AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #1 Skrevet 19. mai 2018 Hei! Jeg har spart opp fullt i BSU og er samboer med en som har et hus uten lån. Vi ønsker å pusse opp huset, men jeg har lest på DNB sine sider at man ikke kan bruke BSU-penger til oppussing. Likevel kan man bruke BSU på nedbetaling av huslån. Man kan også utvide et boliglån man allerede har for å pusse opp. Det jeg altså lurer på er om samboeren min (og jeg) kan få tatt opp et boliglån på noen måte der jeg kan få brukt BSU-pengene mine? Vet at jeg får tatt ut pengene uansett, men kjedelig å betale tilbake 40 000,- i skattetrekk og 40 000,- i renter.. Anonymkode: 33bfc...c5c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #2 Skrevet 19. mai 2018 Bruk BSU-pengene til å kjøpe deg inn i huset. Husk å ha skikkelige kontrakter. Deretter kan dere ta opp lån til oppussing. Anonymkode: ee124...096 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #3 Skrevet 19. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk BSU-pengene til å kjøpe deg inn i huset. Husk å ha skikkelige kontrakter. Deretter kan dere ta opp lån til oppussing. Anonymkode: ee124...096 TS her. BSU kan ikke brukes til oppussingslån, men vet du om man får tatt opp et boliglån på en bolig uten lån slik at jeg kan nedbetale dette lånet med BSU? Anonymkode: 33bfc...c5c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #4 Skrevet 19. mai 2018 Du tar da ikke å bruke dine penger på å pusse opp et hus som du ikke er medeier i!! Du må først og fremst kjøpe deg inn i huset! Anonymkode: d6696...dcc 12
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #5 Skrevet 19. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. BSU kan ikke brukes til oppussingslån, men vet du om man får tatt opp et boliglån på en bolig uten lån slik at jeg kan nedbetale dette lånet med BSU? Anonymkode: 33bfc...c5c Nei det kan du ikke. Anonymkode: 8d31e...215
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #6 Skrevet 19. mai 2018 Ta en prissjekk på huset. Ta opp lån på 50% av den summen og få 50% eierskap i huset. Disse pengene går jo da til din samboer. Anonymkode: 4dbb1...940
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #7 Skrevet 19. mai 2018 Hvorfor i alle dager skal du bruke dine penger på å pusse opp et hus du ikke eier, og ikke vil få noe igjen for om det blir slutt? Du kan like gjerne kaste de ut av vinduet. Eller gi de til meg da, jeg kan alltids bruke de mer fornuftig, så har du gjort en god gjerning i samme slengen. Nei, seriøst. Bruk pengene på å kjøpe deg inn i huset. Ta opp lån på så mange prosent du vil kjøpe deg inn i huset, også tar dere opp et ekstra lån som dere deler etter samme prosent og pusser opp for. Hvorfor i alle dager skal han få pusset opp huset sitt gratis? Anonymkode: 700d8...f1f 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #8 Skrevet 19. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta en prissjekk på huset. Ta opp lån på 50% av den summen og få 50% eierskap i huset. Disse pengene går jo da til din samboer. Anonymkode: 4dbb1...940 TS her, takk for svar! Tenkte i utgangspunktet å kjøpe meg inn så mange prosent som de pengene jeg bruker på oppussingen tilsvarer. Tror ikke dette huset vil stige særlig i verdi, vi bor en plass der folk flytter fra og det er vanskelig å selge hus. Dersom jeg og samboer hadde gått fra hverandre og jeg eier, la oss si 15%, måtte han ha kjøpt meg ut? Og hvis han ikke hadde hatt råd til dette så måtte han ha solgt huset? Anonymkode: 33bfc...c5c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #9 Skrevet 19. mai 2018 45 minutter siden, AnonymBruker said: TS her, takk for svar! Tenkte i utgangspunktet å kjøpe meg inn så mange prosent som de pengene jeg bruker på oppussingen tilsvarer. Tror ikke dette huset vil stige særlig i verdi, vi bor en plass der folk flytter fra og det er vanskelig å selge hus. Dersom jeg og samboer hadde gått fra hverandre og jeg eier, la oss si 15%, måtte han ha kjøpt meg ut? Og hvis han ikke hadde hatt råd til dette så måtte han ha solgt huset? Anonymkode: 33bfc...c5c Ja. Kjøp deg inn med så mange prosent du kan. Etterpå tar dere opp et lån på boligen for oppussing (som dere da splitter i forhold til hvor mye dere eier, eier du 15% av boligen betaler du 15% av oppussingen) Anonymkode: 311fa...f77 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #10 Skrevet 19. mai 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei det kan du ikke. Anonymkode: 8d31e...215 Har du noen referanse på at det har blitt forbudt? Det har vært en vanlig måte å bruke opp BSU på tidligere. Anonymkode: ce2e8...6ca
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #11 Skrevet 19. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom jeg og samboer hadde gått fra hverandre og jeg eier, la oss si 15%, måtte han ha kjøpt meg ut? Og hvis han ikke hadde hatt råd til dette så måtte han ha solgt huset? Ja Anonymkode: 700d8...f1f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #12 Skrevet 19. mai 2018 TS her, takk for svar! Selv om noen av dem kunne vært formulert hyggeligere, men sånn er det vel på Internett Anonymkode: 33bfc...c5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå