Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i blokk / i tillegg i et kollektiv, er det greit at jeg monterer en kommode på en søndag? Er litt banking. Eller er det helt fyfy? Hvor stille er det meningen at man må være på søndager?

Anonymkode: 47dbc...253

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vent til tirsdag

Anonymkode: 7220b...87d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man skal jo kunne leve selv om det er helligdag. Å montere en kommode synes jeg er innafor. Å montere lister på betongvegg synes jeg er uttafor ;) 

Hør med resten av kollektivet. Jeg tviler på at resten av blokka kommer til å høre så mye til bankingen din.

Anonymkode: 9d6f2...85a

• Liker 8
Skrevet

Du kan trygt montere en kommode. Det er mer snakk om utvendig snekring og oppussing i murblokker, samt bruk av bråkete hageutstyr som skal unngås.

• Liker 8
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ja, det kan du.

Skrevet

Jeg ville ikke likt å høre på banking og jobbing på en søndag om jeg kunne unngå det. Jeg gleder meg til den dagen i uka alt er stille og jeg kan sitte i ro med mitt mørbanka legeme å sløve. 

Skrevet

Det høres gammeldags ut at en ikke kan gjøre noe praktisk på søndager. Egentlig skal man ikke spille kort heller..😉 Jeg benytter søndagene til å gjøre en del i hagen siden jeg har fri. Klipper plen og styrer på. Ingen kommentarer fra naboer.

• Liker 2
Gjest Mannemann26
Skrevet

nah. Ring inn syk på jobb på mandag. Sett av en arbeidsdag da. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i blokk / i tillegg i et kollektiv, er det greit at jeg monterer en kommode på en søndag? Er litt banking. Eller er det helt fyfy? Hvor stille er det meningen at man må være på søndager?

I morgen er det ikke en vanlig søndag, men 1. Pinsedag. Så da lar du kommodemonteringen være. Vi andre i huset vil ha hodehvile. 

Anonymkode: 07139...e92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare gjør det. Disse stille tidene/dagene er noe gammeldags tøys. 

Anonymkode: 5a9aa...cb5

• Liker 5
Skrevet

Monter kommoden din med god samvittighet. Men du kan kanskje droppe å gjøre det grytidlig på morgenen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sett den oppå et gulvteppe så dempes lyden litt mot de under.

Anonymkode: ae005...2f9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde montert den oppå ett teppe både for kommoden sin del og de som evt bor under. Om du skal sette noen plugger så er det svært begrenset hvor mye du bråker. Men ikke start kl 07.00 😆

Anonymkode: 999e8...e45

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare gjør det. Disse stille tidene/dagene er noe gammeldags tøys. 

Anonymkode: 5a9aa...cb5

Nå har det vært festing i ett kjør siden 15 mai i vår blokk, så NEI. DET ER ABSOLUTT IKKE AKSEPTABELT MED STØY I MORGEN ELLER MANDAG!

Anonymkode: 1ec63...8f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten, om noen klager på deg opplever du kanskje å bli bedt om å flytte igjen.

Anonymkode: 1ec63...8f0

Skrevet

Like gammeldags som alle andre helligdager. Bare å kutte ut alt. Levninger fra en tid da folk jobbet ræva av seg og ikke bare gikk å klødde seg.

men litt seriøst.. jeg har endel år med hardt fysisk arbeid bak meg og nytter virkelig helligdagsfred. Det er den ene dagen jeg ikke jobber med noe som helst. Hadde naboen begynt med plenklipp eller annet støyende arbeid så hadde jeg sagt ifra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Fortsatt akkurat like vanskelig for meg å vite om det er greit eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Banking er ikke innafor. Det høres som regel veldig godt i en blokk. Den kommoden kan fint vente til tirsdag :)

Anonymkode: 9b26f...83c

Skrevet

Helt greit. 

• Liker 1
Skrevet

§ 3. Helligdagsfred

På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...