Gå til innhold

Hvordan hjelpe barnet mitt emosjonelt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei skolejente i august. Hun fyller 6år i slutten av oktober. Hun har en høysensitiv personlighet,noe som gir henne utfordringer på det emosjonelle planet. Nå for tiden er hun veldig ofte lei seg eller sårer over det hun ser på som urettferdig. Andre har noe hun ønsker seg /noe hun ikke trenger. I dag hadde  flere av vennene i bhg fri,ikke hun. En kusine hun elsker å leke med hadde tilbragt dagen hos bestemor da skolen her var stengt....etc. dette er dit som livet faktisk bringer med seg,men vi ser at vår datter strever med å forstå hvorfor det er sånn,hun blir veldig lei seg og gråter mye i disse situasjonene....hun trekker seg unna oss og vil være i fred,...vi annerkjenner de følelsene hun får i sitt,og forklarer hvorfor det er sånn. Har fungert dårlig så langt. Hva annet kan vi gjøre for å styrke henne emosjonelt så hun blir rustet til livets utvikling?

Anonymkode: e83e2...6b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Forstår at du er lei deg fordi du ikke hadde fri i dag. Forstår du syntes det var leit. Det var dumt at jeg ikke kunne være hjemme med deg, men jeg fikk ikke fri fra jobben. Nå er det  helg og så skal vi kose oss masse i helgen, og på mandag har vi fri. Er det noe spesielt du har lyst å gjøre i helgen?" fungerer veldig bra her. føler det er det beste jeg kan gjøre mtp følelser.

Anonymkode: 27d4b...83f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...