Gå til innhold

Hvem behandler søknaden? (Ung ufør, aap)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det saksbehandleren min på mitt lokale NAV kontor, eller er det en statlig avgjørelse? Og får saksbehandleren min vite at jeg har søkt da?

Anonymkode: c2379...2d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, saksbehandleren din får vite at du har søkt. Ikke aktivt, men det ligger i "mappen" din som saksbehandleren ser gjennom hver gang vedkommende er i kontakt med deg.

Anonymkode: 5fe8a...192

AnonymBruker
Skrevet

Det er forresten ikke det lokale nav-kontoret som behandler søknaden din. Det er som du sier "statlig".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det saksbehandleren min på mitt lokale NAV kontor, eller er det en statlig avgjørelse? Og får saksbehandleren min vite at jeg har søkt da?

Anonymkode: c2379...2d1

Hvem som behandler hva i Nav er nå et stort spørsmål. Sakene flyr rundt hele landet. Ringer du ett sted så får du svar fra en helt annen kant av landet. Spør saksbehandleren din, da vel. 

Anonymkode: 480bf...7de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her behandlet de det på det lokale NAV-kontoret Fordi de mente de hadde nok dokumentasjon for å godkjenne det. Det ble balluba høyere opp i systemet Fordi navlegen ikke hadde godkjent det. Måtte vente mange måneder pga dette. 

Anonymkode: 7e5d7...074

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her behandlet de det på det lokale NAV-kontoret Fordi de mente de hadde nok dokumentasjon for å godkjenne det. Det ble balluba høyere opp i systemet Fordi navlegen ikke hadde godkjent det. Måtte vente mange måneder pga dette. 

Er dette nå de seneste årene?

Vi på lokalkontor har ikke tilgang til å skrive slike vedtak så det skjønner jeg ikke hvordan de fikk til..

Anonymkode: 092b8...212

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette nå de seneste årene?

Vi på lokalkontor har ikke tilgang til å skrive slike vedtak så det skjønner jeg ikke hvordan de fikk til..

Anonymkode: 092b8...212

Ja var i fjor sommer. Fikk papirer i posten om at det var godkjent. Men satsen ble aldri satt opp til å motta ung ufør satsen så da jeg ringte og spurte skjønte ikke hun på forvaltningen hva som hadde skjedd.. ble masse styr og nav lokalt her sa at de måtte sende det inn lenger opp og at navlegen måtte godkjenne osv osv. Da truet jeg med advokat da jeg faktisk hadde det svart på hvitt at jeg var innvilget rettigheter som ung ufør. Så litt senere var det i orden. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja var i fjor sommer. Fikk papirer i posten om at det var godkjent. Men satsen ble aldri satt opp til å motta ung ufør satsen så da jeg ringte og spurte skjønte ikke hun på forvaltningen hva som hadde skjedd.. ble masse styr og nav lokalt her sa at de måtte sende det inn lenger opp og at navlegen måtte godkjenne osv osv. Da truet jeg med advokat da jeg faktisk hadde det svart på hvitt at jeg var innvilget rettigheter som ung ufør. Så litt senere var det i orden. 

NAV er ikke redd for advokater. Dette er noe mange feilaktig tror. NAV er derimot redd for media, så skal man true med noe, må man true med media.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...