Gå til innhold

Barn som dunker hode

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ett barn på 23 mnd som muligens den siste mnd , har begynt å dunke hode sitt enten i meg, gulvet , hva enn som er i nærheten når han er sur eller skikkelig sint. Hvis han får nei til noe, eller noe ikke ble som han ønsket så kan han hive seg ned på gulvet å hyle å dunke hode en - to ganger til han selvfølgelig får vondt å hyler enda mer, eller han kan plutelig skalle pannen i min panne eller lignende hvis jeg irettesetter han på noe han ikke får lov til.  Kan og skje når han er er skikkelig lei å trett at alt er galt å han dunker hode i hva som enn er nærmest. Somsagt 1-2 ganger. Men ganske hardt om han er skikkelig sur.

Helt sunn å friskt barn men bare voldsomt raseri til tider, trassalder ? Forstår absolutt ikke hvorfor han dunker hode ? Han er skikkelig foran på alder ang språk så han uttrykker seg jo ganske godt, ikke alt selvføgelig så har tenkt kanskje han er frustrert over å ikke få si alt han vil eller det at jeg er kjip å sier nei til ting  som å tegne på veggen, bordet, slå, kaste ting. Må pressisere at han er tidenes mammadalt, og det er også jeg som er den eneste som blir dunket, slått osv. Selvom jeg er veldig konsekvent å sier nei, sånn gjør vi ikke , vondt osv. Jeg snakker også hele tiden me han, er oppmerksom , ser hele han, at han ikke skulle følt seg oversett, ikke hørt eller fått lov å uttrykke seg, å derfor dunker hode. Vi har en gående dialog hele tiden. Å forklarer hva som er bra og ikke lov, å hvorfor det eventuelt ikke er lov. Men somsagt kommer disse episodene i sammenheng med å få ett hardt nei etter å forklart noe flere ganger, hvis han er dritt lei alt osv, hvis han ikke får lov til noe.

må legge til han er blitt ekstremt egen å sta i det siste, går ikke alle å hele verdens hans vei å tanke blir beina fort gelé og han kan legge seg ned å hyle eller slå frebilsk når jeg eller noen plukker han opp selvom vi er rolige å forklarer hvorfor vi ikke kan gå ned feil vei i rulletrappa.

Er dette normalt? Eventuelt noe tips? Somsagt forklarer vi han og på hans nivå får han til å forstå, er konsekvent når han slår å sparker osv å sier hardt nei å sånn gjør ikke vi osv.

Anonymkode: 147e1...a65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er 23 år gammel må han vel bare få gjøre som han vil? 

Anonymkode: be280...385

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han er 23 år gammel må han vel bare få gjøre som han vil? 

Hva? Skrev han er 23 MND. Straks 2 år.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ganske normalt, han har temperament ;) dere gjør jo alt riktig, eneste jeg kan tenke meg er at man kan prøve å være litt i forkant for å avverge de verste krisene, men det er jo ikke alltid mulig. 

Har hørt om flere «kaste seg på gulvet» og dunke med hodet småtasser, men felles for dem er at det har vært en fase. Man bør selvfølgelig prøve å passe på at de ikke skader seg da. 

Anonymkode: 1a984...e0d

Gjest GoldenLioness
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ett barn på 23 mnd som muligens den siste mnd , har begynt å dunke hode sitt enten i meg, gulvet , hva enn som er i nærheten når han er sur eller skikkelig sint. Hvis han får nei til noe, eller noe ikke ble som han ønsket så kan han hive seg ned på gulvet å hyle å dunke hode en - to ganger til han selvfølgelig får vondt å hyler enda mer, eller han kan plutelig skalle pannen i min panne eller lignende hvis jeg irettesetter han på noe han ikke får lov til.  Kan og skje når han er er skikkelig lei å trett at alt er galt å han dunker hode i hva som enn er nærmest. Somsagt 1-2 ganger. Men ganske hardt om han er skikkelig sur.

Helt sunn å friskt barn men bare voldsomt raseri til tider, trassalder ? Forstår absolutt ikke hvorfor han dunker hode ? Han er skikkelig foran på alder ang språk så han uttrykker seg jo ganske godt, ikke alt selvføgelig så har tenkt kanskje han er frustrert over å ikke få si alt han vil eller det at jeg er kjip å sier nei til ting  som å tegne på veggen, bordet, slå, kaste ting. Må pressisere at han er tidenes mammadalt, og det er også jeg som er den eneste som blir dunket, slått osv. Selvom jeg er veldig konsekvent å sier nei, sånn gjør vi ikke , vondt osv. Jeg snakker også hele tiden me han, er oppmerksom , ser hele han, at han ikke skulle følt seg oversett, ikke hørt eller fått lov å uttrykke seg, å derfor dunker hode. Vi har en gående dialog hele tiden. Å forklarer hva som er bra og ikke lov, å hvorfor det eventuelt ikke er lov. Men somsagt kommer disse episodene i sammenheng med å få ett hardt nei etter å forklart noe flere ganger, hvis han er dritt lei alt osv, hvis han ikke får lov til noe.

må legge til han er blitt ekstremt egen å sta i det siste, går ikke alle å hele verdens hans vei å tanke blir beina fort gelé og han kan legge seg ned å hyle eller slå frebilsk når jeg eller noen plukker han opp selvom vi er rolige å forklarer hvorfor vi ikke kan gå ned feil vei i rulletrappa.

Er dette normalt? Eventuelt noe tips? Somsagt forklarer vi han og på hans nivå får han til å forstå, er konsekvent når han slår å sparker osv å sier hardt nei å sånn gjør ikke vi osv.

Helt normalt. 

Vi tok bare hånden foran pannen når han gjorde det, men noen ganger rakk vi ikke frem i tide. Etter hvert som han ble eldre ble han mer og mer forsiktig når han gjorde det for han skjønte at det kun gikk utover han selv. Nå gjør han det aldri lenger :P 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, GoldenLioness skrev:

Helt normalt. 

Vi tok bare hånden foran pannen når han gjorde det, men noen ganger rakk vi ikke frem i tide. Etter hvert som han ble eldre ble han mer og mer forsiktig når han gjorde det for han skjønte at det kun gikk utover han selv. Nå gjør han det aldri lenger :P 

Men er ikke barnet ditt under utredning for noe innenfor autisme-begrepet?! Du har skrevet dette i en tråd her før..

Anonymkode: 564d8...de3

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke barnet ditt under utredning for noe innenfor autisme-begrepet?! Du har skrevet dette i en tråd her før..

Anonymkode: 564d8...de3

Hva har det med saken å gjøre? Han er en helt normal unge med litt forsinket språk. Selv om han muligens har barneautsime så er han ikke annerledes enn andre barn. 

Du vet at det finnes forskjellig grader av autisme? Asperger er en av dem. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Han er en helt normal unge med litt forsinket språk. Selv om han muligens har barneautsime så er han ikke annerledes enn andre barn. 

Du vet at det finnes forskjellig grader av autisme? Asperger er en av dem. 

Han er ikke helt normal om han har barneautisme eller asperger, nei.

• Liker 7
Gjest GoldenLioness
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow! 

Du har kunnskap skjønner jeg.

Fordi hjernen deres tolker ting på en litt annen måte enn din så betyr det ikke at du er noe mer normal.

En høyt fungerende autist sitter ikke og dunker huet sitt i gulvet. 

Og om du vet noe om barn og utvikling så vet du at mange barn dunker eller slår seg seg selv i hodet når de er frustrert eller ønsker oppmerksomhet.

Endret av GoldenLioness
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shut up, please.

Anonymkode: 88a27...605

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Jeg vet hva asperger er. Jeg har et søsken med med, og har gått i klasse med en som har det. Som sagt: de er ikke helt normale, da hadde de jo ikke hatt en diagnose?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fetter som er autist og han var ikke et normalt barn. Han lå langt etter jevnaldrende både i språk og oppførsel. Han måtte ha tilrettelagt undervisning da han startet på skolen  et år etter da han egentlig skulle.

Anonymkode: 5df6d...41b

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hva asperger er. Jeg har et søsken med med, og har gått i klasse med en som har det. Som sagt: de er ikke helt normale, da hadde de jo ikke hatt en diagnose?

En diagnose betyr ikke at en er unormal.

Det finnes nok mennesker en kan definere som unormal som ikke har en diagnose.

Det er ingenting unormalt med sønnen min. Han har bare ikke begynt å prate i en alder av 2,5 år og han har litt spisset interesseområder. 

Unormalt er voksne mennesker som sier at en frisk og glad liten gutt er unormal.

F9F4E6AE-F1E3-4F55-A06D-F9689915A33F.jpeg

Gjest GoldenLioness
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en fetter som er autist og han var ikke et normalt barn. Han lå langt etter jevnaldrende både i språk og oppførsel. Han måtte ha tilrettelagt undervisning da han startet på skolen  et år etter da han egentlig skulle.

Anonymkode: 5df6d...41b

Det finnes barn uten diagnoser med samme utfordringer. Er de og unormale?

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan barn gjøre i faser.

om det vedvarer ville jeg snakket med helsesøster om det, men slik jeg forstår det har dette kun skjedd et par ganger? 

Ps: ungen din er «snart to år». Etter 12mnd er barnet 1 år. Ingen grunn til å forsette å telle måneder mer daz

Anonymkode: 8ea6b...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...