Gå til innhold

Erstatning fra både forsikringsselskap og flyselskap for den tiden bagasjen var borte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For kort tid siden dro jeg på ferie. Ved ankomsten på flyplassen kom ikke kofferten min, og jeg fikk raskt beskjed av flyselskapet om at den var igjen i Norge. Den ble meldt savnet med en gang.

Jeg meldte ifra til mitt forsikringsselskap som sa jeg fikk dekket nødvendige utgifter for klær og toalettsaker innenfor rimelige grenser.

Jeg ringte til flyselskapet flere ganger og purret da ingen ting skjedde, og de sa til meg at jeg måtte høre med mitt forsikringsselskap om de dekker noe. Det bekreftet jeg overfor flyselskapet. Poenget mitt var at jeg ville ha en bekreftelse om at noen jobbet for å frakte kofferten til meg.

På dag tre da jeg ringte og purret sa flyselskapet at de dekket nødvendige utgifter. Kofferten kom til meg tre dager etterpå.

Så til poenget🙈 Er det vanlig at både forsikringselskap OG flyselskap dekker nødvendige utgifter? Jeg har fått refundert av forsikringselskapet nå, og fikk for noen dager siden mail av flyselskapet med skjema jeg kan fylle ut.

Anonymkode: b79b1...421

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer du egentlig på om du kan få de samme utgiftene dekket to ganger?

Anonymkode: a8cbd...522

Skrevet

Du skal selvsagt ha erstatning kun en gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvis du får erstatning fra begge kan du mistenkes for forsikringssvindel. 

Anonymkode: 41a5d...522

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får erstatning fra flyselskapet, så er det normalt en klausul i de fleste reiseforsikringer om at utgifter som dekkes av andre parter du er kunde hos på en reise (som f. eks. hotell, flyselskap, reiseselskap/turoperatør eller lignende) ikke vil dekkes av forsikringsselskapet. For å være sikker på hva som gjelder for deg må du derfor lese betingelsene i forsikringsdokumentet ditt og/eller spørre forsikringsselskapet. 

Anonymkode: 78960...1f0

AnonymBruker
Skrevet

TS, fløy du charter eller rutefly? 

Anonymkode: 937bd...4fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...