Gå til innhold

Koranklosser etc.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke «koranklosser», som noen har døpt dem. 

Jeg så på disse støpeklossene på 17. Mai, og ble trist. 

Vi må da klare å komme oss tilbake til et samfunn, der vi ikke har behov for sånt. 

Jeg liker ikke økningen i uniformert politi i gatene, og jeg liker overhodet ikke at polisen skal bære våpen. 

Hva kommer det neste til å være, økt overvåkning, legitimasjonsplikt, portforbud?

Jeg vet ikke om behovet for disse tingene er reelt, men vi får vel stole på PST sine vurderinger.

Diskusjonen bør være på hvordan vi kan endre vårt samfunn tilbake til ikke å måtte ha behov for alt dette. 

Dette er utslag av en syk samfunnsutvikling. Hvordan skal vi få samfunnet vårt friskt igjen?

Anonymkode: 5412b...193

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan ikke endre verden. Sånn er det bare. Jeg registrerte de ikke på 17 mai, men så var det heller ikke det jeg fokuserte på. Koste meg med folkelivet, glade barn, sol og musikk. Og i underbevisstheten viste jeg at noen passet på oss.

Anonymkode: 71cb1...af7

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke økningen i uniformert politi i gatene, og jeg liker overhodet ikke at polisen skal bære våpen.

Hva er problemet med mer politi i gatene?

Våpen må de ha uansett. Hvorfor i all verden skulle de ikke bære våpen? Dette er fullstendig irrasjonelt av deg. Bare følelser og ikke noe fakta.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke endre verden

.Hvorfor ikke?

Terroristene har jo tydeligvis klart det, å endre verden og hvordan vi oppfører oss. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, jabx said:

Våpen må de ha uansett. Hvorfor i all verden skulle de ikke bære våpen? Dette er fullstendig irrasjonelt av deg. Bare følelser og ikke noe fakta.

Norge er et av få land der politiet ikke har hatt skytevåpen.

Tradisjonelt har oppfatningen bært at der øker bruk av skytevåpen blandt de kriminelle også, og at man går mer skyting. At det blir mer skyting. Vi har tidligere organisert vårt politi rundt dette. Dess mer velfungerende et samfunn er, jo mindre behov har vi for politiet. Politiet er et førstehjelp skrin, samfunnsbygging er helse.

Økt politi i gatene er jo der av en grunn, det er jo fordi behovet øker. Fordi vi er i større fare for å bli utsatt for noe kriminelt. 

Det finnes samfunn som nesten ikke har kriminalitet, og det er ikke de samfunnene som har et stort politi. 

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi kan ikke endre verden. Sånn er det bare. Jeg registrerte de ikke på 17 mai, men så var det heller ikke det jeg fokuserte på. Koste meg med folkelivet, glade barn, sol og musikk. Og i underbevisstheten viste jeg at noen passet på oss.

Klart vi kan påvirke samfunnsutviklingen. Den er ikke noe som bare skjer. 

Jeg føler du insinuerer at det er meg som er problemet, som reagerer på utviklingen, som er negativ, som ikke bare stoler blindt på samfunnet, til å passe på oss. Samme samfunn som har tillat en utvikling som tilsier at vi har økt behov for sikkerhetsopplegg. 

Jeg koste meg med sol, barn, is og pølse jeg også 😊 

Det betyr jo ikke at jeg ikke kan merke meg noe, og synes det er litt trist. Det er et tilbakeskritt, det er ikke fremgang. 

Når det er sagt jeg stoler på de, at det er behov. Jeg er glad for at de setter opp disse klossene, slik at vi ikke blir utsatt for terror med kjøretøy. Liker allikevel ikke utviklingen.

Klart vi kan påvirke utviklingen i vårt eget samfunn. Vi kan jo ikke være så forbasket fatalistisk, det som skjer det skjer, det kan bi ikke gjøre noe med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må da klare å komme oss tilbake til et samfunn, der vi ikke har behov for sånt. Anonymkode: 5412b...193

Verden har bordet redningsskipet M/S NORGE og vi er på vei mot det de rømmer fra. Bagasjen tar de med seg.

Anonymkode: e3bfe...537

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, jabx skrev:

Det var ikke behov for våpen for inntil få år siden. Hva i alle verdens dager kan ha endret seg de siste årene tro? Det må man nesten være rasist for å påpeke altså.

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke endre verden sier du? Hvorfor i himmelens navn tar vi i mot alle disse migrantene da? Hva er vitsen, om vi likevel ikke utgjør en forskjell?

Jeg registrerte med stor tristhet at dette er det andre året 17. mai blir feiret med terrorsikring. Tiltaket er selvfølgelig bra, jeg vil jo ikke at noen skal kjøre en bil i full fart inn i barnetoget, men det burde ikke vært nødvendig.

Anonymkode: 4c482...eb0

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norge er et av få land der politiet ikke har hatt skytevåpen.

Tradisjonelt har oppfatningen bært at der øker bruk av skytevåpen blandt de kriminelle også, og at man går mer skyting. At det blir mer skyting. Vi har tidligere organisert vårt politi rundt dette. Dess mer velfungerende et samfunn er, jo mindre behov har vi for politiet. Politiet er et førstehjelp skrin, samfunnsbygging er helse.

Økt politi i gatene er jo der av en grunn, det er jo fordi behovet øker. Fordi vi er i større fare for å bli utsatt for noe kriminelt. 

Det finnes samfunn som nesten ikke har kriminalitet, og det er ikke de samfunnene som har et stort politi.

Norsk politi har skytevåpen jo. Det er bare låst ned i bil, latterlig nok.

Oppfatning om at det øker bruk av skytevåpen blant kriminelle er motbevist for lenge siden. Det blir ikke mer skyting. Husk at norsk politi bar våpen permanent på kropp i over ett år uten at alle katastrofescenariene slo til.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, jabx said:

Norsk politi har skytevåpen jo. Det er bare låst ned i bil, latterlig nok.

Oppfatning om at det øker bruk av skytevåpen blant kriminelle er motbevist for lenge siden. Det blir ikke mer skyting. Husk at norsk politi bar våpen permanent på kropp i over ett år uten at alle katastrofescenariene slo til.

Poenget er ikke akkurat hvilke sikkerhetstiltak som settes inn. 

Dette var ment som en diskusjon om det bakenforliggende, om en negativ samfunnsutvikling, som gjør at vi må leve med alt dette. 

Hva er det som skjer, som gjør at vi trenger alt dette? 

De bakenforliggende årsakene, det er de vi må til livs. 

Skrevet

Vi vet alle de bakenforliggende årsakene.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, jabx skrev:

Vi vet alle de bakenforliggende årsakene.

Men dessverre risikerer man å bli anklaget for å være "rasist" hvis man forsøker å diskutere alle disse problemene. 

Anonymkode: 35eec...127

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...