Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei hei! Hva jobber en bioingeniør med? Hva er mulighetene? Hvordan er lønnen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Er ikke bioingeniør selv, men vet at de tjener ufortjent lite. Jobber i offentlig sektor (såvidt jeg vet) og det er derfor grunnen til lave lønninger.

"Virvel" studerer bioingeniør vet jeg, så hør med henne :-)

Gjest Virvel
Skrevet

Hvis det var du som sendte med en PM, Gjest nummer 1, så har jeg akkurat svart deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er ikke registrert så det var nok ikke meg du sendte pm til :)

Jeg har funnet ut endel på egenhånd om bioingeniørfaget o.l, men det er en ting jeg lurer på, håper noen vet det...Går det ann å jobbe privat? Altså ikke i offentlig sektor?

Gjest Virvel
Skrevet

Ok, jeg fikk nettopp en PM fra en annen som lurte på akkurat det samme skjønner du, og det er bare et par uker siden jeg svarte på samme spørsmål fra en annen bruker. Fælt som folk lurer på bioingeniører om dagen. :ler:

Men for å svare på ditt spørsmål: Visst går det an å jobbe i private bedrifter, blant annet legemiddelfirmaer og firmaer som selger laboratorieutstyr osv. Det er også muligheter innen forsking, og naturligvis undervisning, rettsmedisin... men det vanligste er nok sykehuslaboratorier. Og det er veldig mange spennende og varierte muligheter der også, altså! Det er ikke sånn at det eneste bioingeniørene på sykehus gjør er å ta blodprøver. Du kan jobbe med mikrobiologi (bakterier, virus, parasitter... enormt felt!), patologi, cytologi...

Mulighetene for etter- og videreutdanning er også gode. Det jobbes med et masterprogram nå, det blir vel tilbud om det enten fra høsten av eller til neste år. Foreløpig er det bare bachelorutdanning. (Men du må jo uansett ta bachelorgrad før master.)

Hvis du bor i Oslo har jeg et brennhett tips til deg: Kom på åpen dag på HiO tirsdag 8. mars - da treffer du både studenter og lærere fra bioingeniørutdanningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...