AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #1 Skrevet 19. mai 2018 Hei. Jeg er så fortvilt. Vekta bare går oppover å oppover. Og det er kun pga kosthold og latskap. Jeg klarer ikkje holde eg god rutine så lenge at det faktisk blir en rutine. Er alt for glad i mat. Er det noen enkle grep jeg kan ta for å snu denne dårlige trenden min? Vil dette være et ok kosthold: Frokost: Havregrøt med bær el lignende og kanel (ikke sukker) laget på vann ikke melk. Lunsj: 3 havreknekkebrød med pålegg (feks leverpostei, hvitost, makrell i tomat, osv) Middag: En porsjon. Mye grønnsaker Kvelds: spiser ikke kvelds så ofte. Men om jeg er sulten samme som lunsj. Er dette for mye? For lite? Jeg er kvinne, 32 år, 170 cm å 107 kg Jeg har ikke eb aktiv jobb, så jeg prøver å ha 10000 skritt pr dag via tur el treningssenter. Jeg trenger sårt hjelp... Takk Anonymkode: 6f1d8...58c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #2 Skrevet 19. mai 2018 Jeg skal også ned noen kilo, og har latt meg inspirere av et familiemedlem som allerede har gått ned mye etter påske. Hennes tips var supper og knekkebrød. Vanlige Toro supper, så ikke avansert. Helst de med minst kalorier, som grønnsakssuppe, men variere litt. Nå er min meny: Frokost: kaffe laget på melk, men kunstig dukker Lunsj: En stor kopp suppe Middag: rent kjøtt med salat eller suppe Kvelds: to knekkebrød eller suppe Hun spiser bare suppe til middag hver dag, og går ned litt kjappere enn meg, men jeg har sålangt gått ned 1,5 kg uken jeg og, og er fornøyd med det. Menyen du skriver ser også ok ut. Anonymkode: 16bb3...16a
Pringle Skrevet 19. mai 2018 #4 Skrevet 19. mai 2018 (endret) Det finnes nok ingen enkle effektive grep i form av tips og råd og oppskrifter. Det du må gjøre, er å snu opp ned på alt - hvordan du tenker og føler om mat, kropp, vekt, verden og deg selv. Du kan spise hva du vil, men ikke i ubegrensede mengder. Et godt kosthold er variert, ikke begrenset til enkelte matvarer. Du trenger å utfordre deg selv, men ikke presse deg så hardt at du sprekker. Du skal ikke sulte deg, men du må tåle å ikke spise hele tiden. Et godt kosthold gir deg så mye du trenger av alt, og ikke for mye av noe, i form av mat du liker. Passer din eksempelmeny inn i de kriteriene? Det er passe mye hvis du går ned ca en kilo per uke. Du kan regne ut hvor mange kalorier du trenger per dag for å holde vekta di, her: http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ og så trekker du fra 1000 kcal hver dag, da går du ned 1 kg per uke. Men hvis du skal telle kalorier, må du gjøre det ordentlig - bruk Myfitnesspal eller lignende, og en elektronisk kjøkkenvekt, og vær ærlig og tålmodig Endret 19. mai 2018 av Pringle 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå