Gå til innhold

Til dere som tar med bilstol til syden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha med bilstolen til minstemann til syden i sommer. Vi skal ha leiebil (fra Avis) og reiseselskapet kunne ikke si med sikkerhet om det er isofix eller ei. Ville dere tatt med bilstol-basen også da? 

Anonymkode: 5e434...8b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, stolen er vel godkjent med belte også? Praktisk å ikke måtte ta med mer enn man må. 

Anonymkode: 53e27...4d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Babysete? Ville ikke tatt med basen da, nei.

Anonymkode: bc431...8d8

AnonymBruker
Skrevet

Igjen en som mener at "syden" er et bestemt sted.....  

Det er ganske stor forskjell fra land til land og fra region til region når det gjelder bilsikkerhet og barnesikring. 

Men hvis TS skal til et spesifikt sted som heter "syden", foreslår jeg at TS sjekker ut de lokale forholdene. Vi kan nemlig ikke vite det. Eller: Kanskje vi vet? Men umulig å vite så lenge vi ikke vet hvor "syden" er. 

Anonymkode: 435b8...cf0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det svakeste punktet på bilstoler? 

Jo, isofix, det viser de fleste tester. Derfor er det anbefalt å alltid bruke bilbelte i tillegg til isifix. Ergo trener du ikke basen. 

Anonymkode: 8479c...742

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen en som mener at "syden" er et bestemt sted.....  

Det er ganske stor forskjell fra land til land og fra region til region når det gjelder bilsikkerhet og barnesikring. 

Men hvis TS skal til et spesifikt sted som heter "syden", foreslår jeg at TS sjekker ut de lokale forholdene. Vi kan nemlig ikke vite det. Eller: Kanskje vi vet? Men umulig å vite så lenge vi ikke vet hvor "syden" er. 

Anonymkode: 435b8...cf0

De «lokale» forholdene har lite å si, når spørsmålet mitt var om vi burde ta med bilstolbasen eller om det holder med bilstolen :) Svar gjerne på spørsmålet mitt - om du kan :) 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De «lokale» forholdene har lite å si, når spørsmålet mitt var om vi burde ta med bilstolbasen eller om det holder med bilstolen :) Svar gjerne på spørsmålet mitt - om du kan :) 

Men det er ganske stor forskjell på å reise til "syden" i Spania, Hellas, Kroatia eller Albania, med tanke på bilparken og tilgangen til godkjente bilstoler, særlig til de minste barna.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, reiseglad skrev:

Men det er ganske stor forskjell på å reise til "syden" i Spania, Hellas, Kroatia eller Albania, med tanke på bilparken og tilgangen til godkjente bilstoler, særlig til de minste barna.

De tar jo med sitt eget, da spiller det ingen rolle med tilgangen til godkjente bilstoler. 

Anonymkode: dcb4f...25e

• Liker 7
Skrevet

Jo, for ts lurte på om hun trengte å ta med basen for isofix-feste. Det har de neppe i Albania, og kanskje heller ikke i Hellas. Derfor er det en ide å vite hvor "syden" er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha med bilstolen til minstemann til syden i sommer. Vi skal ha leiebil (fra Avis) og reiseselskapet kunne ikke si med sikkerhet om det er isofix eller ei. Ville dere tatt med bilstol-basen også da? 

Nei, tar aldri med seter: de er tunge!

Man leier et barnesete på flyplassen.

Anonymkode: c484a...d02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi tok med bare setet. Det er like trygt som beltefestet, men du må sette deg inn i hvordan du fester det med beltene:) 

Anonymkode: fbfc0...cda

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, reiseglad skrev:

Jo, for ts lurte på om hun trengte å ta med basen for isofix-feste. Det har de neppe i Albania, og kanskje heller ikke i Hellas. Derfor er det en ide å vite hvor "syden" er.

Jeg syns det er så praktisk når man faktisk leser HI...

Reiseselskapet kunne ikke gi noe sikkert svar på om det er isofix i leiebilen, så jeg antar (om man da ikke er synsk) at det er umulig for brukerne på KG å vite om det er isofix eller ikke. Det er heller ikke det jeg spør om. Les HI, så slipper jeg å høre antagelser, avsporinger og til slutt brukerdebatt. 

Takk til dere som svarer på om dere valgte å ta med bilstolbasen. Vi kan feste bilstolen med belter, men har alltid trodd at isofix var et tryggere valg. 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker jo at det lureste er å spørre Avis, ikke reiseselsapet. 

Anonymkode: 8c86f...a9f

AnonymBruker
Skrevet

Ville bare tatt med stolen og festet med belter :) isofix er ikke mer trygt, bare enklere :) 

Anonymkode: 8fe4e...ccc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, tar aldri med seter: de er tunge!

Man leier et barnesete på flyplassen.

Anonymkode: c484a...d02

Jeg tar alltid med bilstol. Erfaring er at de man leier er av typen ikke anbefalt.

Anonymkode: 1330c...323

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns det er så praktisk når man faktisk leser HI...

Reiseselskapet kunne ikke gi noe sikkert svar på om det er isofix i leiebilen, så jeg antar (om man da ikke er synsk) at det er umulig for brukerne på KG å vite om det er isofix eller ikke. Det er heller ikke det jeg spør om. Les HI, så slipper jeg å høre antagelser, avsporinger og til slutt brukerdebatt. 

Takk til dere som svarer på om dere valgte å ta med bilstolbasen. Vi kan feste bilstolen med belter, men har alltid trodd at isofix var et tryggere valg. 

TS

Vi tok ikke med basen. Isofix er ikke sikrere enn ikke isofix.

Anonymkode: 1330c...323

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...