Gå til innhold

Foreldre må huske på å beskytte barna mot overgrep hos legen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Og på fotballtrening, håndballtrening, på skoleturer osv.

Man kan ikke bli overparanoid. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe sykelig med de som ser pedofili over alt. Jeg tenker det er på tide å oppsøke hjelp for angsten og akseptere at de aller færreste seksualiserer barn.

Anonymkode: 09dc4...44d

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er viktigere å beskytte barna mot paranoide foreldre som ser farer over alt og som ikke tør å slippe barna sine ut i verden.

Anonymkode: e08b4...e03

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Åja, det pleier vi liksom å glemme. 

Anonymkode: dc9ea...621

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje like greit å bare stenge barna inne på rommene sine for alltid. Det er farlig å leve.

Anonymkode: 853f3...7d0

• Liker 2
Skrevet

De fleste overgrep er det noen i nær relasjon til barnet. Om du virkelig vil beskytte barna dine må du rett og slett gi dem bort.

• Liker 3
Skrevet

Hvor vanlig er det egentlig at ungene er hos legen alene uansett? 

• Liker 8
Skrevet

Å neii! Barnet var i en samtale alene med læreren i dag!:P

Skrevet
34 minutter siden, Nemo<33 skrev:

Å neii! Barnet var i en samtale alene med læreren i dag!:P

Da det er lørdag i dag ser jeg hvorfor du er bekymret 😬

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste vi kan lære barn for å minske risikoen for overgrep er at kroppen er kun deres, og ingen vonde hemmeligheter skal holdes hemmelig. Pedofile kan være hvem som helst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Omo skrev:

Hvor vanlig er det egentlig at ungene er hos legen alene uansett? 

Leste du ikke avisartikkelen i linken? 

Anonymkode: c5246...e3a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i Norge siden er fra utlandet.

Anonymkode: 08c92...089

Mennesker er dyr i Norge også. Man bør ikke være naiv selv om man er norsk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Menn må huske på å ikke begå overgrep, heter det

Anonymkode: a6a47...722

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var åtte da jeg betrodde meg til legen min om at jeg ble seksuelt misbrukt av en nabo mens mamma var sendt ut til legesekretærene for å ta blodprøver av min to år gamle søster (vi hadde lungebetennelse begge to). Responsen hans var å be meg ta av meg trusa så han kunne undersøke om lungebetennelsen min hadde spredd seg. Etter en kjapp "undersøkelse" kunne han fortelle at jeg hadde spredning både til underlivet og rumpa og at jeg absolutt ikke måtte fortelle det til mamma, for mødre kunne fort bli så bekymret på grunn av barna sine at de døde av hjerteinfarkt og han kunne lett se at mamma var svært bekymret allerede. Selv en liten ting kunne få det til å tippe over for henne, og jeg ville vel ikke være skyld i at hun kanskje døde? Men jeg kunne bare slappe av for han skulle hjelpe meg å smøre på en salve som fjernet lungebetennelsen nedentil og da ville det ikke være noe mer å tenke på. Og så "smurte" han meg inn med salve både foran og bak. Og jeg fortalte det aldri til mamma.

Jeg forteller ikke dette for at folk skal bli paranoide. De fleste leger misbruker ikke barn seksuelt, men noen gjør det, også på jobb. Og de fleste mennesker seksualiserer ikke barn, men det er likevel skremmende mange som gjør det. Så hold øynene og ørene åpne, lytt til magefølelsen og absolutt ikke tenk at det aldri kan skje.

Anonymkode: e1ccc...ab2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var åtte da jeg betrodde meg til legen min om at jeg ble seksuelt misbrukt av en nabo mens mamma var sendt ut til legesekretærene for å ta blodprøver av min to år gamle søster (vi hadde lungebetennelse begge to). Responsen hans var å be meg ta av meg trusa så han kunne undersøke om lungebetennelsen min hadde spredd seg. Etter en kjapp "undersøkelse" kunne han fortelle at jeg hadde spredning både til underlivet og rumpa og at jeg absolutt ikke måtte fortelle det til mamma, for mødre kunne fort bli så bekymret på grunn av barna sine at de døde av hjerteinfarkt og han kunne lett se at mamma var svært bekymret allerede. Selv en liten ting kunne få det til å tippe over for henne, og jeg ville vel ikke være skyld i at hun kanskje døde? Men jeg kunne bare slappe av for han skulle hjelpe meg å smøre på en salve som fjernet lungebetennelsen nedentil og da ville det ikke være noe mer å tenke på. Og så "smurte" han meg inn med salve både foran og bak. Og jeg fortalte det aldri til mamma.

Jeg forteller ikke dette for at folk skal bli paranoide. De fleste leger misbruker ikke barn seksuelt, men noen gjør det, også på jobb. Og de fleste mennesker seksualiserer ikke barn, men det er likevel skremmende mange som gjør det. Så hold øynene og ørene åpne, lytt til magefølelsen og absolutt ikke tenk at det aldri kan skje.

Anonymkode: e1ccc...ab2

Dette skjer med barn hos legen.

Foreldre må klare å få barna til å fortelle om hva som skjedde der.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjer med barn hos legen.

Foreldre må klare å få barna til å fortelle om hva som skjedde der.

Nå må du seriøst gi deg. Dette er ikke noe som skjer hos legen. Om du virkelig tror det så må du oppsøke hjelp for tvangstankene dine.

Anonymkode: 09dc4...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...