CecilieB Skrevet 26. februar 2005 #1 Del Skrevet 26. februar 2005 Vi skal flytte! Endelig! Leiligheten er forholdsvis gammel, men i ok stand. Vi må imidlertid male litt før vi flytter inn. Det vi trenger hjelp til er: - kjøkkenet - innredningen er i eikelaminat (skal ikke byttes ut, vi leier). Stort vindu, men på skyggesiden, så det er ikke så lyst. Hvilke farger, gardiner osv kan dere tipse om? - gangen - går gjennom hele leiligheten. Ingen vinduer, masse innebygde skap. Tips om lekre farger som virker lyse og delikate. Gjerne tips om innredning, hvordan flikke på gamle møbler og gi meg gjerne linker til noe som inspirerer til deres smak. Vi er spesielt lost på farger. Er ikke helt enige og finner heller ikke gode sider om dette på nett. Fantes det ikke tidligere en side hvor man kunne "skifte" farger på veggene på ulike rom. Lurer på om det var på ifi.no, men nå finner jeg ikke akkurat det igjen. Kom igjen. Gi oss mange innspill og gode idéer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. februar 2005 #2 Del Skrevet 26. februar 2005 Grattis med ny leilighet, Cecilie! På www.jotun.no finner du masse tips og info om farger, og jeg tror også du kan skifte farger på vegger og sånn der inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppefrø Skrevet 26. februar 2005 #3 Del Skrevet 26. februar 2005 Fortell litt mer om stil og utgangspunkt da. Gamle møbler, mener du skikkelig gamle eller sånn "litt gammel og slitne"? Og hvilken stil vil dere ha; moderne, minimalistisk, romantisk, retro eller noe annet? Og hvilke farger har du sans for? Liker du helt lyse rom er lys antikk og egghvit fine farger. Vil du ha lys, men litt mer farge enn de nevnte, er cafe latte fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 26. februar 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 26. februar 2005 Vi har Ikea og bestemors gamle møbler fra 30-40 tallet. Jeg vil gjerne male dem hvite. Gubben vil beise dem enda mørkere enn de er. Han vil ha kritthvite vegger. Jeg kunne tenke meg noe syrlig grønn, blått, grått. Jeg vet ikke. Vet bare at vi ikke er enige, og at han liker å se bilder med ulike stiler og farger for å åpne om sinnet sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2005 #5 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg tror i hvert fall ikke det blir spesielt fint å ha kritthvite vegger og mørke(re) møbler - det blir veldig hardt. Har ingen konkrete råd, men velg heller nyanser av hvitt/grått enn kritthvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. februar 2005 #6 Del Skrevet 26. februar 2005 Hva med hvite vegger og så en fondvegg malt i en av de fargene du vil ha? F.eks en syrlig grønnfarge, det syntes jeg høres stilig ut. Og så kan du ta grønnfargen opp igjen i blomsterpotter, bilder og annet stæsj. Vi har også noen gamle mormor-møbler, og vi har beiset de mørke. (De var mørke opprinnelig også, men trengte å freshes opp litt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå