Gå til innhold

Nabo har 8 katter som driter ned hagen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

De går ikke på dokasse inne. Hvordan skal jeg ta dette opp med nabo? Hun skaffer seg hele tiden flere også, så 8 er nok ikke nok. Hva kan jeg foreslå som løsning? Kan voksne katter læres å gå på do inne? Sprøyte noe i hagen så de ikke kommer hit? 

Holder på å bli GAL.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har selv katt og jeg vet de ikke liker sitronlukt. Du kan jo eventuelt sprøyte noe sitronsaft i hagen?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg hund, sett opp inngjerding rundt eiendommen din, slipp løs hunden.. 

Anonymkode: ddbd4...e9e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sprut på de med vannslangen, hent ho for å pelle opp avføring som med hunder og be ho sette ut do ute til de i hagen.

Hilsen ccl med 6 kastrerte og vaksinerte katter som har to doer ute som blir renset daglig akkurat for å skåne naboer.

Anonymkode: fdfd0...551

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vannspredere/sprinkelanlegg gjerde, sitron, hund... Mange løsninger :)

Anonymkode: d0bb6...bdb

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tips her! Har hund, men pga tomten vil jeg ikke klare å gjerde inn alt. Hunden gjør det faktisk dobbelt irriterende, for jeg plukker jo opp alt fra den. Men det er likevel dritt langs husveggen, i hjørner, i bed, under busker, over alt!! Har prøvd diverse sprayer og kuler, inkl sitron, men det regner vekk fort (vestlandet) og kattene er der like forbannet hver dag. Har også prøvd å legge ut stikkebusker på favorittstedene til kattene, men virker ikke som de bryr seg om det heller.

Men hvordan ta det opp

med naboen? Og hva kan jeg kreve? Kreve at de kommer og rydder opp jevnlig liksom? Eller at de har dokasser? Har nevnt at det er et problem før og da mente hun at hun hadde prøvd dokasse, men at det ikke fungerte..

Er redd de skal bli sure og at det blir dårlig stemning. Ser de jo relativt ofte.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Joppeline skrev:

Tusen takk for tips her! Har hund, men pga tomten vil jeg ikke klare å gjerde inn alt. Hunden gjør det faktisk dobbelt irriterende, for jeg plukker jo opp alt fra den. Men det er likevel dritt langs husveggen, i hjørner, i bed, under busker, over alt!! Har prøvd diverse sprayer og kuler, inkl sitron, men det regner vekk fort (vestlandet) og kattene er der like forbannet hver dag. Har også prøvd å legge ut stikkebusker på favorittstedene til kattene, men virker ikke som de bryr seg om det heller.

Men hvordan ta det opp

med naboen? Og hva kan jeg kreve? Kreve at de kommer og rydder opp jevnlig liksom? Eller at de har dokasser? Har nevnt at det er et problem før og da mente hun at hun hadde prøvd dokasse, men at det ikke fungerte..

Er redd de skal bli sure og at det blir dårlig stemning. Ser de jo relativt ofte.

Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg hadde kastet dritten tilbake på plenen deres, slik at de kunne skjønt hvor forbanna irriterende det er med kattemøkk i hagen.

Anonymkode: d0bb6...bdb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Joppeline said:

Men det er likevel dritt langs husveggen, i hjørner, i bed, under busker, over alt!! Har prøvd diverse sprayer og kuler, inkl sitron, men det regner vekk fort (vestlandet) og kattene er der like forbannet hver dag. Har også prøvd å legge ut stikkebusker på favorittstedene til kattene, men virker ikke som de bryr seg om det heller.

Om du har noen steder du vil at de absolutt ikke skal bæsje, kan du stikke grillpinner ned i jorda med ca 10-12 cm mellomrom, sånn at den spisse enden stikker opp ca 10 cm over bakkenivå (sånne spyd i tre). Funker i grønnsakshagen vår. Blir ikke noe godt å sette seg ned da.

Anonymkode: d2929...a46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hov all dritten over på eierens tomt. Gjerne med en spade eller noe etter at du har delt dritten litt sånn at den sprer seg. 

Anonymkode: 20598...064

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kattene har det bra da? Det høres jo ut som hording, bare med levende dyr. Jeg ønsker ikke å skrike dyreversjonen av "barnevernet" her, men hva om du ringer mattilsynet og spør dem om de har noen tips? Kanskje de tilfeldigvis tar en tur innom og ser til at kattene har det bra.. 

Anonymkode: 460da...942

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du kattene har det bra da? Det høres jo ut som hording, bare med levende dyr. Jeg ønsker ikke å skrike dyreversjonen av "barnevernet" her, men hva om du ringer mattilsynet og spør dem om de har noen tips? Kanskje de tilfeldigvis tar en tur innom og ser til at kattene har det bra.. 

Anonymkode: 460da...942

De er helt normale folk bortsett fra det, «dessverre». Så kattene har det nok greit. De ser i hvert fall friske ut (om enn litt over gjennomsnittet godt foret) og alt ser ut til å være på stell der borte sånn sett. Tror hun har erstattet barna (3) som alle nå er voksne og har flyttet ut med katter! Først 1, så 2, og nå 4-5 år senere 8! 

Men nå skal jeg ut i hagen og plukke dritt! Så får jeg bare vente til naboen er vekke med å finne en fin plass til den der borte! Grillpinner skal også kjøpes i dag og stikkes ned i alt av bed!

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Joppeline skrev:

De er helt normale folk bortsett fra det, «dessverre». Så kattene har det nok greit. De ser i hvert fall friske ut (om enn litt over gjennomsnittet godt foret) og alt ser ut til å være på stell der borte sånn sett. Tror hun har erstattet barna (3) som alle nå er voksne og har flyttet ut med katter! Først 1, så 2, og nå 4-5 år senere 8! 

Men nå skal jeg ut i hagen og plukke dritt! Så får jeg bare vente til naboen er vekke med å finne en fin plass til den der borte! Grillpinner skal også kjøpes i dag og stikkes ned i alt av bed!

Legg det midt på trappa 😂 

Anonymkode: 20598...064

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter rådene om å hive all driten tilbake til naboens tomt. 

Anonymkode: c499b...300

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Om du har noen steder du vil at de absolutt ikke skal bæsje, kan du stikke grillpinner ned i jorda med ca 10-12 cm mellomrom, sånn at den spisse enden stikker opp ca 10 cm over bakkenivå (sånne spyd i tre). Funker i grønnsakshagen vår. Blir ikke noe godt å sette seg ned da.

Det tråkket hunden min på en gang, blødde helt sinnsykt mye og måtte opereres med en gang. Fikk vite at han var nær døden pga så mye blodtap. Så tenk litt før du gir idiotiske råd til andre, dette kan skade dyrene alvorlig.

Anonymkode: 00ffa...d5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Joppeline said:

Grillpinner skal også kjøpes i dag og stikkes ned i alt av bed!

Det håper jeg du ikke gjør, skjønner at det er en kjempekjip situasjon, men vil du at dyrene skal bli skadet? Hunden din kan også tråkke på dette.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det håper jeg du ikke gjør, skjønner at det er en kjempekjip situasjon, men vil du at dyrene skal bli skadet? Hunden din kan også tråkke på dette.

Hunden er kun i bånd i hagen, og det er ikke i nærheten av bedene. Det er jo uansett bare veldig tynne trepinner, så tror ikke noen dyr kan skade seg.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tråkket hunden min på en gang, blødde helt sinnsykt mye og måtte opereres med en gang. Fikk vite at han var nær døden pga så mye blodtap. Så tenk litt før du gir idiotiske råd til andre, dette kan skade dyrene alvorlig.

Får sette spissen ned i jorden! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...