Junebug Skrevet 26. februar 2005 #1 Del Skrevet 26. februar 2005 I løpet av svangerskapet har jeg gått ca annenhver gang til jordmor på helsestasjonen og fastlege. Jeg er veldig fornøyd med både fastlegen min og jordmoren. Men problemet med helsestasjonen er at det er vanskelig å komme fram på telefonen, de gangene jeg kommer fram på telefonen får jeg i ni av ti tilfeller ikke bestilt time fordi dataen er nede (dette skjer også når jeg bestiller ny time etter å ha vært hos jordmor), det er vanskeligere for meg å komme meg til helsestasjonen med kollektivtrafikk (har ikke bil). Dette høres kanskje ikke ut som store problemer, men det har ført tll at jeg er blitt litt oppgitt over hele helsestasjonen. Det jeg lurer på er om jeg må ta alle kontroller med barnet hos helsestasjonen? Dette er vel det vanligste? Går det an å ta dem hos fastlegen istedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 26. februar 2005 #2 Del Skrevet 26. februar 2005 Vil tro at det går greit. Men det er gratis med kontrollene på helsestasjonen. Hos fastlegen må du betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 26. februar 2005 #3 Del Skrevet 26. februar 2005 Vil tro at det går greit. Men det er gratis med kontrollene på helsestasjonen. Hos fastlegen må du betale. Betale hos Fastlegen?? Ei venninne av meg har i alle år brukt fastlegen sin og hun har ikke betalt en KRONE. Det er gratis for barn til de er 7 år,hvis jeg ikke tror helt feil. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 26. februar 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 26. februar 2005 Takk for svar! Kan jeg gå til fastlegen for vaksiner og veiing også (i tillegg til kontrollene)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 26. februar 2005 #5 Del Skrevet 26. februar 2005 Betale hos Fastlegen?? Ei venninne av meg har i alle år brukt fastlegen sin og hun har ikke betalt en KRONE. Det er gratis for barn til de er 7 år,hvis jeg ikke tror helt feil. Koldbruna Du har helt rett selvfølgelig. Flaut dette her :oops: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 28. februar 2005 #6 Del Skrevet 28. februar 2005 de gangene jeg kommer fram på telefonen får jeg i ni av ti tilfeller ikke bestilt time fordi dataen er nede (dette skjer også når jeg bestiller ny time etter å ha vært hos jordmor) Sånn er det på vår helsestasjon også. Merkelig at datasystemet "aldri" virker. Hadde jeg vært kontordamen der tror jeg at jeg ville lagt en kalender på C og blåst i nettverket. Går ikke an å jobbe på den måten. Når det gjelder spørsmålet ditt ville jeg svart at det er bedre å gå til helsestasjonen. De har all mulig erfaring med friske barn og stor og små spørsmål som foreldre lurer på. Det er en spesialkompetanse som en allmennpraktiserende lege ikke nødvendigvis har. De har tross alt som hovedoppgave å hjelpe folk som er syke. På helsestasjonen møter du også andre foreldre med barn på samme alder. Det er hyggelig å ta med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 28. februar 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg er enig med deg, Varja. Jeg vil aller helst gå til helsestasjonen fordi de har spesialkompetanse som fastlegen nok ikke har. Men det er bare så utrolig irriterende at det skal være så vanskelig å få time! Jeg har ennå ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre etter at barnet blir født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 1. mars 2005 #8 Del Skrevet 1. mars 2005 De siste gangene jeg har vært på Helsestasjon med min lille tulle,har jeg fått ny time i posten pga Data Trøbbel på Helsestasjonen. Håper det løser seg for deg! Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 1. mars 2005 #9 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg er også fornøyd med både fastlege og helsesøster. Min erfaring er imidlertid at helsesøster har mye mer greie på spebarns utvikling, ernæring etc. Amming vet fastleger som regel svært lite om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå