Gå til innhold

Kvinnemagasin utan mote, sladder og krampe?

Har vi for dårlig blad-tilbod i Norge?  

1. 1. Har vi for dårlig blad-tilbod i Norge?

• Ja
      10
    • Nei
      9
    • Bryr meg ikkje
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena
Skrevet

Blei inspirert av tråden til blå om blader for kvinner over 30 år.

Og lurer på kvifor det ikkje finst blad for oss som ikkje er opptatt av å lese om mote, sminke, sladder og alt som inngår dette - KVAR månad.

Som heller vil ha ein skikkelig god repotasje om vitenskap eller reise, saftig sexhistorie, deilige bilete av skikkelige mannfolk (og ikkje mannfolk som liknar homser eller pedofile) og humor. Ala FHM

Det finst jo ingen andre blad enn Det Nye, KK, Eller, Inside osv...for oss?

Syntes det er for dårleg og eg blir pist off!

Har stor glede av det mannlige bladet "FHM" men saknar eit liknande tilbod til oss.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

I følge Tor Milde så har vi allerede 120 kvinneblader. Skjønner at du er ute etter noe, men egentlig tror jeg vi har et relativt godt tilbud hvis vi ser nok etter. Noe jeg ikke har gjort selv enda, så jeg leser litt her og litt der. Holder meg mest til Henne, KK og Det Nye.

Gjest Seleena
Skrevet

Poenget mitt er som Tor Milde seier. Det finst 100 kvinnemagasin, men ingen av dei dekker mitt behov!

Skrevet

Hvis du skulle vært et blad for hvert behov hadde det jo blitt veldig mange blader!

Tror nesten bare man må plukke litt her og litt der.

Det eneste bladet jeg kjøper fast er faktisk Pondus.

Skal jeg lese noe annet blir det litt Vi menn, Illustrert vitenskap og kanskje KK.

Har ikke funnet noe kvinnemagasin som jeg virkelig liker.

Skrevet

Siden jeg ennå ikke har funnet "bladet mitt" svarte jeg nei.

Er fremdeles på leting, og savner den gleden jeg hadde av å lese Det Nye for 6-7 år siden. Jeg vil finne et blad som passer meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Favorittbladet mitt hadde definitivt vært Henne og Det Nye uten alt motestoffet. Jeg synes de har flotte reportasjer, men motestoffet er kjedelig. Jeg synes faktisk det er nitrist å se ørten sider på rad med bilde av en dame på hver side stylet forskjellig fra side til side.

Gjest Seleena
Skrevet
det er nitrist å se ørten sider på rad med bilde av en dame på hver side stylet forskjellig fra side til side.

ENIG!

Skrevet

Fett er et nytt kvinneblad som har kommet i to nummer foreløpig. Der er det ingenting om mote og sminke.

www.fett.no

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg kjøper lite blader fordi jeg ikke gidder se på alle motereportsajene, (med bilder av kvinner hvor klærne de skal selge nesten ikke synes engang og dessuten ligger langt over mitt budsjett) alle hårfrisyre bildene eller sminke sidene, og heller ikke alle reklame sidene (som er halvparten av bladet omtrent) Og da er det plutselig ikke så mye igjen å lese.

Men om det er et dårlig blad-utvalg for kvinner vet jeg ikke, alle har vel forskjellige ting de ønsker å lese om, og det jeg ville likt er ikke sikkert det er nok andre som ville likt til at det hadde gått.

Skrevet

Jeg er interessert i reisestoff, vitenskap, kunst, kultur og dyptgående politiske artikler. Jeg klarer fint å finne det selv om det ikke står i dameblader. Hvorfor må ting være i dameblader? Jeg savner ikke å lese om "kvinnegreier" i de magasinene jeg leser.

Skrevet

Jeg elsker blader...nesten like mye som sjokolade...ingenting er som å krype ned i sofaen med noen nye blader og en kopp kaffe...jeg synes mange av bladene er ok...enig at det ikek er så mye intellektuellt stoff, men ..shit...artig å bare lese useriøst tull også og se på bilder... Men...de norske bladene er for dårlige...altfor dårlige...jeg savner et norskt cosmopolitan ....

Gjest Catwoman
Skrevet
jeg savner et norskt cosmopolitan ....

det kommer vel i dag?

Skrevet

det kommer vel i dag?

What??? har jeg ikke fått med meg det...takk for opplysningen...løpe og kjøpe...nå ble jeg veeeldig glad ..har ventet på dette lenge, lenge... :)

Skrevet

Seleena skrev:

Og lurer på kvifor det ikkje finst blad for oss som ikkje er opptatt av å lese om mote, sminke, sladder og alt som inngår dette - KVAR månad.

Som heller vil ha ein skikkelig god repotasje om vitenskap eller reise, saftig sexhistorie, deilige bilete av skikkelige mannfolk (og ikkje mannfolk som liknar homser eller pedofile) og humor. Ala FHM

Et slags "Vi kvinner" kanskje? Tror det hadde blitt bra, er ikke alle kvinner som kun er opptatt av mote, sminke og matoppskrifter. Må innrømme at det eneste bladet jeg kjøper hver uke er Se og Hør, litt sladder må man da få med seg.

Gjest TomKrus
Skrevet

Så du ønsket et eget kvinneblad, blottet for det som er særegent for kvinner? Blir det et kvinneblad da?

Hva med å lese andre blader?

Skrevet

Ja, hvorfor lete etter et "kvinneblad" - det finnes mange blad som bare er "blad" - uansett kjønn en måtte ha.

Men du vil ha kanskje en kvinnelig vinkling på reportasjene?

Skrevet

Jeg leser flere blader - Elle, Vagabond og National Geographic. Da får jeg både moter, reise og vitenskap :) Hadde sikkert vært et bra blad hvis noen hadde klart å blande disse sammen i ett, men det ville jo ikke blitt like grundig, så jeg er fornøyd :)

Synes generelt Elle er veldig bra - det er jo greit å se litt moter, og det er jo litt interiør, reise, mat, forhold etc også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes norske "dameblader" ofte er drepende kjedelig, men dere som sier at man kan lese andre, spennende blader som ikke er "kvinneblader", hva anbefaler dere? :) Som Ciara nevner, liker jeg også Vagabond og National Geographic. Leser også en del franske blader som Le Point og Le Nouvel Observateur. Savner noen lignende norske blader som inneholder spennende reportasjer om kultur, aktuelle saker, geografi osv. Noen tips? Vi Menn har ofte noen interessante artikler, men det er liksom ikke helt tingen det heller.

(Toppløsbilder av bartender Brita (22) fra Moss og Siri (19) fra Stavanger som jobber i klesbutikk, med miniintervju om hva de tenker om sex og gutter, er ikke så altfor spennende akkurat..)

Dere som nevner Elle, er den norske utgaven bra? Og dere som har kjøpt det, hvordan var norske Cosmopolitan?

Kristin S

Gjest Seleena
Skrevet
Så du ønsket et eget kvinneblad, blottet for det som er særegent for kvinner? Blir det et kvinneblad da?

Hva med å lese andre blader?

Særegna ja. Men det er ikkje alle som er like interessert i motemagasin og sexrepotasjer ala dette: "Korleis suge ein mann" eller "kor ha sex om sommaren".

Det står jo det samme i kvar einaste blad. Og det er minst 10 stk av dei!

Eg saknar ei erotisk historie og litt meir laid back stil i blada. Ikkje ei oppskrift på korleis ein skal sjå ut, suge kjærasten eller kor slank ein kan bli av ei gulrot. Kor er humoren blitt av?

Mykje er og bra. Reportasjane er gode!

MEN: Denne månadens repo(r?)tasje om ski og skiguide i Det Nye? Håplaust. Igjen kjem reklamen inn for å fortelle meg korleis eg skal sjå ut i skibakken.

(Ja - eg veit eg kan kjøpe FriFlyt og det gjer eg allerede. Men det var desse dameblada då.)

Angelica: Ja, litt sånn som "Vi menn". Det er så fint å lese eit blad som FHM, det får meg i godt humør, men saknar at det er litt vinkla til oss kvinner. Med bilete av menn, erotiske historier fortalt av kvinner foreks osv.......

Gjest TomKrus
Skrevet
Angelica: Ja' date=' litt sånn som "Vi menn". Det er så fint å lese eit blad som FHM, det får meg i godt humør, men saknar at det er litt vinkla til oss kvinner. Med bilete av menn, erotiske historier fortalt av kvinner foreks osv.......[/quote']

Tips! Send inn et brev til ForHimMagasin og be dem vinkle det litt mer mot dere jenter også ;)

For erotiske historier: Cupido.

For naturopplevelser: Naturopplevelsesblader (leser ikke mye slikt, men finnes sikkert mye)

Poenget er at det finnes mange slike blader du etterspør der ute. Blader som ikke nødvendigvis er rettet mot kjønn, men som er interesessevinklede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...