvorfor er norske så skepstiske og er vi det? Er vi mer eksluderende av oss enn mange andre? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...