begripselse Skrevet 19. mai 2018 #1 Del Skrevet 19. mai 2018 Jeg har en nabo i samme gang som ALLTID legger søppelposene i gangen. Dette: Lukter Bryter mot regler for felles gang Har pågått i flere måneder. Når jeg nevnte denne frustrasjonen til en annen i samme etasje fikk jeg vite at denne damen mest sannsynlig ikke er i stand til å gå ut av leiligheten, men det svarer ikke på hvordan hun tak i mat. Noen ganger så tar jeg med søppelet ned om jeg har mulighet, men dette er svært frustrerende da dette blir fort en jobb man aldri har takket ja til. Andre ganger står denne damen tilogmed på døren og spør om man kan bære ned søppelet for henne. Jeg synes synd på henne, men nå begynner denne oppførselen å bli uholdbar. Jeg vurderer å sende inn en formell klage og/eller bekymringsmelding. Hva burde jeg gjøre? Om noen skulle lure: Nei, hun kildesorterer ikke. Og ja, jeg synes ikke noe om dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #2 Del Skrevet 19. mai 2018 Mat kan man få levert på døren dersom hun ikke har helse til å gå ut med søppelet, ville jeg ikke hengt meg opp i det. Tipper hun ikke spør om hjelp bare fordi hun er lat. Det blir vel tømt på en eller annen måte, siden det ikke har hopet seg opp en hel haug der over måneder går jeg ut fra? Anonymkode: a3bfb...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #3 Del Skrevet 19. mai 2018 Snakk litt med denne damen, og spør om stoda. Er hun for dårlig til beins til å kunne kaste søpla selv, har hun sannsynligvis hjelp fra kommunen til litt diverse. Hjemmetjenesten bør også kunne sørge for at søpla blir kastet (eventuelt pass opp de fra hjemmetjenesten og snakk med dem om problemet). Demente mennesker klarer ikke å kildesortere. Det er bedre at alt går i "restavfall" enn at det blir fullt av matrester i de blå posene for plast etc. Anonymkode: ec3f7...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #4 Del Skrevet 19. mai 2018 Det gir du beskjed til styret om. Søppel skal ikke settes i gangen uansett hvor syk man er. Anonymkode: 7b3fd...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #5 Del Skrevet 21. mai 2018 Hvis det er en eldre dame som er dårlig til bens, ville jeg kanskje tatt en prat med de andre naboene som går forbi døra og blitt enige om å samarbeide om å hjelpe til. Samtidig ville jeg enten snakket med henne og hørt om hun får den hjelpen hun trenger fra kommunen, evnt ringt kommunen og tipset om at hun trenger hjelp til dette. At hun ikke kildesorterer får du la gå, det er vanskelig for endel eldre å venne seg til. Dersom ingenting av dette hjelper, ville jeg spurt om hun kunne oppbevare posene på sin egen side av døra. Anonymkode: 8b1e7...912 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå