Gå til innhold

Har bodd i utlandet i to år, foreldrene mine har ikke vært på besøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg bodd i utlandet i to år og foreldrene mine har ikke besøkt meg enda. Det er alltid jeg som ringer de, de ringer aldri meg. Er dette normalt? Jeg bor i Danmark så det er bare en kort flytur unna...

Anonymkode: b9269...982

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er dette merkelig - og langt fra hva mine foreldre ville gjort. Har du invitert dem til å komme? Jeg ville spurt rett ut hvorfor de ikke viste mer interesse. Lykke til 😊

• Liker 2
Skrevet

Kanskje de synes det skummelt å reise? Eller at de synes det er mer naturlig at du reiser " hjem" for å treffe dem, enn at de skal reise "bort". 

Skrevet

Om dette er normalt? Det er i hvert fall normalt at man bare kan spørre sine foreldre hvorfor det er slik, og ikke behøve å gjette på et nettforum.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg flyttet til Danmark hadde nok mamma kommet ofte på besøk. En enda større grunn til å reise til Danmark. :) Er foreldrene dine gamle og utrygg på å reise? 

Anonymkode: 5ea24...316

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er økonomien til foreldrene dine?

Selv om det bare er en kort flytur unna så koster det endel penger. Hvis du i tillegg studerer og bor trangt så må de kanskje også bruke penger på overnatting. 

Datteren vår studerer i England, også en kort flytur fra Norge, men det koster endel når vi besøker henne. 3-4000 for fly til Oslo, deretter kanskje 5-6000 tur/retur Heathrow, deretter endel penger for togbillett. Pluss noen tusen for overnatting (bruker å ta inn på bed&breakfast, så ikke dyre hoteller) 

Besøker henne 2-3 ganger i året, skulle gjerne besøkt henne oftere, men det blir for dyrt.

Anonymkode: 7e861...0db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hva slags relasjon man har til foreldrene. Men tenker at det at de ikke ringer deg er litt sært. Kanskje de bare ønsker at du skal være superselvstendig og uavhengig av dem, og vet du kommer til å ringe dem uansett?

Anonymkode: 1b0f7...9c6

AnonymBruker
Skrevet

Tja, er vanskelig å svare på om det er "normalt" uten å kjenne mer til forholdene.

Søsteren min bor i København med samboer og to barn. Mamma og pappa bor i Oslo. Til tross for dette er ikke mamma og pappa på besøk hos dem mer enn et par ganger i året. De har rett og slett ikke råd til å reise oftere, til tross for at de gjerne skulle sett barnebarna sine mer.

Bare flyreisen kommer jo fort på 3-4000 kr og de må bo på hotell pga at søsteren min og familien ikke har gjesterom. Det koster vanligvis 1500-2000 kr per natt på det hotellet som ligger nærmest der søsteren min og familien bor, så det går gjerne 8-10000 kr i reise og opphold for en langhelg. Så har man andre utgifter i tillegg; måltider ute, ta med barna i Tivoli e.l. etc. Pengene får fort bein å gå på. 

Anonymkode: d7934...bba

• Liker 1
Skrevet

Ja, det syntes jeg er merkelig.nå gir du jo ingen andre opplysninger om hvor de bor ( Finnmark- Danmark er jo et stykke, hvordan økonomien deres er eller om de har noe spesielt som hindrer de i å reise, men sånn uten å spekulere i dette, syntes jeg det er litt rart...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det normalt. Foreldrene mine har ikke de beste økonomien og de liker ikke fly eller reise på ukjente flyplasser med tidspress og kaos

Anonymkode: a0bb3...924

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, er vanskelig å svare på om det er "normalt" uten å kjenne mer til forholdene.

Søsteren min bor i København med samboer og to barn. Mamma og pappa bor i Oslo. Til tross for dette er ikke mamma og pappa på besøk hos dem mer enn et par ganger i året. De har rett og slett ikke råd til å reise oftere, til tross for at de gjerne skulle sett barnebarna sine mer.

Bare flyreisen kommer jo fort på 3-4000 kr og de må bo på hotell pga at søsteren min og familien ikke har gjesterom. Det koster vanligvis 1500-2000 kr per natt på det hotellet som ligger nærmest der søsteren min og familien bor, så det går gjerne 8-10000 kr i reise og opphold for en langhelg. Så har man andre utgifter i tillegg; måltider ute, ta med barna i Tivoli e.l. etc. Pengene får fort bein å gå på. 

Anonymkode: d7934...bba

Hvorfor må man ta fly? Det finnes mange andre billigere reisemåter. For eksempel dfds eller kjøre over brua fra Sverige. 

Anonymkode: ac744...192

Gjest chisandra
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg bodd i utlandet i to år og foreldrene mine har ikke besøkt meg enda. Det er alltid jeg som ringer de, de ringer aldri meg. Er dette normalt? Jeg bor i Danmark så det er bare en kort flytur unna...

Anonymkode: b9269...982

Helt umulig å svare på med den lille infoen du gir.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må man ta fly? Det finnes mange andre billigere reisemåter. For eksempel dfds eller kjøre over brua fra Sverige. 

Anonymkode: ac744...192

Hvis man bor i Oslo og omegn ja. Men så har du de som bor langt unna Oslo og har en dagsreise foran seg i bil før man kan ta dfds eller kjøre via Sverige. Og da spiller tiden inn. På ei helg så rekker man knapt møte familien hvis hele helgen går med til reise, så da må man ta fri fra jobb for å få ei langhelg. For yrkesaktive med en 8-16 jobb mandag-fredag så er det begrenset hvor hyppig man kan ta fri. 

Bor man f.eks i Finnmark og skal kjøre til Oslo så trenger man ei overnatting på bilturen. 

Anonymkode: 7e861...0db

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor 4 timer med bil, unna foreldrene mine. Det har jeg gjort i femten år. De har vært her to ganger.  I bryllup og dåp.  De har veldig god økonomi. Men de hater å reise.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...