Gå til innhold

Aseksuell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestandig vært over gjennomsnittet kåt, nærmest avhengig av sex og orgasme. Jeg har aldri slitt med å bli kåt, før kunne jeg bli rennende våt på sekundet. Det var irriterende vått enkelte ganger. Nå derimot.. jeg bli aldri tent på noe, jeg har ikke hatt sex på flere måneder, det har heller ikke fristet. Jeg har fått tilbud flere ganger av tidligere sexpartnere og på byen, men tanken på sex gjør meg nesten kvalm.. det frister ikke i det hele tatt.

Har jeg blitt aseksuell? Kan man plutselig bli det? Noen her som er i lik situasjon?

J23

Anonymkode: 91263...166

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg er i litt lik situasjon, reflekterer ofte over hva problemet kommer av og det irriterer meg utrolig mye. Nå er jeg i et langvarig forhold, og plutselig er jeg nesten aldri kåt og gira lengre. Jeg skammer meg over det, siden jeg gjerne ville hatt sex med partneren min hver dag slik som før, men det virker som at det skal VELDIG mye til for at jeg skal komme i stemning til det...

Jeg finner han veldig attraktiv og jeg elsker han, vil være nær han hele tiden osv, men sex? Vi har det et par ganger i uka, og føler ofte at jeg bare må gjøre det for å gjøre det... :( har alltid blitt jævlig fort våt, bare ett blikk og jeg er klar. Kanskje det har noe med alderen å gjøre? Hormonene forandrer seg jo, jeg er 25 år nå. 

Anonymkode: 5f5dd...785

AnonymBruker
Skrevet

Har du startet på hormonprevensjon? 

Anonymkode: 9ff2c...6b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette med kåthet kan gå i rykk og napp. Jeg er åpent aromantisk og det som gjorde at jeg fant ut av det var at jeg jeg stiftet familie og fikk samboer fordi det var det samfunnet forventet at jeg ønsket. Nå når jeg har forstått hva jeg er klarer jeg ikke å fatte at jeg tvang meg igjennom de romantiske traumene.

Aromantisk og aseksuell går ofte hånd i hånd, men ikke i mitt tilfelle. Jeg er veldig seksuell men finnes ikke romantisk. Når det er sagt kan mitt behov for seksuell utfoldelse gå i berg og dalbane. Du må bare prøve deg frem. Om sexlysten dukker opp igjen så er du trolig ikke aseksuell, men har vært inne i en tørr(pun not intended) periode. Som personen her over sa kan hormonprevensjon spille en stor rolle.

Anonymkode: 21f6f...7d3

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du startet på hormonprevensjon? 

Anonymkode: 9ff2c...6b9

Nei, jeg bruker ikke prevensjon lengere. Sluttet med der for et halvt år siden..

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg bruker ikke prevensjon lengere. Sluttet med der for et halvt år siden..

Gi deg selv litt tid og se om det kommer tilbake.

Anonymkode: 21f6f...7d3

• 6 måneder senere...
Skrevet

Har ikke hatt sex på mange måneder. Å jeg er i et samboerskap på 5. året.. 

Anonymkode: b4883...307

Skrevet

Kåthet kommer og går gjennom hele livet. Noen har dypere daler enn andre!

Vi påvirkes fysisk og psykisk på utallige måter hele tiden.... Ingenting å bekymre seg for :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...