Gjest Heidine Skrevet 26. februar 2005 #1 Skrevet 26. februar 2005 Har en mistanke om at folk ikke leser gjennom postene særlig godt nok før de svarer her... I en tråd her står det noe slikt: "Finnes det utseender dere aldri kunne forelske dere i selv om personligheten var perfekt?" Svarene som går igjen er: "Jeg kunne aldri falt for en for tynn/tykk mann" og "Langt hår, bart og skjegg er utelukket" Hvis du hadde truffet en mann med en personlighet som var helt fantastisk og som passer deg perfekt, er det såå nøye at han har langt hår da? Når jeg blir kjent med menn, og det viser seg at personligheten er bra, så blir de automatisk penere utvendig også...
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #2 Skrevet 26. februar 2005 Jeg tror for min egen del at jeg aldri treffer noen med full personlighetsklaff, derfor er det avgjørende for om jeg faller en kombinasjon av utseende (som nok følger noen normer, dog ikke helt avklarte) og personlighet/utstråling. Derfor kunne jeg kanskje svart noe om utseendet, bare. Men jeg har ikke svart på den tråden, da. Ellers enig med deg, har inntrykk av at mange skumleser og ikke prøver å skjønne hva noen andre har sagt... morsomt noen ganger, andre ganger føler man at man snakker til veggen.
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 26. februar 2005 #3 Skrevet 26. februar 2005 Det er et betimelig spørsmål du stiller, Heidine. Jeg er stygt redd at de som svarer slik er så grunne at de ikke er i stand til å se forbi det ytre og finne personligheten i det hele tatt. -Uansett om personligheten har et vakkert skall (statussymbol), et mer normalt, eller for den del mindre vakkert skall. Stakkars...
Gjest Embla s Skrevet 26. februar 2005 #4 Skrevet 26. februar 2005 Det er et betimelig spørsmål du stiller, Heidine. Jeg er stygt redd at de som svarer slik er så grunne at de ikke er i stand til å se forbi det ytre og finne personligheten i det hele tatt. -Uansett om personligheten har et vakkert skall (statussymbol), et mer normalt, eller for den del mindre vakkert skall. Stakkars... Det der syns jeg var direkte tåpelig! Betyr det at du forelsker deg i alle du liker personligheten til? (antar du ikke ser deg selv som grunn...)? Jeg vet om/kjenner mange flotte menn med flott personlighet, som jeg av ulike grunner aldri kunne tenne på og som derfor aldri kan bli annet enn gode venner. Ser ikke at det gjør meg spesielt grunn og stakkarslig?
Ciara Skrevet 27. februar 2005 #5 Skrevet 27. februar 2005 Helt enig med Embla. Så lenge jeg skulle leve sammen med mannen, ha sex med ham etc, så vil faktisk utseendet hans ha en del å si. En mann på 200 kg ville ikke komme på tale med mindre han var villig til å gjøre noe med det. Men jeg krever ikke en perfekt utseende mann heller - det holder at han er helt "normal". De fleste jeg har forelsket meg i, har ikke vært kjekkere enn gjennomsnittet, men de har hatt personligheter jeg falt for. Samboeren jeg har i dag, er nok den eneste av de jeg har vært forelsket i som de fleste vil anse som ganske kjekk. Så nei, utseende har ikke alt å si, men det er ikke helt uviktig heller.
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2005 #6 Skrevet 27. februar 2005 Exen min var et takras men jeg forelsket meg i personligheten hans over tid. Så det går an, ja. (ikke gidd å gi meg pepper for dette her da, han trenger å jekkes ned litt uansett, driver sexpress på mindreårige eller nettopblittårige venninner av meg) jeeejeee
Ciara Skrevet 27. februar 2005 #7 Skrevet 27. februar 2005 Du forelsket deg i personligheten hans trass i at han drev med sexpress?
Gjest mann-33 Skrevet 27. februar 2005 #8 Skrevet 27. februar 2005 Har en mistanke om at folk ikke leser gjennom postene særlig godt nok før de svarer her... I en tråd her står det noe slikt: "Finnes det utseender dere aldri kunne forelske dere i selv om personligheten var perfekt?" Svarene som går igjen er: "Jeg kunne aldri falt for en for tynn/tykk mann" og "Langt hår, bart og skjegg er utelukket" Hvis du hadde truffet en mann med en personlighet som var helt fantastisk og som passer deg perfekt, er det såå nøye at han har langt hår da? Når jeg blir kjent med menn, og det viser seg at personligheten er bra, så blir de automatisk penere utvendig også... Hei Heidine :-) Nå må du ikke bli sur men selv synes jeg det er du selv som feiltolker dette en smule. Du sier: "Finnes det utseender dere aldri kunne forelske dere i selv om personligheten var perfekt?" -og mottar siden svar som: "Jegkunne aldri falt for en for tynn/tykk mann" Det er 2 grunner til at du lurer på dette. 1. Svaret som gis etter ditt spørsmål burde i dine øyne være utfyllende. Altså: "Jeg kunne aldri falt for en for tynn/tykk mann, TIL TROSS FOR at hans personlighet var PERFEKT" 2. Du liker ikke svarene som gis, og mener selv at alle skulle være slik at de ville kunne falle for, for tynne/tykke menn, DERSOM deres personlighet var PERFEKT. Jeg tror ikke dette har noe med 'skummlesning å gjøre' Skummlesning ville i ditt eksempel medføre at du stilte ett spørsmål som: Skulle du kunne falle for en, for tynn/tykk rødhåret mann, dersom hans personlighet var perfekt? Og siden få svar som: "Jeg kunne aldri falle for en med dårlig personlighet dersom han var feit som en geit" :-)
Gjest mann-33 Skrevet 27. februar 2005 #10 Skrevet 27. februar 2005 Godt poeng' date=' mann33![/quote'] ja, jo.. Men jeg mener jo ikke å gjøre verken gode, eller dårlige poeng jeg da. Men jeg er er forferdelig kverulant pirkepetter som gjerne vil at ting skal komme frem i sin sannhet :-) Litt kjenner jeg da meg selv Nei, men i det helligste av sannheter så er dette noe jeg mener kan være noe av det viktigste som finnes. Jeg tror verdenskriger er blitt startet på grunnlag av missforståelser. Dersom jeg fikk bestemme, ville enhver samtale starte med en definisjon av hva man faktisk samtalte om. Herregud! Vi skal være glad det ikke er jeg som styrer verden. Da hadde ikke evulusjonen komme langt på noen milliarder år
Ciara Skrevet 27. februar 2005 #11 Skrevet 27. februar 2005 Hehe! Helt enig med deg. Det er alltid greit å definere kjernen av problemet man diskuterer. Det er overraskende hvor mye av problemer som forsvinner da. Det er vel få som hadde klart å styre verden... Men dersom man jobbet seg gjennom problemer og krangler og uenigheter på en skikkelig måte, kan man jo håpe at det hadde vært færre kriger? Kanskje du burde styrt verden likevel
Gjest mann-33 Skrevet 27. februar 2005 #12 Skrevet 27. februar 2005 Hehe! Helt enig med deg. Det er alltid greit å definere kjernen av problemet man diskuterer. Det er overraskende hvor mye av problemer som forsvinner da. Det er vel få som hadde klart å styre verden... Men dersom man jobbet seg gjennom problemer og krangler og uenigheter på en skikkelig måte, kan man jo håpe at det hadde vært færre kriger? Kanskje du burde styrt verden likevel herre min hatt! Det var godt å høre :-) At du også synes at det ville løse mye om begge parter var enige i hva man debaterte altså :-) Jeg tror jeg er god på mekling. Jeg mener å ha merket det i tilfeller folk begynner å krangle om være seg hva som helst. Enten blandt venner, kjærester eller andre. Jeg tror det er veldig enkelt å være flink til å 'mekle' også. Det handler bare om være åpen for å lytte. Gud hjelpe å mange intetsigende, idiotiske krangler jeg har vært med på i mitt liv. Og du, hva med alle de jentene/kvinnene jeg har hørt i mitt liv si noe i duren av: Han forstår meg ikke. Han forstår ingen verden ting den dusten :-( Er det ikke en tråd som går på noe av dette her inne nå? Om en jente som sente en sms og fortalte at hun var glad i ham, og så 'forstod' han liksom ikke innholdet i den? Jeg mener ofte jeg lever i en missforstått verden :-)
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2005 #13 Skrevet 27. februar 2005 Du forelsket deg i personligheten hans trass i at han drev med sexpress? Hoho skrev litt for kort der ja :D Dette skjedde så klart etter det var slutt og jeg ikke ville være hans pulevenn mer, no more mister nice guy osv. Merkelig at folk blir fysisk styggere når de har oppført seg som drittsekker egentlig
Ciara Skrevet 27. februar 2005 #14 Skrevet 27. februar 2005 Jeg og samboeren min krangler omtrent aldri. Når vi krangler er det stort sett fordi vi har misforstått hverandre. Man har gjerne ikke så veldig mye å krangle om hvis man sier "Jeg føler meg oversett når du...." etc og ikke formulerer alt som anklager. Da går stort sett det meste an å løse, heldigvis Også er det alltid greit å innse når man føler seg misforstått, at man sannsynligvis har en del av skylda selv siden man tydeligvis ikke har forklart seg godt nok... Da skjønner jeg det bedre, Spidey! Helt enig at folk blir mindre tiltrekkende når de er duster. Kanskje særlig hvis de ser ut som takras i utgangspunktet, som du beskriver
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2005 #15 Skrevet 27. februar 2005 Yeppsi, lange svarte hår på skuldrene er ikke min greie, ok ok skal stoppe nå :oops:
Gjest mann-33 Skrevet 27. februar 2005 #16 Skrevet 27. februar 2005 Jeg og samboeren min krangler omtrent aldri. Når vi krangler er det stort sett fordi vi har misforstått hverandre. Man har gjerne ikke så veldig mye å krangle om hvis man sier "Jeg føler meg oversett når du...." etc og ikke formulerer alt som anklager. Da går stort sett det meste an å løse, heldigvis Også er det alltid greit å innse når man føler seg misforstått, at man sannsynligvis har en del av skylda selv siden man tydeligvis ikke har forklart seg godt nok... Da skjønner jeg det bedre, Spidey! Helt enig at folk blir mindre tiltrekkende når de er duster. Kanskje særlig hvis de ser ut som takras i utgangspunktet, som du beskriver Jammenn dette er jo bare SÅ sant! Hvorfor i hule greier vi ikke å leve så enkelt da tro? Jeg vet jeg feiler i det til stadighet Men blir bedre med tiden tror jeg Neste gang jeg besøker denne verden er jeg kansje tilnærmet perfekt :-) haha Og spidy, jeg synes det er dødsynd at hva du sier er så sant som det kan sies! For dette slår sikkert begge veier også. At ikke særlig pene mennesker blir penere dersom de oppfører seg flott. Det er sikkert grunnen til at enhver har våknet fyllesyk en lørdag, snudd seg rundt og sett rett inn i en person man nærmest brøler ut til: Hva i heite huleste gjør du i senga mi!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå