Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #41 Del Skrevet 2. mars 2005 mannen min fortalte meg en morsom historie fra da hans første sønn var liten, ca 5 år. De var på stedets lille jernbanestasjon, og gutten måtte tisse. doen var i forbindelse med det fulle venterommet, og det er VELDIG lytt der. Pappaen måtte hjelpe gutten på do, også sier gutten veeeldig høyt der inne: Pappa kan ikke du ta frem tissen din slik at jeg får se den, for du får jo se på min! Gjett om han var en smule flau etterpå da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 28. mars 2005 #42 Del Skrevet 28. mars 2005 Har en fin historie fra da min bestemor var ung for rundt 85 år siden. Hun hadde huspost hos en fin familie og det skulle være selskap. Det skulle serveres hummer, noe hun aldri hadde laget før. Bestemor kokte hummeren men da den skiftet farge fra svart til rød, fikk hun full panikk. Hun var sikker på at hun hadde gjort noe galt og hva ville vertskapet si? For å skjule feilen ( som hun trodde hun hadde gjort) fant hun svart skokrem og smurte inn hummeren. Så serverte hun den og det er vel unødvendig å si at det ikke ble helt vellykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 28. mars 2005 #43 Del Skrevet 28. mars 2005 En venninne av moren min fortalte om en episode fra da datteren hennes var liten. Datteren var som små barn stort sett alltid er, veldig glad i å kommentere rare eller uvanlige ting hun så rundt seg. Dette ble gjerne gjort høyt og tydelig. De satt da på bussen en dag og datteren kommenterte både det ene og det andre, blant annet enn stor og tykk mann, og moren sa at sånne ting kunne de heller snakke om når de kom hjem. Da kom det fra barnet: Han tykke mannen må vi snakke om når vi kommer hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 28. mars 2005 #44 Del Skrevet 28. mars 2005 En venninne av moren min fortalte om en episode fra da datteren hennes var liten. Datteren var som små barn stort sett alltid er, veldig glad i å kommentere rare eller uvanlige ting hun så rundt seg. Dette ble gjerne gjort høyt og tydelig. De satt da på bussen en dag og datteren kommenterte både det ene og det andre, blant annet enn stor og tykk mann, og moren sa at sånne ting kunne de heller snakke om når de kom hjem. Da kom det fra barnet: Han tykke mannen må vi snakke om når vi kommer hjem! Svigermor hadde en omtrent lik historie om min mann da han var liten. De hadde også blitt enig om at de skulle vente til de kom hjem før de snakket om rare personer. Så en dag de var på tur og så ei temmelig kraftig dame, pekte gutten og sa fornøyd: Den maskina skal vi prate om når vi kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. mars 2005 #45 Del Skrevet 28. mars 2005 Har en fin historie fra da min bestemor var ung for rundt 85 år siden. Hun hadde huspost hos en fin familie og det skulle være selskap. Det skulle serveres hummer, noe hun aldri hadde laget før. Bestemor kokte hummeren men da den skiftet farge fra svart til rød, fikk hun full panikk. Hun var sikker på at hun hadde gjort noe galt og hva ville vertskapet si? For å skjule feilen ( som hun trodde hun hadde gjort) fant hun svart skokrem og smurte inn hummeren. Så serverte hun den og det er vel unødvendig å si at det ikke ble helt vellykket. Det må ha vært mange dumme jenter i gamle dager, for denne har jeg hørt både fra den ene og den andre kanten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 28. mars 2005 #46 Del Skrevet 28. mars 2005 Tror kanskje at jeg har fortalt denne her før men... jeg satt på bussen gjennom byen sammen med min datter som nettopp hadde fylt to år. Hun var svært snakkesalig og spurte hva alle bygningene var. Jeg forklarte så godt jeg kunne, at det var jernbanestasjonen, det var en butikk osv. Så kom vi til et hotel og min datter lurte på hva det var. Jeg sa at det var et hotel og min datter svarte da: Åja, er det Hotel Cæsar mamma? Flere av de som satt rundt oss begynte å småle, mens jeg ble ganske flau... (hun har ikke sett på hotel cæsar altså, men tydeligvis fått med seg at mamma ser på det av og til..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 28. mars 2005 #47 Del Skrevet 28. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. mars 2005 #48 Del Skrevet 28. mars 2005 Jammen kjære deg, hvorfor så hårsår? Slapp av og tenk litt humoristisk, var det ikke nettop humor du etterlyste i denne tråden da? Noen historier, selv de som er fortalt av og om besteforeldre, er sanne, andre er tatt til seg. Den om hummeren har jeg som nevnt hørt uendelig mange ganger før, og nei, jeg tror ikke veldig mange pusser hummer med skokrem, heller ikke din bestemor. Beklager hvis du føler deg tråkket på tærne, men på et diskusjonsforum må du altså forvente at ikke alle alltid tror det noen forteller nødvendigvis er sant eller selvopplevd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #49 Del Skrevet 28. mars 2005 Jammen kjære deg, hvorfor så hårsår? Slapp av og tenk litt humoristisk, var det ikke nettop humor du etterlyste i denne tråden da? Noen historier, selv de som er fortalt av og om besteforeldre, er sanne, andre er tatt til seg. Den om hummeren har jeg som nevnt hørt uendelig mange ganger før, og nei, jeg tror ikke veldig mange pusser hummer med skokrem, heller ikke din bestemor. Beklager hvis du føler deg tråkket på tærne, men på et diskusjonsforum må du altså forvente at ikke alle alltid tror det noen forteller nødvendigvis er sant eller selvopplevd! Men noen har sikkert gjort det, om det er hannens bestemor eller noen andre. Jeg synes historien var morsom jeg. Unødvendig å kommentere at du ikke tror på historien. Det synes jeg ikke spiller noen rolle, den har underholdningsverdi for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jandia Skrevet 28. mars 2005 #50 Del Skrevet 28. mars 2005 Nå har ikke jeg barn, men for mange år siden satt jeg på toget i Oslo sammen med en mor og to barn. Barna var vel rundt 6 år vil jeg tro. De diskuterte hvem som hadde vært hvor og slikt i verden, sånn type: "Jeg har vært i Usa, - Jeg har vært i Frankriket" osv osv... Prøvde å overgå hverandre, stedene ble mer og mer langtvekkistan, og så sier hun ene: "Jeg har vært i Afrika..." "Åja, (sier den andre) men JEG har vært i nordnorge" (hører med til historien at den andre ikke kom på noe som kunne overgå nordnorge...) Da måtte jeg le høyt, nordlending som jeg er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 28. mars 2005 #51 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg tror at jeg har fortalt historien her før, men jeg tar den igjen: Mannen og jeg skulle ut og barnevakten kom og skulle legge barna. De 2 eldste fikk for anledningen lov å ligge på vårt soverom. Neste morgen kommer eldstemann drassende med en vibrator (funnet i sprekken mellom madrassene) og spør hvad det er. "Et massasjeapparat" sir vi. "Å, jeg spurte barnevakten men det visste hun ikke!" Som om det ikke var pinligt nok da! Noen måneder senere kommer svigermor på ferie. Jeg våkner opp med kink i nakken en dag hvor vi skulle lage mat til 20 bursdagsgjester. Svigermor sir bekymret at jeg burde få noe massasje og da kommer 6-åringen med den gode ide at jeg da bare kan bruke det massasjeapparatet som ligger i sengen min :oops: Mannen min så inn i veggen, jeg stirret ut vinduet, og svigermor begynte å prate om noe annet. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #52 Del Skrevet 28. mars 2005 Vi var samlet rundt middagsbordet, mine barn og mine foreldre da min datter på fem plutselig sa "mamma du ser ut som en julegris". Huff det var litt pinlig. Min datter flirte veldig og min mann måtte forklare henne at slikt er ikke noe morsomt. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 29. mars 2005 #53 Del Skrevet 29. mars 2005 Åh så härliga historier! Min egen son är för liten än för att komma med sådana guldkorn men jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot det. Däremot kan jag berätta om när jag var 12-13 år? och var på husvagnstur med mammas kusin. Vi mötte en bekant som också hade barn med sig. På campingplatsen var det ett badland med vattenrutchkanor och vi lekte där. Efteråt i duschen pekar 5 åringen på mig och säger (högt som alltid) "Vilka stora bröst du har!" :oops: Generad. 12-13 år och mina "stora" bröst är ju bara små knappar runt vårtan... inte ens bröst ännu... ... och hela duschen tittade naturligtvis! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fant Skrevet 29. mars 2005 #54 Del Skrevet 29. mars 2005 Her var det mye morsomt Min datter var to år, hadde nettopp begynt i barnehagen og der hadde hun lært seg at et ord kan ha to betydninger. Dette måtte hun jo teste ut på meg. Jeg satt hjemme og slappet av da datteren min stillte seg, gravalvorlig, opp foran meg og sa: TOSK! Jeg fikk jo sjokk, og det tok meg noen sekunder før jeg fikk summet meg. Når hun da såg at nå skulle jeg irettesette henne, så såg hun på meg med uskyldige, blå øyne, smilte og sa: Det er en fisk det Eller hva med den gangen (fremdeles to år gammel) hun spurte meg: "Mamma, har du flesk?" Så tok hun tak i genseren min, løftet opp, tok tak i magen min og smilte så fornøyd: "Ja, du HAR flesk,du" :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marris75 Skrevet 8. april 2005 #55 Del Skrevet 8. april 2005 Vi skulle døpe vår yngste sønn, og var derfor til samtale i kirken sammen med alle andre som skulle ha dåp. Vi hadde også med oss sønnen vår på 3 år. Vi satt alle helt foran i kirken, og presten skulle til å begynne å snakke. Så det var helt stille i den store kirken. Da kommer vår kjære sønn med en kjemperap! :oops: Og gud jeg ble flau. Det var ikke en rap som han presset frem, men han var rett og slett litt uheldig. Men da skulle det vært et digert hull i bakken. Og det ble ikke så mye bedre i selve dåpen noen dager senere. Før gudstjenesten så gikk vår sønn rundt på kirkegården sammen med sin bestefar, og da hadde han forklart at det var der man blir begravet når man er død. (Han visste ikke hva død var). Så når dåpen begynte så hørte jeg fra bakerste rad min sønn si høyt til sin bestefar. "Kom Bestefar, så går vi. Orker ikke å være her hvor det er så mange døde mennesker!" :oops: :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #56 Del Skrevet 8. april 2005 Lillegull på 1,5 år var med i svømmehallen, og jeg var 7 mnd på vei med nr 2. Vi hadde snakket med Lillegull om babyen i magen til Mamma, og forklart at babyer vokste seg store og sterke inni magen til mammaene. I garderoben etterpå, stod det en eldre, naken dame og skulle bytte til badetøy. Lillegull stabber bort til damen og peker på magen og spør; Baby??? Damen lo og sa nei, men gjett om jeg ble :oops: kjeeemperød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå