AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #1 Skrevet 19. mai 2018 Har en liten hårkrise på gang. Har de siste månedene hatt kronisk elveblest, som mest sannsynlig ikke er allergisk (har tatt tester), men årsakene bak elveblesten er veldig diffuse. Tar antihistaminer, men har fortsatt utbrudd flere ganger om dagen. Har ny legetime i midten av juni der jeg skal spørre om dette, men tenkte å høre her om noen har erfaring med dette. Greia er at jeg ikke har farget håret siden jeg utviklet elveblesten, fordi jeg ikke har turt å gjøre noe med håret som innebærer allergener eller kjemikalier i tilfelle dette kunne alvorlig reaksjon. Jeg har ikke rukket å snakket om dette med legen enda, da fokuset har vært på å finne ut hva som utløser det, noe som ikke er så veldig enkelt. Det virker som det kanskje kan være trykkutløst eller fysikalsk elveblest av klær, svette, temperaturforandringer, stress og enkelte typer grove tekstiler. Nå har jeg derimot masse ettervekst, blass og orangeaktig hårfarge, og har veldig lyst til å farge håret. Går nå stort sett med håret i knute for å skjule det mest mulig, og vil aller helst få farget det, eller aller helst bleket det litt så snart som mulig, men det er en stund til neste legetime. Noen som vet om man kan farge eller bleke hår med kronisk elveblest eller om dette kan være farlig? Har tenkt å snakke med frisør, men vil helst diskutere det med lege også, just in case. Utbruddene mine pleier oftest ikke å være så store, i hvert fall med antihistaminer, og pleier å hovedsaklig oppstå på underarmer, mage, skuldre og knær, særlig der ermer, sømmer eller hals på klær lager trykk/friksjon mot huden eller der klærne strammes inn. Som tidligere nevnt har jeg ikke snakket med lege om dette, og det å ikke farge håret var et valg jeg selv tok fordi jeg ikke har turt å drive med fargebehandling frem til jeg i det minste hadde testet meg for allergi. Anonymkode: 1f8e4...4fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå