AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 Beklager om jeg poster dette på feil sted, isåfall er det bare å flytte. Spørsmålet er som i overskriften. Finnes det f.eks noen oversikt over boliger som er planlagt bygget i Oslo i nærmeste fremtid? Det er tre prosjekterte leiligheter som er aktuelle for meg på finn.no per idag. Ingen av de er egentlig "midt i blinken", og jeg lurer på om jeg bør vente (forgjeves) på noe bedre, eller bare hoppe i det. Dessuten; vet noen hvor lang tid det vanligvis tar fra byggestart til innflytting? Er det veldig vanlig med forsinkelser, f.eks, eller pleier utbyggerne tidsangivelser å treffe godt? I tillegg: bare så jeg har forstått det riktig. Trinn én er det billigste, trinn to litt dyrere og trinn tre det som koster mest? Anonymkode: 8edc3...19c
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Borettslagsboliger publiseres for medlemmer med forkjøpsrett. Selveierboliger må du følge med på i aviser og på nettet. Første mann til mølla gjelder der. Første etasje er rimeligere enn toppetasjene. Prisen stiger med etasje og med størrelse på boligen samt med ekstrautstyr du måtte ha som tilvalg. 1 til 2 års byggetid er vanlig. Anonymkode: fc074...aff 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #3 Skrevet 19. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager om jeg poster dette på feil sted, isåfall er det bare å flytte. Spørsmålet er som i overskriften. Finnes det f.eks noen oversikt over boliger som er planlagt bygget i Oslo i nærmeste fremtid? Det er tre prosjekterte leiligheter som er aktuelle for meg på finn.no per idag. Ingen av de er egentlig "midt i blinken", og jeg lurer på om jeg bør vente (forgjeves) på noe bedre, eller bare hoppe i det. Dessuten; vet noen hvor lang tid det vanligvis tar fra byggestart til innflytting? Er det veldig vanlig med forsinkelser, f.eks, eller pleier utbyggerne tidsangivelser å treffe godt? I tillegg: bare så jeg har forstått det riktig. Trinn én er det billigste, trinn to litt dyrere og trinn tre det som koster mest? Anonymkode: 8edc3...19c Det dreier seg vel om byggetrinn, altså hvilken rekkefølge de forskjellige delene av prosjektet bygges i? Det er altså ingen automatisk sammenheng mellom trinn og pris. Anonymkode: cd3c8...b8d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #4 Skrevet 19. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det dreier seg vel om byggetrinn, altså hvilken rekkefølge de forskjellige delene av prosjektet bygges i? Det er altså ingen automatisk sammenheng mellom trinn og pris. Anonymkode: cd3c8...b8d Langt fra alle byggeprosjekt bygges ut i flere trinn, særlig ikke i byene. Men der hvor det er flere byggetrinn, så blir nå automatisk byggetrinn 3 senere ferdig enn byggetrin 1, og dermed stiger prisen noe på tilsvarende bolig med tilsvarende plasseri g i bygget. Prisveksten er da oppadgående? Kanskje ts kan forklare hva hun mener med trinn? Anonymkode: fc074...aff 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #5 Skrevet 19. mai 2018 Her har du oversikten til OBOS: https://www.obos.no/privat/ny-bolig Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom byggetrinn og pris, dette varierer fra prosjekt til prosjekt. Anonymkode: 5f535...ddb 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #6 Skrevet 19. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Langt fra alle byggeprosjekt bygges ut i flere trinn, særlig ikke i byene. Men der hvor det er flere byggetrinn, så blir nå automatisk byggetrinn 3 senere ferdig enn byggetrin 1, og dermed stiger prisen noe på tilsvarende bolig med tilsvarende plasseri g i bygget. Prisveksten er da oppadgående? Kanskje ts kan forklare hva hun mener med trinn? Anonymkode: fc074...aff Når navn på utbyggingsprosjekter navngis med "trinn 1", "trinn 2" etc. slik TS snakker om så er det byggetrinn som menes. Det ville være veldig uvanlig (og forvirrende) om det plutselig skulle brukes i en annen betydning. Prisveksten spiller selvsagt inn, men siden det gjerne er forskjell på størrelse og standard innad på trinnene er det ikke slik at en leilighet på trinn 1 automatisk er billigere enn en leilighet på trinn 3. Anonymkode: cd3c8...b8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå