Gå til innhold

Alpha fucks Beta bucks.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hørt om dette? Tror dere det stemmer?

Anonymkode: b3296...db9

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det? Hva er det med alle disse latterlige begrepene folk bruker for å konstruere kategorier?

Anonymkode: bf9f4...268

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det? Hva er det med alle disse latterlige begrepene folk bruker for å konstruere kategorier?

Ikke «folk», men mannlige tapere som har konstruert sin egen latterlige virkelighet fordi de ikke gidder å ta ansvar for eget liv.

Anonymkode: 696d2...873

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kunne muligens hatt en mening om jeg hadde skjønt meningen.

Anonymkode: 4a36b...7ec

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Latterlig begrep, ja. Og det dekker heldigvis kun et mindretall kvinner. Det bygger visst på det at kvinner møter Alpha’er på sexmarkedet, men klarer ikke å få disse inn i forhold, så de ender opp med en Beta som gir disse kvinnene mye tid, energi og penger, men får lite tilbake. Og så går kvinnen bak ryggen til Beta’en og koser seg videre med Alpha’er. Tror det kalles «pose og sekk» her hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Så utro kvinner? Selvsagt finnes de, det er da ikke noe nytt. 

Så er det å klare å ha to tanker i hodet på en gang og innse at noens kvinner holdninger og atferdsmønstre ikke betyr at det er en gjeldende trend hos kvinner flest. Det er disse begrepsrytterne sliter. Men man føler seg vel bedre i sin lille bitre hule om man kan konstruere opp sånt tøys.

Skrevet

Tull. 

Hva tror du at en Alpha er ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke «folk», men mannlige tapere som har konstruert sin egen latterlige virkelighet fordi de ikke gidder å ta ansvar for eget liv.

Anonymkode: 696d2...873

Haha akuratt dette ^

Anonymkode: 901f7...e05

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er vel et sånt Incel-uttrykk antar jeg.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/7lw6Vw/Disse-mennene-ser-pa-seg-selv-som-uattraktive_-ensomme-og-mener-seg-fratatt-retten-til-sex?gclid=EAIaIQobChMIzYjAoc2T2wIVyasYCh0Ctw2rEAAYASAAEgJGzvD_BwE

Nei, det stemmer ikke at kvinner bare vil ha sex med "alfa"-menn. Kvinner ønsker seg en mann som har noe å gi, som ser henne som menneske, som lytter og forstår og viser henne respekt. Med litt empati, omtanke og selvtillit kommer du langt. En holdning om at kvinner skylder deg sex eller forhold vil kvinner merke fort, og da vil de holde seg unna deg. Det er ingen som skylder deg sex eller forhold, det er heller ikke noe du fortjener uten videre. Du må rett og slett gjøre deg fortjent til det.

Jeg har inntrykk av at mange menn med sånn holdninger har gått glipp av at kvinner også er *mennesker*! Kvinner er ikke en ting man skal skaffe seg! Kvinner er jo faktisk over halvparten av verdens befolkning, så rart å putte alle kvinner i en kategori. 

Endret av Sidsel
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Sidsel skrev:

Det er vel et sånt Incel-uttrykk antar jeg.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/7lw6Vw/Disse-mennene-ser-pa-seg-selv-som-uattraktive_-ensomme-og-mener-seg-fratatt-retten-til-sex?gclid=EAIaIQobChMIzYjAoc2T2wIVyasYCh0Ctw2rEAAYASAAEgJGzvD_BwE

Nei, det stemmer ikke at kvinner bare vil ha sex med "alfa"-menn. Kvinner ønsker seg en mann som har noe å gi, som ser henne som menneske, som lytter og forstår og viser henne respekt. Med litt empati, omtanke og selvtillit kommer du langt. En holdning om at kvinner skylder deg sex eller forhold vil kvinner merke fort, og da vil de holde seg unna deg. Det er ingen som skylder deg sex eller forhold, det er heller ikke noe du fortjener uten videre. Du må rett og slett gjøre deg fortjent til det.

Jeg har inntrykk av at mange menn med sånn holdninger har gått glipp av at kvinner også er *mennesker*! Kvinner er ikke en ting man skal skaffe seg! Kvinner er jo faktisk over halvparten av verdens befolkning, så rart å putte alle kvinner i en kategori. 

Med penger og status?

Alt det du sa om vise empati, omtanke osv er bare for senere i livet når damen vil slå seg til ro sant?  Eller tar jeg feil?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med penger og status?

Alt det du sa om vise empati, omtanke osv er bare for senere i livet når damen vil slå seg til ro sant?  Eller tar jeg feil?

Du tar feil. 

Penger og status er IKKE viktig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med penger og status?

Altså, det jeg sa, som står etter kommaet, er at noen ser henne og respekterer henne. Kvinner, som menn, er forskjellige. Noen ønsker nok også penger og status, andre ser etter andre ting. Kvinner som ønsker å slå seg til ro ønsker så klart en mann med trygg, fast jobb, så de ikke risikerer å måtte forsørge både mann og barn. Så penger og status spiller på en måte inn her.

Men uansett om vi snakker om en sexpartner for en natt, eller en ektemann for livet, og uansett hva den aktuelle kvinnen ønsker seg, om det er status og penger, eller omtanke og støtte, så er poenget mitt det samme! Du har ikke automatisk fortjent det! Du har ingen rett på å få en kvinne! En kjæreste, en sexpartner, en kone, mor til dine barn er også et menneske! Du har ikke rett på å få kroppen eller tiden eller kjærligheten til et annet menneske. Du er nødt for å gi noe, være noen for henne, du er nødt for å gjøre deg fortjent!

En kvinne har sitt eget liv, er sin egen person, og hun står fritt til å velge en mann, eller velge bort en mann, etter sine egne preferanser og kriterier. Det er et rent personlig valg som er opp til enhver kvinne. Akkurat som det er det for menn.

Endret av Sidsel
  • Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet
1 time siden, SlemUlv skrev:

Du tar feil. 

Penger og status er IKKE viktig. 

Ikke for deg. Og det er bra. Men for veldig veldig mange ER det viktig. Sånn er livet. Mange kvinner søker trygghet hos en mann. At han har mye penger og god og høy status hos de rundt seg, forsikrer henne om at han kan gi henne den tryggheten. Det er en del av vårt DNA. For å sikre artens eksistens. Lenge før vi fikk teknologi, frihet for begge kjønn og et sivilisert samfunn som idag, måtte mannen jakte mat fordi han var den fysisk sterke. Kvinnen fødte barn og levde for å beskytte dem. Jeg skriver ikke dette for å disse kvinner. Dette er bare fakta. Enten vi liker det eller ikke.

Kjønnstereotypene eksisterer i aller høyeste grad. Dette har ingenting med at jeg som skriver om det liksom skal være en bitter ensom mann som bare misunner disse såkaldte alfahannene. Tvert imot! Jeg ser det argumente stadig dukker opp fra kvinner som prøver desperat å bortforklare partnervalgene sine. Jeg har sett mange av de mannfolke med egne øyne. Det fine med disse alfahannene er at de ofte tiltrekker seg de dummeste damene. Veldig bra for oss som aldri har vært opptatt av å pule flest mulig damer, men heller finne oss EN bra partner. De damene som faller for det ytre og det overfladiske søker ofte samme type partner.. De som etterhvert går lei den dominerende gubben og til slutt havner i ekteskap med den rolige, litt mindre pene livsnyteren. Hvitt stakittgjerde og garasje. Dette er selvsagt karikatur på disse kjønnsmønsterne, men den grove basisen er så absolutt eksisterende.

Det er absolutt ikke noe galt i dette. Det vi blir tiltrukket av kan vi ikke noe for. Jeg syntes bare det er så patetisk når folk prøver å bortforklare realitetene når de er helt åpenbare for alle som observerer mennesker istede for å bare være opptatt med hva en selv føler.

AnonymBruker
Skrevet

Har levd i snart 50 år å har til gode å møte en alfa. Har møtt menn med et sinnsykt, nesten dyrisk drag på damene. Har de noe form for naturlig  lederskap blant andre mannfolk, nei. Klart det ga litt status i tenårene og tidlig 20-årene, men ikke dominans.

Forøvrig motbeviste biologen som myntet alfabegrepet, om ulveflokker, seg selv et par år etter at han myntet begrepet. 

Anonymkode: 8a5f9...458

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har levd i snart 50 år å har til gode å møte en alfa. Har møtt menn med et sinnsykt, nesten dyrisk drag på damene. Har de noe form for naturlig  lederskap blant andre mannfolk, nei. Klart det ga litt status i tenårene og tidlig 20-årene, men ikke dominans.

Forøvrig motbeviste biologen som myntet alfabegrepet, om ulveflokker, seg selv et par år etter at han myntet begrepet. 

Anonymkode: 8a5f9...458

Stemmer det! Ts bør lese seg opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Sphere skrev:

Latterlig begrep, ja. Og det dekker heldigvis kun et mindretall kvinner. Det bygger visst på det at kvinner møter Alpha’er på sexmarkedet, men klarer ikke å få disse inn i forhold, så de ender opp med en Beta som gir disse kvinnene mye tid, energi og penger, men får lite tilbake. Og så går kvinnen bak ryggen til Beta’en og koser seg videre med Alpha’er. Tror det kalles «pose og sekk» her hjemme.

Noe overdrevet, men absolutt et poeng her. Ikke noe nytt, kjenner det godt igjen fra min egen ungdomstid på 80-90 tallet.                       Opptatte damer som vil ha litt forbudt "action" med yngre villhingster er ikke noe nåtidsfenomen, bare mer skjult før i tiden.     Har foregått helt fra gamle Rom, da rikmannsfruene betalte vokterne i Colluseum for å kose seg litt med gladiatorene.                             Ja, sikkert før den tid også.

Anonymkode: 432fb...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...