Gå til innhold

Fettsuging uten narkose/mikrolipo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaringer med dette, eller andre former for "utradisjonelle" måter å fjerne fett på? Da tenker jeg på standard fettsuging.

Jeg er 26 år, er 160 og veier 78 kg. Kirurgen jeg var hos sa jeg lett kunne trene det bort istedenfor å ta opp masse lån for å fettsuges, så vennligst ikke kom med dette rådet dere også. Jeg har mine gruner til dette, blant annet at jeg har et utrolig lavt energinivå grunnet moderat depresjon siden 10-års alder, PTSD, kraftige angstlidelser og andre ting som sikkert ville blitt bedre med trening, men som jeg rett og slett ikke får til å gjøre. Jeg går til psykolog og har gjort dette i veldig mange år. (Siden 12-13 år omtrent)

Spørsmålet mitt her er vel egentlig om noen har tips til andre måter å fjerne fett på enn den tradisjonelle måten som er vanlig fettsuging!

Takk for seriøse svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En kirurg som ikke anbefaler operasjon! Du trenger ikke tips heller, men å ta i bruk din sunne fornuft. Hvis du ikke vil trene, gjenstår bare å spise mindre, og det vet du.

Anonymkode: cb682...a7c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo at om du fjerner dette fettet så kommer det tilbake med en gang med mindre du plutselig blir kvitt problemene dine og blir mer aktiv.

Anonymkode: 57fa6...8dd

• Liker 1
Skrevet

Hvor vil du fjerne fett? En treningsrockering kan gi deg smalere midje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva skal du gjøre når du legger på deg igjen? 

Anonymkode: 6f0d4...a2c

Skrevet
På 19.5.2018 den 20.20, Hulderen skrev:

Hvor vil du fjerne fett? En treningsrockering kan gi deg smalere midje.

Faktisk prøvd det, var veldig gøy og effektivt. Pga ekstremt underskudd på søvn klarer jeg så vidt reise meg om morgenen :(

Skrevet
På 19.5.2018 den 20.24, AnonymBruker skrev:

Men hva skal du gjøre når du legger på deg igjen? 

Anonymkode: 6f0d4...a2c

Når? Det er jo ikke sikkert jeg gjør det om jeg klarer å få mer energi av å miste "tyngden" jeg har nå.

Skrevet
På 19.5.2018 den 19.49, AnonymBruker skrev:

En kirurg som ikke anbefaler operasjon! Du trenger ikke tips heller, men å ta i bruk din sunne fornuft. Hvis du ikke vil trene, gjenstår bare å spise mindre, og det vet du.

Takk, jeg vet det.. Er så utrolig vanskelig å gjennomføre, men klart å spise riktig i to uker nå så det er en start.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, solsnartsommer said:

Når? Det er jo ikke sikkert jeg gjør det om jeg klarer å få mer energi av å miste "tyngden" jeg har nå.

Du får ikke mer energi av det. 

Om du er så slapp at du ikke klarer reise deg på morgenen vil du ikke mirakuløst bli en energibombe av å fettsuges. 

Vær så snill, hør på kirurgen! 

Anonymkode: d0dcd...07b

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, solsnartsommer skrev:

Faktisk prøvd det, var veldig gøy og effektivt. Pga ekstremt underskudd på søvn klarer jeg så vidt reise meg om morgenen :(

Jeg skjønner ikke helt svaret ditt. Var det rockeringen som gjorde at du fikk dårlig søvn?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Hulderen skrev:

Jeg skjønner ikke helt svaret ditt. Var det rockeringen som gjorde at du fikk dårlig søvn?

Hehe, nei! Ser nå at det var litt rart formulert. Hadde mer energi for mange år siden før jeg ble ordentlig deprimert og sliter ekstremt med søvn. Går konstant på underskudd og legger bare på meg mer og mer, er utrolig slitsomt.

Men rockeringen var veldig bra da jeg var i bedre form!

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mulig å fettsuge seg slank, bare så du er klar over det. Det kan fjerne uønskede fettansamlinger, men ikke slanke deg. Og om du fjerner fett, men fortsetter med like mye mat og inaktivitet, kommer det til å komme tilbake med en gang.

Anonymkode: 539d2...6fb

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, solsnartsommer skrev:

Takk, jeg vet det.. Er så utrolig vanskelig å gjennomføre, men klart å spise riktig i to uker nå så det er en start.

Å spise riktig høres både ambisiøst og vagt ut. I kombinasjon med å se etter "utradisjonelle" slankemetoder, høres det ut som du gjør for mye, samtidig som du ikke har tålmodighet til å gjøre det som trengs. Jeg skrev bare at du måtte spise mindre. Hvorfor er det vanskelig?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig å fettsuge seg slank, bare så du er klar over det. Det kan fjerne uønskede fettansamlinger, men ikke slanke deg. Og om du fjerner fett, men fortsetter med like mye mat og inaktivitet, kommer det til å komme tilbake med en gang.

Ja det er absolutt noe jeg ikke vil og kjemper for å unngå. Spist godteri og dritt hver dag omtrent i flere år, nå har jeg kuttet ut alt det dårlige og spist sunt i to uker. Så håper det vil fortsette. Jeg har selvsagt en plan rundt dette og er fult klar over at man skal ha et godt kosthold etter fettsuging, jeg er student og skjønner at dette er mye penger. Jeg liker ikke å sløse med penger 😜

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å spise riktig høres både ambisiøst og vagt ut. I kombinasjon med å se etter "utradisjonelle" slankemetoder, høres det ut som du gjør for mye, samtidig som du ikke har tålmodighet til å gjøre det som trengs. Jeg skrev bare at du måtte spise mindre. Hvorfor er det vanskelig?

Åja, mindre posjoner etc. tenkte du på? Holder sakte men sikkert å venne meg til det også, og det har gått greit. Har overspist mye på grunn av medisiner som Remeron og Seroquel som har gjort meg bunnløs og sulten som en løve, kuttet ut de for noen måneder siden og har først nå i det siste merket virkningen :)  Går nå fast på Lyrica og Efexor også, usikker på om det påvirker vekt, energi og søvn..

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke bruke mye tid på å trene, viktigste for vektnedgang er å spise mindre. 

Men for å svare på det du spurte om så har jeg tatt smartlipo, heter vel kanskje laserlipo noen steder og. Bare en valium og lokalbedøvelse der, så man er våken under operasjonen. Mindre nedetid enn ved vanlig fettsuging og, gjordet det vel en fredag og tilbake på jobb mandag uten problem. 

Jeg er slank da, var bare en muffintop jeg aldri ble kvitt (da måtte jeg vært undervektig og altfor tynn alle andre steder på kroppen). Fettsuging er for å fjerne et problemområde eller to hos  de som er på en stabil idealvekt, det er ikke en operasjon for vektnedgang. Enhver kirurg vil fortelle deg det.

Anonymkode: 25765...1f4

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig klar over det!:)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke bruke mye tid på å trene, viktigste for vektnedgang er å spise mindre. 

Men for å svare på det du spurte om så har jeg tatt smartlipo, heter vel kanskje laserlipo noen steder og. Bare en valium og lokalbedøvelse der, så man er våken under operasjonen. Mindre nedetid enn ved vanlig fettsuging og, gjordet det vel en fredag og tilbake på jobb mandag uten problem. 

Jeg er slank da, var bare en muffintop jeg aldri ble kvitt (da måtte jeg vært undervektig og altfor tynn alle andre steder på kroppen). Fettsuging er for å fjerne et problemområde eller to hos  de som er på en stabil idealvekt, det er ikke en operasjon for vektnedgang. Enhver kirurg vil fortelle deg det.

Vil ikke ta tradisjonell fettsuging. Jeg ser velproposjonert ut, men litt store lår og hofter enn jeg er vandt til. Har også mye muskler, og ser "muskuløslubben" ut føler jeg selv, så da jeg leste litt om smartlipo ble jeg veldig interessert, spesielt da jeg har en stor redsel for at narkosen ikke skal virke men at jeg ikke klarer å snakke eller noe. Paranoid, jeg vet! 🙂 Smartlipo høres fantastisk ut.

Angående kostholdet har jeg endret det, så tenker jeg at treningen kan komme etter hvert, regner med maten vil tilfriske ting litt om jeg kan si det sånn.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solsnartsommer skrev:

Vil ikke ta tradisjonell fettsuging. Jeg ser velproposjonert ut, men litt store lår og hofter enn jeg er vandt til. Har også mye muskler, og ser "muskuløslubben" ut føler jeg selv, så da jeg leste litt om smartlipo ble jeg veldig interessert, spesielt da jeg har en stor redsel for at narkosen ikke skal virke men at jeg ikke klarer å snakke eller noe. Paranoid, jeg vet! 🙂 Smartlipo høres fantastisk ut.

Angående kostholdet har jeg endret det, så tenker jeg at treningen kan komme etter hvert, regner med maten vil tilfriske ting litt om jeg kan si det sånn.

Er du velproporsjonert så trenger du ikke fettsuging, du trenger bare spise mindre. Du sier du ikke liker å sløse med penger, det vil være sløseri å gå rett på fettsuging uten å først prøve å gå ned gjennom riktig mat og bevege seg litt mer. Har du fått til å fikse kostholdet så har du jo allerede løst det og er på rett vei, det tar bare litt tid :) 

Som sagt så vil ikke en seriøs kirurg anbefale fettsuging/smartlipo uansett når målet ditt bare er generell vektnedgang. Du går ikke noe særlig ned i vekt av det, kanskje et par kilo. Det handler om å forme kroppen, og er den velproporsjonert nå så blir den jo uproposjonert av fettsuging. Med mindre du skal ta hele kroppen, da er du sikkert oppe i 100 000 og det er nok heller ikke en operasjon hvor du kan være våken. Nå er jeg ikke lege eller har sett kroppen din, men jeg tror ikke at fettsuging er et alternativ for deg altså.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du velproporsjonert så trenger du ikke fettsuging, du trenger bare spise mindre. Du sier du ikke liker å sløse med penger, det vil være sløseri å gå rett på fettsuging uten å først prøve å gå ned gjennom riktig mat og bevege seg litt mer. Har du fått til å fikse kostholdet så har du jo allerede løst det og er på rett vei, det tar bare litt tid :) 

Som sagt så vil ikke en seriøs kirurg anbefale fettsuging/smartlipo uansett når målet ditt bare er generell vektnedgang. Du går ikke noe særlig ned i vekt av det, kanskje et par kilo. Det handler om å forme kroppen, og er den velproporsjonert nå så blir den jo uproposjonert av fettsuging. Med mindre du skal ta hele kroppen, da er du sikkert oppe i 100 000 og det er nok heller ikke en operasjon hvor du kan være våken. Nå er jeg ikke lege eller har sett kroppen din, men jeg tror ikke at fettsuging er et alternativ for deg altså.

Takk for et godt svar med veldig gode poeng.. Har tenkt masse på dette selv men er så utålmodig, gått i shorts noen ganger denne sommeren og føler meg elendig fordi jeg har fått så mye fett på innsiden av lårene. Savner den tiden da jeg var slank og følte meg fin i både kjole og shorts, nå føler jeg meg ekkel og til bry, på en måte. Men ja, kosthold og litt mer aktivitet er mye billigere ja! Må virkelig komme meg ut snart 😋

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...