Gå til innhold

Jeg skal si opp jobben min - ref. person mangler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i bedriften i 9 år, men orker ikke den jobben lenger. Jeg mistrives så til de grader.

Problemet er at vi har fått en ny sjef og han vet ikke hvordan jeg er på jobb. Sjefen stikker bare innom kontorfellesskapet en gang i blandt 3-4 ggr per mnd. Det er snakk om bare å gi nye instrukser for så å gå igjen.

Jeg har ingen konflikt med denne sjefen eller andre på jobben. Aldri vært innkalt til møte pga at jeg ikke gjør tilfredsstillende jobb heller. Så jeg tar det som ett tegn på at jeg gjør en god jobb.

Jeg kjenner ikke denne sjefen noe som helst, så føler ikke for å bruke han som referanse heller.

Derimot har jeg en annen referanseperson via ett annet samarbeidende firma på jobben og vurderer å bruke han. Han er også sjef i sitt firma og vi har ofte måttet diskutere saker og ting ang jobbe/samarbeidet. Han vet hva jeg yter på jobb og vi samarbeider veldig godt til tross for ulike bedrifter.

Er det innafor å bruke han som ref.person, siden min sjef ikke kjenner meg noe særlig? Min sjef er også ganske fersk og har sitt virke flere kontorer bortenfor meg.

Hva ville dere tenkt som arbeidsgiver hvis jeg oppga en likeverdig kollega fra mitt firma + denne eksterne sjefen?

Jeg vil selvfølgelig nevne at nye sjefen min ikke kjenner meg godt nok siden han er såpass ny, mens den eksterne sjefen har jobbet på tvert av firmaene i en årrekke.

Enkelte vil jo ha en sjef som referanse person, men jeg ønsker ikke å bruke egen sjef. Jeg kommer dessuten til å si opp jobben før jeg får en ny jobb også. Håper selvfølgelig på å få ny jobb veldig fort etter oppsigelsen er levert.

Anonymkode: 92e9f...a07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går bra. Man kan bruke andre enn sin sjef som referanse. 

Slik du beskriver det er det jo absolutt forståelig hvorfor du ikke velger sjefen. 

AnonymBruker
Skrevet

Det går fint å bruke de referansene du ønsker å bruke. Men jeg ville tatt med sjefen din i tillegg. Selv om han ikke kjenner deg godt har han oversikt over fravær, arbeidsoppgaver  osv.

Anonymkode: 095f4...04b

AnonymBruker
Skrevet

Folk bytter jobb oftest grunnet sjefen og ved sjefsbytte (ny sjef).

Anonymkode: 33fec...19f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...