Gå til innhold

Hvor mange timers søvn trenger dere i døgnet?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mange timers søvn dere trenger i døgnet...selv må jeg innrømme at 10 timerer det jeg trenger :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Minimum 6 timer til vanlig. Har jeg jetlag så blir det selvsagt mer. Vanligvis får jeg 7-8 timers søvn hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sover normalt ca 7 timer, men trenger mer. For å vokne av meg selv trenger jeg nok en plass mellom 8 og 9 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg må ha 8 timers søvn. Skal det være helt opptimalt bør det være 9, men det er det bare i helger og ferier jeg får til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha 10 timer for å føle meg bra. Fordi jeg er B-menneske betyr det at jeg ikke får sove tidlig, uansett om jeg er trøtt og må opp tidlig, så jeg overlever på 6-8 når jeg må opp tidlig. Kan lett sove 12 timer i helgene om jeg ikke våkner av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Det optimale er nok en 8-9 timers søvn i døgnet. Men kan klare meg på mindre, og være overraskende våken hele neste dag, jeg kan også klare å sove mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover rundt 6 timer hver natt.

Kunne gjerne sovet en time til, forutsatt at den var om morgenen. Hadde jeg villet sove mer om kvelden, kunne jeg jo bare lagt meg tidligere. (Yupp, B-menneske her også..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

minst 10 timer søvn, men får sjelden mer enn 7-8 timer, og det er for lite. I helgene kan jeg sove opp til 12 timer, for det er så deilig å sove :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer er det optimale for meg. Sover jeg mer så er jeg trøtt resten av dagen. Sover jeg mindre er jeg også trøtt og sliten resten av dagen..

På hverdager blir det vanligvis 7 timer, så litt for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må sove ca 8-9 timer for å fungere skikkelig. Klarer meg fint med 6-7 også en stund, men jeg merker godt forkjell på både form,humør og effektivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimum 6 timer til vanlig. Har jeg jetlag så blir det selvsagt mer. Vanligvis får jeg 7-8 timers søvn hver natt.

lider du av kronisk jetlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer er optimalt på ukedagene, men blir sjelden mer enn 7. I helgene kan jeg glatt sove 10-12 timer. Tar gjerne en blund på ettermiddagene etter jobb også, men forsøker å ikke la det bli en (u)vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 8 og 9, tenker jeg, i helgene blir det mindre, for da legger jeg meg senere, men må likevel opp til samme tid, for datteren min sover ikke lengre selv m det er helg. Så går helgen så fort, at jeg står tidlig opp og nyter den før en ny uke på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annbjørg

Jeg må ha minimum 6 timers søvn for å fungere om dagen. 9 timer er det optimale. Og i helgene sover jeg gjerne 12 timer i strekk om jeg kan... Men det er vel heller sjelden, har en 3-åring som står tidlig opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...