AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #1 Skrevet 19. mai 2018 Dette er mitt inntrykk etter å ha vært stefar for ei jente fra hun var 6 - 11 år. Det er ikke det at moren ikke gir barnet opplæring, men at barnet nekter/gir f. i hva moren sier/gjør. Det gjelder ikke bare henne selvsagt ,min niese på snart 4 er også lite lærevillig. Føler at de neste generasjonene blir selvopptatte og uten oppdragelse. De kommer til å få sjokk når de snart blir voksne og ikke er klar for selve livet på jobb og familie hvis de får det. Jeg hadde stor respekt for de eldre da jeg vokste opp,hørte på mine foreldre stort sett og fikk mye kunnskap fra mine besteforeldre. Nå til dags tar ikke barn hensyn til hverken foreldre eller besteforeldre og kjører sitt eget løp med store konsekvenser etterpå. Dette gjelder ikke alle barn selvsagt ,men synes det begynner bli flere og flere barn som tror de vet best. Noen som føler det samme? Anonymkode: bda8e...936 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #2 Skrevet 19. mai 2018 Da bør man se på om foreldrene kun driver med trussler og ingen konsekvenser. Hjelpet ikke å prøve og oppdra et barn med å si: Nå oppfører du deg skikkelig, ellers drar vi hjem ( fr x mas og grining i butikk) og ikke dra hjem når barnet enda fortsetter. Skal særdeles få ganger til før barnet forstår oppførselen deres får konsekvenser. Foreldre som feiler i slike tilfeller. Og veldig synd på barna som blir sett på som ufordraglige og uspislige av andre voksne i barnehage/skole. Anonymkode: 5111b...1eb 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #4 Skrevet 19. mai 2018 Tror man til alle tider har sagt «unger nå til dags».. alt var bedre før, alltid Anonymkode: 6af48...09d 8
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. mai 2018 #5 Skrevet 19. mai 2018 Grunnen er curlingforeldre generasjonen.
kvinneguide Skrevet 19. mai 2018 #6 Skrevet 19. mai 2018 Fordi forelrene ikke vil sette grenser og følge opp? 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #7 Skrevet 19. mai 2018 Nå har jeg oppdratt mine 2 barn godt, og de er ikke sånn. De respekterer voksne, og er svært glad i besteforeldrene sine, og behandler de, og generelt andre mennesker med stor respekt. Ser jo blant vennene til barna mine og, at de som oppfører seg dårligst er de uten oppdragelse, men flertallet oppfører seg bra. Ene barnet mitt er 17 år, og hennes venner er da alltid høflige og hyggelige mot meg. Anonymkode: 25893...7f6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #8 Skrevet 19. mai 2018 Da JEG var barn, da var alt så mye bedre! Anonymkode: 63608...804 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #9 Skrevet 19. mai 2018 Hvor gammel er du da? Jeg er 40 og både jeg, søsken og venner kunne være frekke og nektet å gjøre som foreldrene våre sa. Det er ikke noe nytt og nok heller du som har en selektiv hukommelse. Anonymkode: f827d...d26 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #10 Skrevet 19. mai 2018 Hahah, det samme sa den eldre generasjonen når du var barn De som er unge nå er faktisk de mest "snille og ordentlige", forskning viser at de røyker mindre, drikker mindre, bruker mer tid på skolearbeid og er mindre kriminelle enn de forrige generasjonene. Anonymkode: 26fea...3d6 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #11 Skrevet 19. mai 2018 «Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus, har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker, prater når de egentlig burde arbeide, motsier foreldrene sine og tyranniserer sine lærere" - Sokrates Anonymkode: 26fea...3d6 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #12 Skrevet 19. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: «Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus, har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker, prater når de egentlig burde arbeide, motsier foreldrene sine og tyranniserer sine lærere" - Sokrates Anonymkode: 26fea...3d6 Det er et fake sitat Anonymkode: ba034...4df 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #13 Skrevet 19. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er mitt inntrykk etter å ha vært stefar for ei jente fra hun var 6 - 11 år. Det er ikke det at moren ikke gir barnet opplæring, men at barnet nekter/gir f. i hva moren sier/gjør. Det gjelder ikke bare henne selvsagt ,min niese på snart 4 er også lite lærevillig. Føler at de neste generasjonene blir selvopptatte og uten oppdragelse. De kommer til å få sjokk når de snart blir voksne og ikke er klar for selve livet på jobb og familie hvis de får det. Jeg hadde stor respekt for de eldre da jeg vokste opp,hørte på mine foreldre stort sett og fikk mye kunnskap fra mine besteforeldre. Nå til dags tar ikke barn hensyn til hverken foreldre eller besteforeldre og kjører sitt eget løp med store konsekvenser etterpå. Dette gjelder ikke alle barn selvsagt ,men synes det begynner bli flere og flere barn som tror de vet best. Noen som føler det samme? Anonymkode: bda8e...936 Kan du si litt mer konkret hva du tenker på, situasjoner ol. Vet ikke hvor gammel du er, men generasjonene forandrer seg jo noe, samtidig klager vel de eldre alltid på de yngre😉 Jeg tenker at i utgangspunktet sitter ansvaret, og veldig ofte også problemene hos foreldrene selv. Møte barnet i følelsen er utrolig viktig, det viser respekt, men betyr ikke at barnet bestemmer. Anonymkode: 5798e...3d9 1
Kalevala Skrevet 19. mai 2018 #14 Skrevet 19. mai 2018 Mitt inntrykk er ikke slik. Alle statistikker viser også at dagens barn og ungdom er mer lovlydige enn tidligere generasjoner. Jeg har egne barn, og er i tillegg bonusmor til to. Det fører med seg at jeg også kjenner en god del barn og tenåringer i omgangskretsene til disse fire. 3
Sillyline Skrevet 19. mai 2018 #15 Skrevet 19. mai 2018 Det var nok ikke bedre i tidligere generasjoner. Forskjellen er at da drev man med fysisk avstraffelse og uthenging, slikt skal ikke skje i dag. At barn er sta og tester grenser er en del av det å vokse opp og bli selvstendig. 2
heipådegsann Skrevet 19. mai 2018 #16 Skrevet 19. mai 2018 Ei av de eldre damene i familien min (født på slutten av 20-tallet) fortalte om en gang hun og faren sto i fjøset. Plutselig hadde den ene kua bæsja utover hele arma til faren. Hun turte ikke le, fordi hun hadde en såpass stor respekt for faren at hun aldri kunne funnet på å le av han. Hun kunne videre fortelle at hun motsa han heller ikke når han sa noe selv om hun var helt uenig. Men på slutten av fortellingen konkluderte hun med at hun valgte å oppdra barna sine helt annerledes, fordi hun heller ønsket barn som var litt trassige enn barn som var redd henne. Måten man viser respekt for foreldrene sine på har nok helt sikkert endret seg med tiden. Jeg ville nok selv ledd så tårene trillet hvis det samme hadde skjedd med min far i fjøset, han hadde sikkert bannet litt før han hadde ledd med. Men forskning viser jo faktisk at dagens unge er de mest lovlydige og pliktoppfyllende på mange generasjoner. Så så ille kan de jo ikke være 2
VoodooChild Skrevet 19. mai 2018 #17 Skrevet 19. mai 2018 Så merkelig å tro at denne oppførselen er helt uavhengig av foreldrene. Barn starter helt "blank", foruten egen personlighet er vel mesteparten av oppførsel preget av foreldre/oppdragelse. Barn idag er ikke genetisk programmert til å være mer uoppdragen enn barn for 40 år siden. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #18 Skrevet 19. mai 2018 Har helt klart endret seg, og verre blir det. Anonymkode: 4623d...79b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #19 Skrevet 19. mai 2018 Norske barn er noen frekke drittunger uten respekt. Merker stor forskjell på de, og de som går på den franske skolen for å si det sånn! Franske barn har folkeskikk og respekt for voksne, i Frankrike får man smekk om man ikke oppfører seg. Burde vært sånn i Norge og. Men neida, norske barn får lov å si ting som "fløtt deg di hore" til voksne på t-banen, det er helt ok! Er en grunn til at jeg virkelig ikke liker barn for å si det sånn. Anonymkode: f42fd...245 2
VoodooChild Skrevet 19. mai 2018 #20 Skrevet 19. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Norske barn er noen frekke drittunger uten respekt. Merker stor forskjell på de, og de som går på den franske skolen for å si det sånn! Franske barn har folkeskikk og respekt for voksne, i Frankrike får man smekk om man ikke oppfører seg. Burde vært sånn i Norge og. Men neida, norske barn får lov å si ting som "fløtt deg di hore" til voksne på t-banen, det er helt ok! Er en grunn til at jeg virkelig ikke liker barn for å si det sånn. Anonymkode: f42fd...245 Dårlig oppdragelse kalles det. Ikke legg skylda utelukkende på barna. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå